Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten tehdään netti sivuja?

Vierailija

Mitä ohjelmia tarvii koneelle? Mistä löydän ohjeita? Sanokaas joku semmosia värkännyt, onko se vaikeaa?

Kommentit (12)

Vierailija

No, ehkä Jukalla on paikkansa tässä elämässä.

BTW, tuolta sivulta löytyy hassunhauska linkki " WWW-ohjelmien arvostelut" . Mitähän ohjelmia tarkoitetaan? Selaimia? php- sun muiden ohjelmointikielten käyttämiseen tehtyjä helpottavia juttuja? Plugineja? Vai ehkä... HTML-editoreja?!? Ou gaad...

Vierailija

Oon tehnyt niin alusta alkaen ;)

Jos haluat aluksi harjoitella, niin tee wordilla. Sillä voi tehdä webbi-sivuja, mutta koodi on sen mukaista eli siitä ei ota selvää erkkikään.

Netistä löytyy haulla hmtl-opas, siellä on ihan perusteet. Tuolla nimellä löytyy parinkin eri henkilön tekemät oppaat, kannattaa vilkuilla.

Tuossa näistä yksi.

http://www.cs.jyu.fi/~mikaves/html/

Jos sulla on oma nettiyhteys, jonka palveluihin kuuluu myös oma nettisivutila, niin silloin saat aloittelijan ohjeet myös oman palvelusi nettisivuilta: siellä on ihan perusohjeita, sekä ohjeet sivujen siirtämiseksi nettiin.

Vierailija

10, ei olis suomenkielisiä vastaavia ' harjoitussivuja' ? Ei oo niin hyvä enkku että jaksais rueta opettelemaan enkun kielen kautta..

Vierailija

Tiedän että netti on pullollaan niitä mutta olisi ihana värkätä itse niitä. Mä oon joskus tosi kauan sitten koulussa värkännyt jonkun yhden sivun sivut ja mä en muuta muista ku et aika aikaavievää hommaa oli ku piti itse kirjoittaa kaikki komennot ja käskyt. Eikai se enää ole samanlaista?

Mistä mun kannattaisi aloittaa?

Uusimmat

Suosituimmat