Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnäreillä tuputetaan lehmänmaitoa vastasyntyneille, jopa Kättärillä

Vierailija

syyllistytään tähän. Kummankin lapsen kanss jouduin olemaan kovana. Perusteluja lehmänaidolle olivat: vauvan vaippa oli kuiva, paino laskussa ja verensokeri laskee (mistä senkään tietävät?).

Ihmettelen, kuinka kehtaavat mainostaa imetysmyönteisyyttä!

aluavat vain vauvan painon äkkiä nousuun, jotta eivät joudu vastuuseen, jos vauvassa olisikin jotain vikaa.

Äitien imetystaitoon ei luoteta yhtään.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Ja lapsi oli kyllä vierihoidossa ihan koko ajan. En käynyt niinä 3päivänä yksin missään.

Kättärillä ei tuttia saanut, mutta jorvissa antoivat senkin. Olin todella kiitollinen.

Vierailija

Kyselkääpä syytä keltasuuteen. Siis liian vähällä ruoalla ja nesteellä olevat vauvat joutuvat helpommin sinivaloon. Ihmeteltiin, että miks sinivalohoitoiset vauvat lisääntyi yht´äkkiä roimasti. Samaan aikaan siirryttiin mukiruokintaan ja siinäpä selitys. Tiedättekö muuten mitä keltasuus (liian korkeat bilirupiiniarvot) aiheuttavat lapselle. Äitini täti oli keltaisuuden aiheuttamana vaikeimmanasteinen vammainen... Meillä on 8 lasta, jotka kaikki ovat saaneet alusta asti sekä rintaa että lisämaitoa. Lähinnä jauheesta keitettyä, ettei haise pulautukset niin pahalle. Kaikki on kestäyny ja terveitä. Olen itse hakenut laitoksella lisämaidon, jos eivät ole tuoneet. Onpa ollut omat tuttelitkin mukana. Oman tutinkin olen vienyt mukana laitoksella ja heti laittanut vauvalle suuhun. Kerran eräs kätilö katsoi hölmönä kun tutin kaivoin. Kysyin, etteikö saisi, ja vastaus oli, että omasihan vauva on. Eli tämä pitäisi olla kaikille itsestään selvyys. Vauva on kunki oma ja halusipa toimin niin tai näin, niin sitä pitää kunnioittaa eikä lähteä arvostelemaan. Esitietolomake on sitä varten, että jos jotain eritysitoiveita on, niin siihen sen voi laittaa. Itse laitoin neljänneltä toiveisiin, etten edes aio imettää ja niin sain myös tehdä. Eli arvostelut sikseen ja yksilöllisyys kehiin. Kukin toimikoon parhaans mukaan. Seuraavalle toimin juuri niinkuin tähänkin asti. Jätän turhat periaatteet ja nautin vauvasta täysin rinnoin ja anna isän ja sisarustenkin nauttia ja siihen kuuluu myös pullosta syöttäminen. Kuumeinen odotus on koko perheellä. että syntys jo...

Eletään ja annetaan toistenkin elää. Kaikkihan eivät voi imettää...

Vierailija

Yrittämisellä sain sen kuitenkin onnistumaan,mutta se luovutettu maito ei kyllä haitannut yhtään!! Eikä ne pari tuttelipurkkia mitä jouduttiin käyttämään.

Vierailija

lapsen paino oli kotiinlähtöhetkellä pudonnut yli 10 %. Vauva oli tyytyväinen, ja tarkistuspunnituksessa kahden päivän päästä(vauvan ikä 5 vrk) paino oli jo yli syntymäpainon.

Kakkosen kohdallakaan kukaan ei edes maininnut lisämaitoa, tosin painokaan ei tippunut niin paljoa, ja taas oli 6 vrk:n iässä paino noussut yli puoli kiloa sairaalasta lähtö painosta.

Vierailija

LABRA käy ottamassa huoneessa aamuisin tai päivänmittaan näytteitä, mutta hoitajat eivät todellakaan ala yöllä pimeässä huoneessa räpeltää verinäytteiden kanssa. Huhuh, mitä tarinoita liikkeellä...

Vierailija

Olin oikein tyytyväinen, että se lisämaito oli Peptidituttelia, eikä jonkun muun äidin rintamaitoa! Itseäni kuvottaa ajatus, että joku toinen " imettäisi" lastani.

Vierailija

Eli 34 tarkoittaa, että tutteli ei TODELLAKAAN ole sama asia kuin esim. ykkösmaito, sininen maito tai hylamaito................

Apua, ihmiset voi olla NIIIN tyhmiä :((

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

LABRA käy ottamassa huoneessa aamuisin tai päivänmittaan näytteitä, mutta hoitajat eivät todellakaan ala yöllä pimeässä huoneessa räpeltää verinäytteiden kanssa. Huhuh, mitä tarinoita liikkeellä...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat