Mitä teen??Kutsuako kummit vai ei???

Vierailija

Tyttären 4.v syntymäpäivät lähestyvät ja tytön kummeina on aika hyvä lapsuudenystäväni sekä hänen miehensä.

He eivät osoita mitenkään lapselle olevansa kummeja, siis eivät pidä yhteyttä tai soita.

Minä olen se joka soittaa yms. He eivät ole kiireisiä,eli aikaa olisi.

Olen pahoittanut pari viime synttärikertana mieleni aika pahasti, kun kummisetä on irvinyt lastamme, siis huomautellut jotain epäolennaista ulkonäöstä (Tyttömme on sievä, niinkuin kaikki pikkutytöt ovat).

Ei tekisi mieli kutsua ollenkaan!

Nytkin puoleen vuoteen ei olla pidetty yhteyttä, olen kyllästynyt olemaan aina yhteydenpitäjä ja viimeksi päätin, että ottakoon itse yhteyttä kun haluavat.

Eivät käy kylässä tms.joulunakin käyvät vain ovelta nakkaamassa lahjan, lapsi ei välttämättä edes ymmärrä heidän olevan kummeja.

Tekisi mieli sanoa, että lopettakaa se pakkolahjan antaminen, ei haluta vastaan, koska lapsikaan ei tajua keiltä se oikein on.

Mitä tekisitte?

Kutsuisinko synttäreille ja olisin " paniikissa" kokoajan, milloin kummisetä päästää suustaan sammakoita, vai ilmoittaisin ettei synttäreitä nyt pidetä?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

En minä omista kummeistani muista muuta kuin joulu- ja syntymäpäivälahjoja. Taitaa olla kumminvelvoitteista tullut samanlainen riesa kuin kaasontehtävistä häissä!

Jokainen olkoon kummi omalla tavallaan!

Vierailija

...ja ne eivät ole " huonoja" ,kuten yksi kirjoituksessaan epäili!

1 niistä on paras kaverini edelleen, ei hänkään ymmärrä tilannetta.

Harmittaa niin kovasti, että ylipäätään pyysimme heidät kummeiksi!

Kun ei tätä peruakaan voi.

Olenkin ajatellut, että miksi ristiäiset on niin pian (2kk) synnytyksestä, kun äiti pyörii raskaushormooneissaan, eikä tervettä harkintakykyä esiinny. Olisi esim. vuoden päästä synnytyksestä, niin kerkeisi hormoonit haihtua ja näkisi ketkä oikeasti ovat lapsesta kiinnostuneita!

AP

Vierailija

siinähän se sitten selviää. Jos unohtavat, niin jos teitä ei kiinnosta itsekään olla niitten kans tekemisisää, niin antta koko yhteydenpidon olla. Ikävää joka tapauksessa.

Vierailija

jos toi on sun " aika hyvä" ystävä, niin millaisiahan ne vähän huonommat on??

mutta... tosi inhottava juttu. En itse jaksaisi aina olla se aloitteentekijä. Harmi vaan lapselle!

Vierailija

Kummi nähnyt viimeksi lasta viime jouluna. Maaliskuussa soitin kun kummilla synttärit ja lupasi tulla huhtikuussa käymään. Ei koskaan tullut eikä ole kertaakaan soittanut. Lapsella ensi kuussa synttärit ja miettinyt myös, viitsinkö kutsua. Jos itse soittaa ennen synttäreitä kutsun tietenkin.

Vierailija

en ehkä kutsuisi moisia kummeja. Miettiköön sitten keskenään miksei mitään kuulu, ehkä parantavat tapansa kun huomaavat että sinä et jaksa olla koko ajan se aktiivinen osapuoli. Mulla on vähän samanlaista kokemusta oman lapseni kummista, olen myös aika yksipuolisesti häneen yhteydessä, mutta teen sen lapseni takia. Silti ärsyttävää..

Vierailija

Sinuna en kutsuisi heitä ollenkaan, jos soittavat ja onnittelevat niin voit sanoa että illalla meillä on kakkukahvit tarjolla. Muussa tapauksessa unohda tuollaiset. Millä oikeudella kummi (tai kukaan) haukkuu tyttäresi ulkonäköä?? Vaikka ei olisikaan nätti oikeasti niin mikä oikeus on käyttäytyä tuolla tavalla? Hän vaikuttaa kahelilta eli en tiedä onko tuollainen kummi hyvää seuraa lapsellesi?

Vierailija

Ehkä ruova-kummille voisi vaivihkaa sanoa, että et tykkää miehensä puheista. Jospa sitten eivät vaikkapa tulisikaan ja pääsisit heistä kätevästi eroon.

Tsemppiä teille ja pitäkää kivat pippalot!

Vierailija

Ehkä teen tosiaan niin, että jos ottavat yhteyttä ennen synttäreitä, kutsun, mutta jos eivät, kutsu jää tulematta.

PS: Nämä lapsemme kummit ihmettelevät, kun yksi heidän kummilapsen perhe on laittanut välit poikki heihin, eivät tiedä heidän nykyistä asuinpaikkaansakaan, he kun ovat lapsen kummeja niin miten joku voi tehdä näin ? (!)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat