30+ Esikot perjantain kuulumiset

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Huomenta!

Kävin tuossa lukemassa eilisen turinat, paljon olitte taas ehtineet kirjoitella.

Kävin eilen kaupungilla Hulluilla päivillä, mukaan tarttui hoitoalusta ja jotain pientä tarviketta vauvalle, koirille puruluita ja akvaarioon kasveja. Mutta kyllä siellä ihmisiä riitti, en jaksanut kauheasti pyöriä vaan pakenin paikalta. Suomalaisen alesta kävin ostamassa kirjoja, miehelle muutaman vauva-oppaan ja itselle muuta lukemista. Mentiin sitten vielä kaverin kanssa La Famigliaan syömään - pasta oli taivaallista ja paikka tuntuu olevan todella suosittu, sillä jonoa oli koko ajan. Mutta Omenapuussa ehkä on rauhaisampaa kokoontua isolla poppoolla, eilen ainakin La Famigliassa oli kovin meluisaa.

Täytyy antaa positiivista palautetta Kelalle; kävin 7.10. viemässä hakemuksen äitiyspakkauksesta ja eilen oli postissa tullut päätös pakkauksen myöntämisestä ja saman postin mukana oli saapumisilmoitus, eli pakkaus on jo postissa noudettavissa! Todella nopeaa toimintaa siis. Täytyy odotella jahka mies tänään kotiutuu ja käydä sitten kantajan kanssa hakemassa paketti kotiin.

Eilisistä keskustelunaiheista sen verran, että kyllä minuakin ärsyttää suunnattomasti se, että kaikilla (ihan ventovieraillakin) tuntuu olevan oikeus kommentoida ja arvostella mahan kokoa ja ulkonäköä. Tuntuu muutenkin välillä ettei ole kuin kävelevä maha ja kaikki muu omassa itsessä menettää merkityksensä. Muutamat työkaverit ovat myös aika ikävään sävyyn kommentoineet mahaa valtavaksi - kai se nyt isolta näyttää kun itse on muuten näin pirun pieni! - ja muutenkin katsoneet oikeudekseen laukoa kaikenlaisia kommentteja tyyliin " et ole ollenkaan äidillistä tyyppiä" ja " mitenkäs se lapsi pysyy menossa mukana kun juokset aina paikasta toiseen - ai mutta onhan sulla aina noi koiratkin mukana meneehän se lapsikin siinä sivussa" ... Niin lapsi ja koirat onkin ihan toisiinsa verrattavissa...

Mitähän tässä muuta, keskiviikon valmennusillassa käytiin läpi synnytystä ja katsottiin videota - ei ollut niin paha rasti kun olin etukäteen ajatellut. Joku taisi eilen kirjoitella noista valmennuksista, ja siitä kuinka oli positiivisesti yllättynyt - varmasti tosi paljon riippuu siitä minkälainen vetäjä on ja kuinka asiat esittää. Meidän valmennuksissa toi vetäjä on vähän kuivakka ja varustautunut miljoonilla muistilapuilla, joiden mukaan sitten mennään eikä aiheesta paljoa poiketa. Eli aika kuivakkaa meininkiä. Eilen olin lääkärineuvolassa ja kaikki kunnossa, neuvolassakin pitää nyt sitten alkaa käymään 2 viikon välein...

Miten te muut koette neuvolan palvelut? Mulla tietysti vähän tylsä tilanne, kun muutin ja neuvola vaihtui, ensimmäiset 4 vai 5 kertaa kävin siis joka kerta eri ihmisellä ja aina sai alusta saakka selittää asiat. Ja nyt vaikka onkin toi oma terkkari, niin meillä ei oikein noi kemiat kohtaa ja koen että kaikki palaute on kovin negatiivista lähtien jo työstäni ja työajoista ja jotenkin sekin, että kaikki on mielestäni oikein ok, olen jaksanut hyvin eikä ole mitään erityistä vaivaa, tuntuu jotenkin huonolta. Tai siis että pitäisi jotenkin olla jotain tai valittaa jostain... en kyllä mielelläni edes keskustele siellä mistään henkilökohtaisemmasta asiasta jos jotain mielessä olisikin, vaan soitan sitten vaikka jollekin kaverille tmv. Ja muutenkin tuntuu siltä, että siellä niinkään minun hyvinvoinnistani olla kiinnostuneita vaan masu-asukki on kaiken keskellä...

Mutta tulipas vuodatusta, mua taitaa vaan nyt ärsyttää mennä sinne joka toinen viikko - ja missäs vaiheessa sinne pitää mennä näyttäytymään joka viikko?!

Sonja

Rv 28+2

Kommentit (13)

Vierailija

Yöllä iski sitten ihan kauhea mahatauti, en ole nukkunut yöllä yhtään kun on pitänyt vain istua pöntöllä... Kaikki tulee vetenä läpi. Onneksi ei sentään tarvitse oksentaa, se on ihan liian kamalaa... ;)

No, pikkuhiljaa olen siis päässyt siirtymään tuolta vessan puolelta sänkyyn nukkumaan vähän, ja sieltä tänne koneen ääreen, maha kestää jo puoli tuntia olla poissa pöntöltä...

Mies kävi sitten piristykseksi ostamassa niitä pikakaurahiutaleita, ja penkkivelliä olenkin vetänyt nyt napaani tässä istuessa pari lautasellista, voisin kyllä syödä vielä lisääkin, mutta ei nyt koko pakettia kerralla!

Jospa se tästä taas iloksi muuttuisi.

Onko rajusta mahataudista mitään vaaraa vauvelille? Jos kestää kauemminkin, niin mitä pitäisi tehdä että pienellä ei olisi hätää?

Mie en nyt muista taas mitä kaikkea olitte ehtineet kirjoitella, mutta ainakin Kirsille onnea haastatteluiden seuraavaan vaiheeseen pääsystä!

Ikean hoitopöytiä olen netin kautta minäkin ihastellut, toimittaako ne niitä postitse tänne susirajalle myös? Paikan päälle kun ei oikein pääse...

Jännityksellä odotan milloin mies soittaa töistä siitä ulkomaan työkomennuksestaan. Onhan se pitkä aika, mutta unelmat on tehty toteutettaviksi. Oltiin aikoinaan kolme vuotta kaukosuhteessa kun läksin opiskelemaan 250km:n päähän. Mies tuki silloin minua saavuttamaan oman haaveeni, ja vaikka se rankkaa olikin, niin päivääkään ei olla kaduttu. Silloin toki nähtiin aina viikonloppuisin tai ainakin joka toinen viikonloppu, nyt jouduttaisiin olemaan täysin erillään kaksi kuukautta. Ei passaa ajatella etukäteen sitä ikävää.

Mehän ollaan oltu yhdessä jo kolmetoista vuotta, asuttu saman katon alla melkein 12v. HUI! Kihloihin mentiin valmistumistani seuraavana kesänä, eli reilu 5v sitten, naimisiin meno on sillä asteella että avioliiton esteiden tutkintapyyntö -lappunen on täytettynä tuossa pöydällä. Jossain vaiheessa kun saadaan aikaiseksi (hitaita taidetaan liikkeissämme olla...), niin varataan maistraattiaika ja viedään tuo lappu. Toivottavasti enne vauvan syntymää nyt saataisiin itseämme potkittua perseelle asian suhteen. ;)

Olenkos kertonut, että miehelläni on 13½v tyttö? Eli hän nyt ei varsinaisesti esikkopinoon kuuluisi, mutta koska minä olen ensikertalainen, niin pois ette minua täältä saa! ;)

Tyttö syntyi ensirakkauden kanssa vahingonlaukauksesta, eikä suhde kestänytkään kovin kauaa. Tämä on ollut kuitenkin vähän jarruna miehelleni lasten hankinnan suhteen, ehkä alitajuinen pelko että kaikki menee taas pieleen tms. Onneksi on jo aikuistunut ja osaa ajatella asioista eri tavalla, ei pelkää enää jne.

Tyttö on käynyt meillä säännöllisen epäsäännöllisesti vuosien mittaan. Aluksi vain kesällä ja jouluna kun asui äitinsä kanssa siellä pk-seudulla. Näin meni muutama vuosi kunnes muuttivat takaisin tänne karjalan kunnaille. Sen jälkeen on tyttö ollutkin meillä paljon enemmän, ei nyt sentään joka toinen viikonloppu kuten usein on tapana (meillä yhä 100km väliä),mutta usein kuitenkin. Kun tyttö kasvoi, niin alkoi kulkemaan junalla yksin joten vierailutkin helpottuivat. On usein meillä lomiaan viettämässä, kesällä jopa viikkokausia, muuten viikonloppuja n. kerran kuukaudessa. Viime aikoina on alkanut käydä yhä vähemmän, teini-ikä ja uudet kiinnostuksen kohteet (pojat, pojat ja vielä kerran pojat) ovat nyt päällimmäisinä.

Nyt on siis tulossa meille syyslomaansa viettämään, olen menossa junalle vastaan parin tunnin päästä.

Miten ihmeessä kerron että hänestä tulee isosisko?!

Meillä on hyvät välit tytön ja hänen äitinsäkin kanssa, ei mitään hätää sillä saralla. Silti tuntuu että en osaa kertoa tästä vauva-asiasta millään tavalla. Jännittää niin pirusti. Miks miehelläkin pitää olla just tänää niltavuoro.... Olis saanut itse kertoa! Puhelimessa ei tällaisia asioita voi sanoa, kyllä ne pitää kasvotusten kertoa.

Mutta, sanokaa nyt että jännitän ihan suotta!

Nyt on taas mentävä, tiedätte kyllä minne...

Tutanna 16+4 (tosi hehkeissä lomanaloitus-tunnelmissa...)

Vierailija

verenpaine ei ollut laskenut vaan täti uhitteli, että jos en ota rauhallisesti joudun sairaalaan lepäilemään, höh ja huomenna olisi pihatalkoot.

No piti kiireimmän kaupalla heittää vauvan vaatteita mukaan pesukoneeseen.

Ja onnittelut Kirsille II-vaiheeseen pääsystä!

Vierailija

Heh, mulle tuli eilen niin kummallisia kommentteja kanssa tuosta mahan koosta, etten voi olla kommentoimatta. Olin eilen työmatkalla ulkomailla, jossa kollegat näki mut eka kertaa massun kanssa. Yksi kommentoi kamalan " pientä" mahaani. Toinen taas kommentoi, että " onpa sulla viikkoihin nähden suuri maha!" Aloin oikein vedättää, että joo, puolet siitä onkin ihan rasvaa. (No osa onkin, mutta raskausaikana ei ole tullut yhtään läskiä lisää. Ja vauva painaa jo 820 grammaa, eli iso on viikkoihin nähden.) Tämä nainen katsoi mua vahingoniloisena ja sanoi, että " no sitten tiedätkin mikä sinua odottaa synnytyksen jälkeen" . Ihan kuin hän olettaisi, että jos on muutama lisäkilo, ne pitäisi alkaa automaattisesti laihduttamaan synnytyksen jälkeen. Voi hyvä ihme. Itselleni ne eivät ole ongelma, mutta osa naisista näköjään haluaa tehdä niistä sellaisen. Että pitää olla huono itsetunto, ja siitä pitää sitten ammentaa muillekin osuutensa. :-/

Sitten tuli näitä vatsan silittelijöitä useitakin. Itseäni se ei häiritse, paitsi kun vanhempi mieskollega tuli silittelemään. Ei tosiaankaan huvita vieraiden miesten mahan silittelyt, ei nyt eikä muulloinkaan. Tuli vain hassu olo, että mitä toi lääppii. Hyväähän kaikki sillä tarkoittaa, eikä siitä siksi kehtaa suuttua.

Lene rv 25+3

Vierailija

Tiedän että tämä on vauvauutispalsta, mutta pakko kertoa vielä tuosta työjutusta.

Pääsin psykologisiin haastatteluihin.... JEE!!!!

t. maailman onnellisin Kirsi 15 ja jotain

Vierailija

Aamut lähtee käyntiin todella hitaasti, normaalisti herään heti ja olen jo 10 min päästä työmatkalla. Nyt köllöttelen ehkä puolituntia ja silittelen vaatetia toiset puolituntia ja jopa juttelen koirilleni heti aamusta huimia juttuja (normaalisti päästän ne vaan takapihalle aamulla ja olen niin pahalla päällä että tokko sanon huomiénia.) Miehellä tuntuu lähtevän hermot torkkuherätyksiini.... he heh

Tutannako se oli joka syö penkkivelliä. Minä en ole moisesta kuullutkaan, mutta minun himo on raaka peruna. Olen kyllä miettinyt että pitää kysyä neuvolasta että ei kai se ole vaarallallista. Muistan lukeneeni että vihreäperuna on vaarallista.... En voi enää ostaa perunaa kotiin kun syön ne kaikki raakana.

Ihana lähteä Ouluun viikonlopuksi ja sain mega halvat lennot... säästö on aina kiva juttu... ja oulussa on kaikki pestikset. Pääsen esitelemään olemattoman pientä mahaani.... no niillä ei ole edes tämän kokoista.

Se Omenapuun treffiaikaistus ei oikein sopisi minulle. Tulen siis töiden jälkeen Lahdesta ja klo 18 on kyllä aikaisin milloin voin olla paikalla..

Kaveri meinasi järjestää mammavaatekutsut... joku suomalainen vaatemerkki. Olen kyllä melko varma että minun mammavaatteet on halpis H&M tyyliä ja hintaa.

Onko teille tullut sellainen olo että teidän äiti onkin kiva? Minulla on aina ollut ihan kiva äiti, mutta en koe että oltaisi kovin läheisiä. Jotenkin olen vaan protestoinnut vieläkin. Kavereillekin puhun miten hermot menee kun äiti ja isä tulee kylään yli yhdeksi yöksi. Äitini haastatteli mieheni eilen puhemisessa vauva-asiasta. Ja ihmettelin että miten se mies oli niin hvyällä tuuulella puhelun jälkeen. Piti ihan kysyä että mitä se äiti oikein sanoi... oli sanonnut että kaikki tutut olivat sanoneet äidilleeni ensimmäisen raskauden aikana että nyt sitten matkustelu loppuu vaan eipä ollut loppunut (mieheni siis matkustaa paljon). Ja sitten ne oli miettineet että minkä ikäisenä vauvan voi ottaa kiipeämään mukaan (mieheni harrastaa jää, kallio ja seinäkiipeilyä), olivat päätyneet että heti kun oppii pysymään vähänkin pystyssä kun sillähän on valjaat... JEE! Ja mies ilmoitti että äitinikään mielestä sen ei tartte luopua yhtään mistään. Mietin sen jälkeen että äidilläni on kyllä hyvä tilannetaju kun se tajusi kannustaa eikä lynkata. ja taisi olla eka ihminen joka sanoi tuon miehelleni ääneen. Yleensä kaikki vaan voivottelee että nyt sitten kaikki kiva jää tekemättä. Olemme kyllä puhuneet että mies pääsen ihan minne vaan ja aina kun ottaa vauvan mukaan. Onneksi sen kiipelykaveri saa samaan aikaan vauvan niiin ne voi ottaa molemman 1 v ' erkin' ja 1v, 2 kk ' ullan' kiipeilemään...

Siskoni sanoi hyvin eilen kun kerroin että ystävälläni menee tyttövauvansa kanssa hyvin (3 viikkoa vanha), että kyllä se vielä noin alussa on helppoa... että aina kun menee hyvin niin sen voi kuitata että kyllä se vielä, mutta odotappa.... Olen ihan varma että noita kommentteja tulee vielä sieltä suunnalta. En ole ollut ikinä yhtään mitään kun ' kyllä minäkin sitten teidän kun minulla on omia lapsia' .

En ole kuitenkaan yhtään mitään ennen kuin minulla on kolme lasta ja olen uhrannut laspilleni koko urani ja olen ollut kotona lapsia hoitamassa vähintään 8 vuotta... sitten ehkä olen jotain, tai sitten varmaan en ole mitään ennen kuin pojat ovat käynneet armeijan ja.... olen kyllä miettinyt päässäni jo pari vuotta siskolleni vastakommenttia että ' kyllä sinäkin tiedät sitten kun olet töissä ja sinulla on sata alaista' ... en ole raaskinut siskoni pilivilinnaa murtaa... mutta on ollut pari kertaa lähellä...

Voi miten kiva mennä sinne Ouluun. Kaverillani on siis 30 v synttäri ja kiva nähdä kaikki. Jee! Lähden vasta huomenna niin saatiin illaksi miehen kanssa romannttinen yhteinen ilta ellen lysähdä ja nukahda ennen sänkyyn....

Kirsi 15+ 5 tai 16+5

Vierailija

Sonjan viesti sai miettimään monia asioita. Olet aivan oikeassa (ja muistaakseni RvaSukkula pohdit samansuuntaista aikaisemmin?) siinä, että ihmisillä on kummallinen " oikeus" kommentoida raskaana olevan naisen ulkonäköä, elämää, äidillisyyttä yms. Eilen ilmestyneessä Kodin Kuvalehdessä muuten oli juttua aiheesta! Minä saan myös kuulla kaikenlaisia huomautuksia mahani koosta, jota monet pitävät kovin isona, vaikka sf-mitta huitelee selvästi alakäyrillä. Toiseksi sitten saan kummasteluja siitä, että en ole voinut pahoin missään vaiheessa raskauttani. Tekeekö se minusta huonomman odottajan? Kaikkihan ovat yksilöitä? Ja kärsin matkapahoinvoinnista bussissa, joten on ihan kohtuullista, etten ole joutunut raskauden aikana yökkäilemään ;) No, ei kuitenkaan...

Neuvolasta: Käsittääkseni tuo joka toinen viikko käyminen alkaa noin viikon 30 tietämissä. Niin ainakin terkka sanoi viimeksi ja maanantaina olen menossa. Silloin edellisestä käynnistä on kulunut kaksi ja puoli viikkoa. Itse olen kokenut Vantaan neuvolan kovin kiireisenä paikkana. Aikaa on vähemmän kuin Joensuussa. Syynä voi olla sekin, että nykyisen kaupunginosamme neuvola on kovin pieni ja terkka siellä ylityöllistetty. Joensuussa kävin ison kaupunginosan neuvolassa, jossa terkka oli ihana ja hänellä oli hyvin aikaa. Saa nähdä, millaista on sitten maanantaina. Toivoisin tarkempaa tietoa raskausajan lopun tutkimuksista. Ehkei mitään kummallisempaa tulekaan, jos kaikki sujuu hyvin.

Omaan napaan kuuluu liikkeitä. Viime yönä vauva aktivoitui oikein kunnolla :) Onneksi kuitenkin olen sikeäuninen ja oli itse asiassa kiva nukahtaa aina uudelleen tuntien liikkeitä - siellä se pikkuinen on ainakin elossa!

Tänään pidän omaa lomaa (ja teen sitten reilun viikon kuluttua alkavalla lomallani muutaman työpäivän), koska vanhempani ovat tulossa kylään. Ajattelin nyt aamupäivällä leivoa omenapiirakan. Pian pääsen sitten rapsuttamaan vehnäkoiraakin. Voi sillä ressulla olla kummastelemista uudessa kodissamme - etenkin yläkerrassa! Ajattelin etsiä sille sen oman peiton, jonka päällä se nukkui Joensuussakin. On sitten jotain tosi tuttua ja omaa.

Mukavaa viikonloppua :)

Katja rv 31+2

Vierailija

Nyt on kaksi viikkoa mammalomaa takana ja kauhia kiirus koko ajan =) nyt olen viettänyt kaksi tuntia tämän mopon äärellä lukien teidän lokakuun aikana kirjoittamianne kuulumisia, vanhemmat saa jäädä nyt historiaan.

Ensin kommentit:

mulle ei, onneksi, mun mielestä ainakaan, ole kukaan tullut mitään asiattomuuksia laukomaan. Täytyypä tajuta olla siitäkin kiitollinen, kuten muutenkin " helposti ja hyvin" sujuneesta raskaudesta =) Mutta kyllä se aina tuntuu oudolta kun lukee ja kuulee, kuinka toisten masuihin käydään estoitta käsiksi - varsinkin kun sitä tulee suojeluhaluisemmaksi odotuksen myötä. Tsemppiä vaan moisen kohtelun kohteille!

Onnittelut vielä Seireenille potrasta pojasta - hurjan kuuloinen tarina sinulla. Taidan oikein näyttää sen miehelle ja perustella miksi haluan hänet kanssani perhehuoneeseen! Ja ainakin enemmän yksityisyyttä kuin neljän hengen huoneessa on mahdollista saada.

Onnea myös asunnonmyyntiin ja muuttoon!!

Marille myös onnittelut pikkuisesta prinsessasta! Tuollainen nopea synnytystarina kohotti kyllä vähän fiiliksiä Seireenin kohtelun jälkeen.

J:n Baby on varmasti syntynyt kun nyt muutamaan päivään ei ole mitään kuulunut. Tervetuloa joukkoon näin pitkälti jälkikäteen.

Hemulille osanottoni, toivottavasti tulet pian takaisin tälle puolelle!

Kiitokset täältäkin RvaSukkulalle treffijärjestelyistä! Vielä olen mukana kuvioissa (Rav. Omenapuu, 27.10. klo 18 - vaikka joku taisikin ehdottaa tuntia aikaisempaa tapaamisaikaa mutta pääsevätkö kaikki sitten töistänsä jne...)

Mitenkäs Kirsin työhaastattelun lopputulos?? Pukeutumisneuvoja kyllä kuulosti höpsähtäneeltä, kuka haluaisi/pystyisi puristamaan vauvan kasaan jollain tiukoilla alusvaatteilla?

Sweathielle ja Totolle tsemppiä leikkaukseen!

Toukkis, mehän nähtiinkin keskiviikkona. Harmi, etten ehtinyt jääädä siihen jutskaamaan kun oli mukamas niin kiire. Mutta vauvan ylimääräinen kurkkaus kuulostaa kyllä mukavalta tilaisuudelta. Taitaa olla sinne meidän neuvolaan kertynyt vähän omituisia tohtoreita... Äläkä välitä, meillä on vielä hoitopöytä kasaamatta, vaunut hakematta (Brio Duo:tko ne oli, PikkuHurmurista), kaikki vauvanvaatteet pesemättä (sisko on niitä kyllä vinon pinon lahjoittanut, taidan seurata jonkun vinkkiä ja pestä niitä kokojärjestyksessä pikkuhiljaa), sairaalakassi pakkaamatta ja miettimättä. Ja se " isyyspakkauskin" on siirtynyt nyt jo isänpäivälahjaksi ja lopullinen kokoonpano on vielä avoin. Ja vauvanhuone on vielä remontin kourissa, kaapinovia maalataan vielä - ja se sänkykin on vielä anoppilassa, en edes tiedä missä vaiheessa mutta valmiiksi sisustettuna pitäisi tulla.

Sitten omaan napaan: Kumma meno kyllä siellä neuvolassa tosiaan. Tultiin keskiviikkona viimeminuuteilla terkkarille, joka olikin esimiehensä luona käymässä - ja ainakin kaksi potilasta ennen meitä jonossa. No mentiin sitten suoraan lekurille, joka oli reilut puoli tuntia myöhässä, aika oli 9.30 ja sisään päästiin joskus 10.15.

No vauva voi hyvin ja kaikki oli muutenkin kohdallaan, paitsi mitään lyhentymisiä/pehmentymisiä ei ollut tapahtunut (rv 36+3). Ensimmäinen kokoarviokin saatiin: 3000g ja ei ole kuulemma mitään ongelmia mahtumisessa. Lääkärin jälkeen käytiin sitten terkalla ja hän sai verenpaineeksi 130/90 (ei kai pienellä jonotushermostumisella olisi ollut osuutta asiaan) no tänään pitää sitten mennä kontrolloimaan tilannetta. Eilen hoidin verenpainetta hulluilemalla Stockalla. Mukaan ei tarttunut kovinkaan paljon kamaa - neljä koria, joista kolme vauvan huoneeseen, ulkohaalari, jossa lahkeet saa yhteen ja erikseen ja yksi pienen pieni fleesehaalari jäniksenkorvahatulla ja hulluttelutuotteena pulloharja.

Nyt pitänee mennä syömään toista aamiaista, eka tuli syötyä jo klo 6 kun mies meni töihin ja vauveli on punkenut jo aamiaisen toivossa tunnin ajan =)

Hyviä vointeja kaikille 30+ mammoille ja nähdään parin viikon päästä!

Cindi + Teuvo-Tellervo rv 36+5

(Ai niin me käytiin tällä viikolla myös NKL:lla tutustumassa sekä synn.osastoon että lapsivuodeosastoon, kaipa tää tästä menee etiäpäin... ja äidiltä eilen kysyin niin 2/3 meistä hänen lapsistaan on tullut kutakuinkin ajallaan ja minä aikas nopeasti, sisko melkein syöksyllä - hännänhuippuveli sitten vähän mietiskeli... että otapa siitä selvää millainen meikäläisen synnytyksestä tulee.)

Nyt pitää lopettaa ja kirjoitella vähän useammin ettei tule tällaista maratontekstiä toiste...

Vierailija

Tänään alkaa sitten taas viikonloppu, millaisia viikonloppusuunnitelmia teillä on? Minä en lähde maailmanympärysmatkalle vaan minä lähden Tampereelle :) Siis tuttuja ja sukulaisia tapaamaan. Siellä voin Totonkin päästää vapaana juoksemaan, kun sille on nyt kertynyt ihan älyttömästi riiviövirtaa ja minäkin olen tällainen perässäraahattava malli nykyään. Kiitos kaikille, jotka olette tsemppaileet minua Toton kanssa, ihana saada täältä tukea teiltä!

Niin, minä pääsisin tulemaan Omenapuuhun jo aiemmin, koska työt eivät silloin enää paina, äitiysloma alkaa 26.10 :) Jotenkin todella hurjaa, että sitä ihan oikeasti on jäämässä mammalomalle ja ihan oikeasti se vaavi nyt sitten tulee meidän perheeseen!!! Kyllä se ainakin minusta tuntuu siltä, että nyt meistä tulee sittten jotenkin enemmän perhe. Lapsiperhe, hassua... Tuntuuko muista samalta?

Jännittääkö muita millaisia muutoksia teille tulee elämään? Eniten minä kait pelkään sitä, että minusta tulee väsymyksen vuoksi inhottava nalkuttava ja hompsuinen akka, jonka kaikki sosiaaliset suhteet häviävät jonnekin, ja joka vain odottaa miestä kotiin ja nalkutus alkaa samantien. Tietysti sitä miettii, että miten sitä vaavin kanssa pärjää ja osaako sitä lasta nyt hoitaa ja kasvattaa. Vaavi varmaankin kasvattaa vanhempiaan... No vuoden päästä olen varmaan hurjasti paljon viisaampi... Tällainen tänään pohdituttaa :)))

Ruddycat ja Snowapple, siitä Ikean hoitopöydästä. Me ollaan käyty sitä jo katsomassa, siis sitä puunväristä lipastosysteemiä. Se vaikutti aika hyvältä ja saman sarjan sänky oli kanssa aika passeli. Minun äiti oli mukana katsomassa niitä ja uskoi niiden olevan hyvät. Luotan tässä hänen sanaansa, kun hänellä on hieman enemmän kokemusta tuosta lastenhoidosta kun minulla... Lipasto on meille hyvä, koska meillä se mahtuu ainoastaan keittiöön, niin sitten on hyvä, että vaatteet/tarvikkeet mahtuvat sinne laatikoihin. Ja myöhemmin siitä saa lipaston vaikka lastenhuoneeseen. Niin, ja joku täällä odotus-palstalla kehui sitä, että on hyvä pitkille vanhemmille, joka sopii meille paremmin kuin hyvin.

En varmaan taaskaan muistanut kommentoida mitään mitä piti, mutta joka tapauksessa, oikein hyvät viikonloput kaikille!

Swheatie 29+4

Vierailija

Eilisessä ketjussa Swheatie ja joku muu (anteeksi, en muista nimeä tähän hätään) pohtivat Ikean hoitopöytä-hyllyä. Me olemme katselleet samaa! Tosin käymme vielä liikkeessä vertaamassa sitä kuvastossa ihanan näköistä ruskeaa ja sitten hieman edullisempaa valkoista. Ruskeasta saisi lipaston ja valkoisesta hyllykön sitten aikanaan. Hih!

Ja tsemppiä Totolle :)

Vierailija

Mulla on yksi työkaveri, joka sanoo aina maanantaisin: onpas mammalla taas tuo masu kasvanut hirveästi viikossa! Se on siis itse töissä vaan ma ja ti. Jotenkin ärsyttää, eikö voisi sanoa vaikka huomenta tms ensin. Sitten on kovaan ääneen pihallakin kuuluttamassa muille työkavereille miten mulla taas on maha niin ja niin paljon kasvanut... No onhan se ihana asia kun maha näkyy, mutta tarvitseeko siitä koko ajan tehdä niin isoa numeroa?

Vatsan taputtelijoita ei onneksi ole vielä paljon ollut, mie en tykkää yhtään siitä että minun mahaa tullaan taputtelemaan noin vain. Se on minun ja sillä siisti! Mulla on muutenkin vähän sellainen suojakehä ollut aina ympärillä, en pidä liiasta läheisyydestä jokaisen puolituttavan kanssa. Halailut yms ihan vaan läheisten kesken jne. Jotenkin sitä kavahtaa kun joku kysymättä alkaa mahaa silittelemään.

Pakko lähteä taas...

Vierailija

Heippa,

Ihanaa kun on viikonloppu tulossa! Olen ollut tämän viikon todella väsynyt, heräillyt yöllä särkyihin ja kolotuksiin. Töissä on ollut aika kiirettä, joten on ollut pakko vain jaksaa. Onneksi tänään on jo helpompi päivä!

Kiitos myötätuntoisista ja kannustavista kommenteistanne, sisaret! Enää en jaksa pahoittaa mieltäni eilisen kaikkitietävän asiantuntijan takia.

Olet aivan oikeassa Lene, että hyväähän suurin osa massuun taputtelijoista tarkoittaa. Veljieni sekä hyvien ystävieni hellät silitykset ovatkin minusta ihan ok. Mutta aivan kuten sinäkin tunsit, mies-kollegojen taputtelut tuntuvat lääppimiseltä ja kummastuttavat kovin

->enhän itsekään mene heidän kaljamahoja taputtelemaan, saati sitten niistä kommentoimaan! Ja naisten kommenteista sitten -> kylläpä monista meistä löytyykin sitä vahingoniloa. Onkohan näillä tädeillä jäänyt jokin asia harmittamaan omissa kokemuksissa? Tai sitten se tosiaankin on sitä huonoa itsetuntoa!

SnowAppleko se kyseli siitä Prahan viikonlopumme ajankohdasta: Eli ollaan siellä 3.-6.11. Laskeskelin, että se on viimeisiä hetkiä lähteä lentäen enää mihinkään. Ja olipa meille myös ainoa riittävän vapaa viikonloppu seuraavan kuukauden kuluessa. Tulee olemaankin sitten meidän viimeinen kahdenkeskinen reissu vähään aikaan. :)

Omenapuun tapaamisesta vielä: Minulle kyllä sopii aikaisempikin kokoontuminen. Jos meitä olisi tulossa useita jo klo 17 aikoihin, niin voin aikaistaa pöytävaraustamme tunnilla. Toinen vaihtoehto on se, että net, jotka pääsevät tuntia aikaisemmin, vain tulevat Omenapuuhun ja loput sitten heti kunhan kerkiävät. Ehtisit sitten Kanika tavata edes jotkut meistä. Mitä olette mieltä asiasta?

