Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kertokaas kummin tehtävistä/velvollisuuksista!

Vierailija

eka kummilapsi kastetaan sunnuntaina. kun poika syntyi, vein lahjaksi täytettävän vauvakirjan ja ihanan vaaleansinisen potkarit ja bodyn. mitäpäs nyt ristiäislahjaksi? ajattelin sellaista kultasepänliikkeestä saatavaa valokuva-albumia johon saa kaiverrettua nimen ja syntymäajan jne ja valokuvia.

Vai onko jotain vietävää joka kummin olisi vietävä?

Pelottaa jo nyt ristiäiset! mitä jos poika rupeaa huutamaan/kiljumaan kasteen aikana?mitä mä sit teen?!

mulla ei oo lapsia ja tää on eka kummilapseni, oon vähän pihalla näistä velvollisuuksista, auttakaa!

Kommentit (3)

Vierailija

Valokuvakehys on tosi kiva lahja. Samoin esim. Stockalta Hannasin taulukehys johon saa painettua vauvan käden ja/tai jalan kipsiin.

Kummin tehtävä on olla mukana lapsen elämässä aikuisena ystävänä sekä auttaa vanhempia kasvattamaan lapsi kristilliseen uskoon. Kummin tehtävä ei ole ostaa lahjoja tms. mutta kivahan se on, jos kummi niin haluaa tehdä.

Vierailija

jos vauva alkaa itkemään tai kiljumaan kasteen aikana ja jos et saa häntä sylissä pitelemällä rauhoittumaan, niin sitten varmaan äiti/isä voi hänet ottaa syliin. Usein pappi myös muistuttaa, että kasteessa edetään vauvan ehdoilla eli on mahdollista pitää esim. syöttö tai vaipan vaihto taukoja. Älä ota mitään paniikkia, hyvin se varmasti menee.

Uusimmat

Suosituimmat