Pitäisiköhän tänään perjantain kunniaksi lähteä hiukkasen aikaisemmin töistä ja käydä myös siellä Stockan hulluilla päivillä. Kiinnostaa tuo mainitsemanne Vauva-kirja, sekä ne pienet bodyt. Sittenpähän olisin minäkin aloittanut virallisesti tämän varustautumisen vauvelin tuloon.

Voi Tutanna, jaksamista sinulle, jos/kun miehesi lähtee ulkomaankomennukselle! Elettiin viime talvi viikot erillämme mieheni kanssa, mutta saatiin olla yhdessä sentään viikonloput. Toisaalta oli kivaa, kun oli sitä omaa aikaa viikolla, mutta välillä oli kova ikävä.

Tervetuloa joukkoomme AnnuM75. On täällä muitakin, jotka eivät ole ehtineet olla kamalan pitkää aikaa yhdessä miehensä kanssa. Eli tavattiin viime syksynä, muutettiin yhteen viime keväänä ja mentiin naimisiin kesällä. Eikä kauhistuta tämä vauhti ollenkaan, kun tuntuu siltä, että näin on asiat tarkoitettukin olemaan!

Oikein hauskaa Irlannin reissua Oliveralle, sekä Oulun viikonloppureissua Kirsille! Ainiin, ja todella hienoa että pääsit psykologisiin testeihin, Kirsi! Onnea!

Viikonlopputerkut,

RouvaSukkula & Astronautti (tasan 24)

Vierailija

Mä oon ihan uus täällä, kuulin eilen tästä tuolla meidän Huhtiksien pinossa.. eli mä olen 30v ja odotan esikoistani. Kerronpa hieman itsestäni niin tullaan tutuiksi: Olen Tampereelta ja mieheni kanssa olemme olleet yhdessä vajaan vuoden. Vauva oli iloinen yllätys meille molemmille ja tuliainen lemmenlomaltamme Tunisiasta. Asumme vielä erillämme emmekä ole vielä ainakaan muuttamassa yhteen. Olemme molemmat ajan kanssa innostuneet enemmän ja enemmän tästä vauva-asiasta ja on ihana kun rinnalla on poikaystävä jota kiinnostaa nämä asiat ja muutokset joita kehossani käyn läpi. Helppoa hyväksyä uusi tilanne ei ollut meille kummallekaan vaan se vaati aikaa. Nyt odotamme rv 14+5 vauvaamme jolle on jo valmiina nimet ja vaikka mitä sälää yhdistelmävaunuista lähtien. Emme siis varsin taikauskoisia ole ja ihan käytännön syistä ollaan osteltu valmiiksi ettei mene sitten valtavasti rahaa kerralla. Olen työelämässä ja ammatiltani sihteeri ja istumatyö ottaa välillä aika koville ja pitää usein venytellä ja käydä pikku kävelyllä. Tuolla omassa pinossani muuten juuri aamulla kerroin että tänään on ekaa kertaa mammapöksyt jalassa =) Masu näkyy jo aika komeena.

Jos tällä palstalla kerätään kanssa jotain LA-listaa niin mut voisi lisätä 9.4 TAYS. Voi vielä muuttua sillä menen vasta rakenneultraan viikolla 20.

Iloista viikonloppua kaikille!

Annu

Vierailija

Annu75:lle tervetuloa mukaan pinoon!

Tutannalle pikaista paranemista, vatsatauti on kyllä yks inhottavampia tauteja..!! Mutta mun käsittääkseni vauvelille ei pitäis olla mitään vaaraa.

Kirsille onnea jatkohaastatteluun pääsyn johdosta!!

Täällä on viimeinen lomapäivä hujahtanut rattoisasti. Kaveri kävi kyläilemässä, käytiin lähimetsässä ulkoilemassa ja laitoin broiskuwokkii, syötiin ja " paranneltiin maailmaa.." . Mies varmaan kohta kotiutuu kans töistä.

Beibi0905:stä ei muuten ole kai pariin päivään kuulunut mitään. Saadaan varmaan lisää vauvauutisia lähiaikoina, vaikuttais siltä tuo enteilevä hiljaisuus... :-)

Moni on täällä katsellut sitä Ikean hoitopöytä/lipasto -mallia. Itsekin olen ´kuolannut´ tuon pöydän perään(tosi hyvännäköinen malli!), en vaan raaski sitä ostaa kun ei ole lipastollekaan oikein jatkokäyttöä/ hyvää sijoituspaikkaa. Aion tyytyä halvempaan vaihtoehtoon tuossa hoitopöytäsysteemissä ja pistää sitten uudelleen kiertoon kun ei enää ole käyttötarvista.

Rentouttavaa viikonloppua ja hyviä reissuja itse kullekin!! (ei pysty enää taas muistamaan kuka oli minnekin päin matkalla ;-))

Suiza vk 25

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat