##### HUHTIKUISET PERJANTAINA ####

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (14)

Vierailija

On kyllä aika hienoja nämä sumuisat syysaamut. Tuusulanjärvi on tässä lähettyvillä, sieltä sitä usvaa hönkii.

Me ostettiin eilen Ikealta lampaantalja, ja se on tytön mielestä aivan kamala. Jo sen pelkkä koskeminen (minun sylistäni) aiheuttaa naaman menemisen nutturalle, ja jos sen hirvittävän karvapläntin viereen tai jopa päälle joutuu, niin se se vasta kauheaa onkin. Eipä ois ihan ensimmäiseksi tullut mieleen, että lampaantaljaa vois pelätä.

Yösyömisistä piti minunkin vielä jotain kommentoida. Niin, minä olen ajatellut silleen, että kun tyttö on vielä rintaruokinnalla, niin varmaan sen kerran-pari yössä sillä on vielä nälkäkin. Sulaahan se maito kumminkin nopeemmin kuin puurot jne. Mutta kun niitä heräilyjä alkoi olla enemmän tai vähemmän, päätin että yritän nukuttaa tytön ensisijaisesti muilla keinoin, ettei siitä sitten tosiaan tule sellainen tapa, että joka heräämiseen on saatava tissi suuhun. Se on vaan ollut helpoin tapa saada tyttö takaisin uneen ja päästä itse jatkamaan unia...

Mitähän mun piti sanomani, no taas häipyi asiat aivokopasta. EJAIlle ja perheelle ainakin pikaisia paranemisia! Minä joudun palauttamaan työpaikan koneen maanantaina, jonka jälkeen mulla on vain jaettu läppäri miehen kanssa. Ens viikko meillä onkin sitten täynnä pakkailua, ja muuton jälkeen menee ehkä hetki ennen kuin saadaan taas nettiyhteydet pelaamaan. Joten epäilemättä luvassa on enemmän tai vähemmän pimentoa.

errj & tänään puolivuotias kettutyttö 14.4.

Vierailija

Mistähän se johtuu, että sitä on jotenkin tän kolmannen kanssa tullut itkuherkäksi? Luulisi jo hieman " kovettuneen" , kun on kaksi vauva-aikaa takana, mutta katin kontit.

Meillä on yleinen vitsi, että nukku-matti ei ole Elmon kaveri ja Elmo ei leiki sen kanssa ;-)

joo, siis asiaan

EJAI Tsemppiä sairastelun kanssa. Koko perheen sairastelu on

pyllystä, nimimerkillä kokemusta 3 lapsen vesirokosta vielä turhankin tuoreessa muistissa :-(

Mareila. Jeps olen lukenut kaikki Lehtolaisen kirjat

Olen myös lukenut kaikki Seppo Jokiset, lähes kaikki Reijo Mäet

jne. Mulla on menossa suomalaisten kirjailijoiden kausi ;-)

Vierailija

Huh, millainen päivä eilen oli ja yö vielä kamalampi..Miia oli hirmu itkuinen ja kiukkusi koko päivän. Välillä tuntui niin väsyneeltä että sen takia kiukkusi, mut tissillä syöttämisestä ei tullut mitään, tappeli koko ajan vastaan ja kääntyili vaan poispäin..Onko muiden vauvoilla ollut tämmöistä??Tähänkö loppui imettelyt tytön omasta tahdosta?

No, yöllä sit menin nukkumaan vasta n.23.30 tms.(olis ollu viisasta mennä vähä aiemmin..) ja ekan kerran heräsin Miian huuteluun jo vaille yksi!! No, koitin taas imettää, kun ei illalla ollut paljoo ehtinyt syödä mut ei, ei meinannut millään asettua siihen eikä myöskään nukahtaa:( Aamuyö meni sit siihen että Miia jutteli/huuteli ja minä unenhorteessa laitoin tissiä suuhun, mihin välillä tyttö nukahtikin, mut välittömästi kun aloin kylkeä kääntämään tms. niin heräsi..Vasta n.9 aikaan aamulla sit selvästi sikeämpään uneen nukahti ja vähän päälle tunnin nukkui..Kyllä oli väsynyt äiti aamulla..

Hampaita ei vielä meidän tytöllä oo, alaien kyllä kova ja parissa kohtaa on selvästi " näkyvissä" hammas. Kontilleen ei vielä päästä, kovasti käsillään nostaa etupäätä, mut ei takapuoli vielä nouse. Pari kertaa on jo jalkakin mennyt mahan alle, mut vielä siis ootellaan.

Mitähän muuta piti kirjoitella..? No ainakin Ejain(eniköhän edes oikein?) perheelle tervehtymistoivotuksia..varmasti ikävää jos koko porukka on kipeenä:(

Nyt lähden taas yrittää sitä tissittelyä, jos nyt kelpaisi kun äsken sai tyttö puuroa naamaansa:) -Milenna ja Miia 5kk+risat-

Vierailija

Eilen ei ehtinyt pinoutua, oltiin Antonin kanssa ostoksilla, käytiin myös Hulluilla päivillä, laitoin Antonin liinaan, niin ei tarvinnut ottaa rattaita. Olisi mennyt varmasti hermo rattaiden kanssa siinä ryysiksessä. ostin muutamia joululahjojakin, hyvä minä. Yleensä minä joka vuosi ajattelen, että tänä vuonna ostan lahjat ajoissa ja lopputuloss on, että juoksen hikihatussa ympäri puolityhjää kaupunkia etsimässä joululahjoja, yllättäen en löydä sitä mitä etsin. Joten tänä vuonna ostan ajoissa, esikoiselle ostin jo autoradan ja pari muuta lelua. Anton saa tyytyä vaatteisiin, muutama lelukin varmaan tulee hankituksi.

Oltiin keskiviikko iltana miehen kanssa jalkapallo ottelussa, minun vanhemmat olivat vahtimassa poikia, kaikki oli mennyt muuten hyvin, paitsi Anton ei suostunut nukkumaan, kun tultiin kotiin Anton sai vähän maitoa ja vein hänet omaan sänkyyn, jonne ihan rätti väsynyt pieni nukahti melkein heti. Tulipa rentoutunut olo, kun pääsi hetkeksi pois kotoa. Siinä muutamssa tunnissa ehti kyllä tulla jo ikävä poikia, oli kyllä kiva tulla kotiin.

Tänään kävin ostamassa Antonille uuden turvaistuimen, kaukalo kävi liian pieneksi. Iloisena ostoksestani laitoin poitsun istumaan siihen, siitähän se riemu ratkesi, Anton aloitti mahtavan huudon, joka jatkui siihen asti, että auto pysähtyi. Parin kerran jälkeen Anton tottui ja viimeisellä kerralla ei huutanut yhtään. Jotenkin Anton tuntuu niin isolta, kun jouduttiin vaihtamaan jop turvaisuinta, nyyh.

Oltiin miehen kanssa eilen lounaalla ja laitettiin Anton istumaan syöttötuoliin, Anton tykkäsi tosi paljon olla siinä. Hakkasi rytmikkäästi pöytää ankka helistimellä, sillä välin kun me söimme miehen kanssa. Ja pikkaisen yritti työntää käsiä meidän lautasille. Täytyy meidänkin ostaa se Tripp Trapp tuoli kohta, niin Anton pääsee muiden mukaan pöytään.

Antonille on tullut uutena kiukuttelu itku, siis jos ottaan jonkun lelun pois alkaa lohduton itku, joka tosin loppuu kun Anton keksii muuta katseltavaa.

Vaakamom: Välillä Antonkin menee nukkumaan itkun kanssa, vaikka tekisi mitä itse. Minä tykkäsin tosi paljon siitä Lehtolaisen uusimmasta, oletko lukenut paljon Lehtolaisen kirjoja?

EJAI: Pikaista paranemista teidän perheelle, voin kuvitellla tuon silmätippojen laiton meidän esikoinen ei myöskään anna laittaa tippoja ainakaan hyvällä.

Jaahas tästä tuli tosi romaani, taidan lopettaa sen tähän ja lähteä viihdyttämään Antonia

T:Mareila+Anton 5kk

Vierailija

Meilläkin oli joku aika sitten sellainen kausi, että kaikille unille mentiin huudon kanssa ihan riippumatta siitä mitä minä tein tai jätin tekemättä. Tosi ahdistavaa :( Mutta se meni onneksi ohi. Ei ne unille menot edelleenkään aina kovin seesteisiä tapahtumia ole, mutta harvemmin tyttö enää huutaa sillä tavalla. Eli kai ne on taas vaan jotain vaiheita elämässä - joilla kasvatetaan äidin luonnetta kenties...

Vierailija

Tänään taitaakin tytöllä olla joku yleinen pelotuspäivä, huomasin nimittäin juuri äsken että se pelkää myös teippiä :I Siis sitä kun teippiä vedetään rullalta ja se sanoo rätsräts.

Helpottaa pakkaamista, juu.

Vierailija

Vaakamom:Minä olen myös lukenut kaikki Lehtolaisen kirjat, Reijo Mäeltä vasta yhden kirjan, projektina lukea kaikki. Lehtolaisesta tykkään tosi paljon ja samoin Mäestä.

Meillä ei ole nukuttu kunnollisia päiväunia taas pariin päivään, huoh. Nukuttaminen on yhtä huutoa, no kai tämä tästä.

Vierailija

Noista itkuista vaan kommentoisin, että meilläkin taitaa tytöllä olla sellainen " kausi" (toivottavasti ainakin), että pitää vähän itkeskellä nukkumaan menemistä. Lisäksi tyttö tuntuu olevan kovin tarkka siitä, että milloin laitetaan nukkumaan eli jos laitat liian aikaisin alkaa vain kauhea huitominen. Sitten tullaan takaisin leikkimään ja 5-10 minuutin päästä kun vie uudelleen nukkumaan niin hyytyy lähes heti. Tarkka tyttö!!

Meillä kovasti myös haluttaisiin liikkeelle, mutta kun ei vielä oo hoksattu, kuinka se oikein tapahtuisi. Meillä siis lähinnä matkitaan sitä Blue1 mainosta " taito lentää" :) on aikalailla huvittavan näköistä...

Mukavaa viikonloppua kaikille, vaikka taitaakin tulla pitkästä aikaa harmaa ja sateinen... :)

t. Huhtikuunvauva

Vierailija

eilinen, lyhyt pino

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5337528&p=2&tmode=1&smode=1

Tänä aamuna onkin syytä hehkuttaa....Kaapo heräs vain ja ainoastaan yhden kerran viime yönä hörppäämään maitoa! toivon, luulen ja uskon asiaan vaikuttaneen sen kun lopetin iltapuuron antamisen ja vaihdoin takaisin velliin. Puuro tuntui sulavan niin hitaasti ja aiheutti kaikenlaista yöunta häiritsevää. Aamupuuro ei vaikuta mihinkään, toinen muutos on ollut se että samalla lopetin relatipat ja disflatylin antamisen kokonaan ja viimeisenä pisteenä iin päällä, ostin eilen henkalta ja maukalta unipussin ja poika rauhoittui ihan silmissä kun sen illalla puin!!

Ihanaa!!!!!!

Ja lisää ihania uutisia...serkkutyttö odottaa vauvaa, sitä odotettiin tapahtuvaksi jo pari vuotta ja alkoivat jo huolestumaan kun ei tärpännyt. Äitinsä vaan eilen vihjaisi etten myisi Kaapolta pieneksi ja tarpeettomaksi jäänyttä tavaraa/vaatetta pois.

Voi jukupätkä ku meikä on intoo täys ku ilmapallo tänää!

Ja ystävät menee tänää naimisii (maistraatis) ja aattelin yllättää morsmaikun ja mennä tekemään sille hääkampauksen ja -meikin.

Noh..nyt riittänee hehkutus...paluu arkeen...pyykkiä pitänee viikkailla ja kaappeja vois järkkäillä kun se muuttokin jo häämöttää.

Onko muuten kukaan muu ostanut jo joululahjoja?

Meikä aloittaa aina ajoissa ja jokunen ' jemma' tuolla kellarissa jo on.

Kääk...nyt en enää muista mitä se vaakamom kyseli....noo...vastailen sit ens kerralla.

mukavaa päivänjatkoa kaikille

kovin innostunut ryhis ja levollinen Kaapo

Vierailija

Heips pitkästä aikaa. Mä olen jotenkin ollut niin väsynyt koko viikon, että en ole edes jaksanut tietokonetta avata jumiutumisen pelossa ;-)

Lisäksi olen palaillut vanhan harrastukseni pariin eli ahmimaan kirjoja.

Takana on Seppo Jokisen - Sana sanaa vastaan SUOSITTELEN

Åsa Larsson - Aurinkomyrsky TODELLA SUOSITTELEN

ja menossa Leena Lehtolaisen Rivo ssatakieli Luulen suosittelevani ;-)

Juu tulikin tossa aloitettua oma pino / Kysymys aiheesta: Onko muita joiden vauva tuntuu tarvitsevan pikku itkut nukahtaakseen. On niin turhauttavaa ja ahdistavaa, kun meillä kaikille unille mennään taas pääsääntöisesti itkun kera, vaikka mitä tekis.

En tiedä teenkö jotain väärin / Onko tämä vaihe / vai onko tämä lapsi nyt vaan niitä tapauksia, joka tarvitsee itkut sulkeakseen ulkopuolisen maailman pois mielestään. Tiedä tuota sitten.

Elmo on alkanut syömään puuroa, liha-peruna sosetta ja joitakin hedelmäsoseita. Toistaiseksi karttelen omenaa ja porkkanaa, koska ne aiheuttivat selviä vatsanväänteitä. Vatsa meni myöskin hieman kovaksi tai oikeastaan liisteriksi ;-) ja olenkin yrittänyt antaa luumua, vaikka pojalla ei voisi olla sen järkyttävämpää ilmettä " mitä ihmettä sä äiti mulle syötät" - tyyliin.

Hampaita on nyt 2, eli vihdoin se toinenkin alahammas tuli esiin :-)

Unet ovat edelleen hyvin katkonaisia, vaikka yritystä esim liikkeelle lähdöstä ei ole.

Lopettanen tämän romaanin ja päivitän itseni kuluvalta viikolta ;-)

Palaillaan jos vastailtavaa löytyy

Hyvät viikonloput....tänään tulee idols jesh

Vierailija

Enpä ole pinoutunut juuri yhtään, kun en ole ehtinyt tai jaksanut. Vaikka on muutenkin tainneet pinot alkaa pienentyä, tai ainakin ne, joita olen joskus vilkaissut.

Me ollaan kipeitä koko sakki. Mies nukkuu kuumeisena, Atella on kova nuha ja vähän silmät rähmii, esikolla on tosi kova silmätulehdus, ja itselläni kurkku kipee, yskä ja voipunut olo. Onneksi on vaari kylässä, niin hän lähti esikon kanssa ulkoilemaan. Huomenna tulee mummukin (anoppi), ja salaa toivoisin pientä lastenhoito, tms apua. Ihme muuten, kun ei ole naapurit kutsuneet poliisia tai lastensuojelua paikalle... 3-vuotiaalle pitää laittaa silmiin tippoja ja salvaa, ja se on kyllä sellaista taistelua, etten ole koskaan kuullut kenenkään lapsen huutavan niin kovaa. Miehen kanssa yhdessä joudutaan pitämään kiinni tytöstä ja silmiä auki väkisin, ja huuto on tosiaan sen sorttista, että voisi kuvitella meidän täällä lastamme todenteolla rääkkäävän. On kyllä yritetty puhua ja lahjoa, yms, mutta mikään ei auta, joten pakkokeinot käyttöön vaan. Nyt lähinnä hymyilyttää monien vanhempien huoli siitäkin, minkä verran vauvaa uskaltaa huudattaa, sekunnin vai kaksi. Attekin muuten huutaa sen ajan, kun pakkolääkitsemme isosiskoa, koska Atte on myötätuntoitkijä.

Atte (22.4) syö edelleen vain vähän kiinteitä. Yritin lisätä määriä, mistä seurasi oksentelua, joten nyt ollaan taas n.yhteensä kaikesta desi päivässä tahdissa, ja syömiset on peruna, kaurapuuro ja joskus omenasose. Hampaita ei ole vielä tulossa. Yöt on menneet upeiksi! Atte herää oikein yöaikaan 1-2 kertaa, joista imetän vain kerran. Aamulla sitten kyllä aika varhain herää syömään taas, mutta saan siis yleensä jossain välissä 4-5 tuntia unta putkeen, mikä on aivan mahtavaa!

Atte viihtyy konttausasennossa ja onkin ihan päivien kysymys, milloin pääsee eteenpäin. Hän ei siis vain huoju siinä, vaan tosiaan pyrkii konttaamaan. Puhepuoli on kans edistynyt huimasti, ja Atte usein hokeekin:" äitii, äittii..." ... no höh, tiedänhän minä, ettei meillä ole ihmelasta, joka 5-kuisena osaa kutsua hoitajaansa, mutta onpa silti äidille mieluinen tyyli jokeltaa tuolla poitsulla!

UNI-ITKUISTA: joskus meilläkin Atte itkee itsensä uneen (yleensä kuitenkin vain vähän, ja muuten tulee unijutustelua). Ja muistan, että jossain vaiheessa esikolla oli säännöllisset nukahtamishuudot. Ei kai sille mitään mahda, ja taitaa olla ihan kausiluontoinen juttu.

Sairain terveisin, Elisa ja pipit lapset

Vierailija

On ollutkin taukoa mun kirjoituksissa. Oltiin mökillä viimeviikolla kun miehellä oli vapaata töistä. Tällä viikolla olenkin tyytynyt lukemaan muiden juttuja. Mulle käy aina noin, että kun oon vähän aikaa nettipimennossa, kestää aikansa ennenkun saan " kiinni" muiden jutuista ja innostun itse kirjoittelemaan.

Meillä Olli nousee melkein konttausasentoon ja nytkyttää itseään siinä edestakaisiin ja hekottelee ääneen =). Se selkeesti oikein haluaa esitellä tätä uutta taitoaan, koska heti kun ollaan vaikkapa mummolassa niin samantien käsien varaan ja peppua ylös ja kova vilkuilu että kait ne mummi ja ukki varmasti huomaa.

Olli syö kaksi kiinteätä ateriaa päivässä ja iltapuuron. Aamupalan ja välipalan iltapäivällä yritän imettää. Imetän kyllä ennen lounasta ja päivällistäkin, mutta se ei oo niin helppoa. Tai Olli ei malttaisi millään imeä, sellaista venkoilua. Totesin just, että tissit onkin pienentyneet huomattavasti, vaikka kyllä mun mielstä maitoa tulee vielä ihan hyvin näihin meidän tarpeisiin. Kuukautisia oon odotellut alkavaksi, kun aina välillä on sellaista jomotusta alavatsassa, mutta toistaiseksi niitä ei ole näkynyt.

Mietin tossa kun luin olikohan toissapäiväinen pino ja joku sanoi että tämän ikäinen vauva ei tartte enään maitoa yöllä niin sitä, että kun imetys on niin vaikeata meillä päivällä niin mitä tapahtus imetykselle jos en imettäisi yöllä. Tulipa kamala lause, sorry.

Miten tiedän muiden vauvat ääntelee, meillä on jokellus vaihtunut sellaiseen matalaan höö hööö huuteluun. Tänään mennään ostamaan illalla ostamaan syöttötuolia. Oon päätynyt nyt lopulta kuitenkin siihen Ikean puisen ihan perustuoliin.

Jep, en taaskaan muista mitä muuta oon miettinyt.

Annan vuoron muille..

iira ja Olli

Vierailija

Tanaan oli siis lastenlaakari Annan oksentelusta. Refluksi on ainakin varmasti ja saatiin kahet uudet laakkeet, toiset suojaamaan vatsakalvoa ja toiset edistamaan vatsan toimintaa. Yksi teoria refluksille on, etta kaikki syoty ei tule ulos normaalia kautta ja tulee sitten oksennuksena eli kakkalaaketa taitaapi olla.

Sitte ottivat pienesta paljon verta allergiatesteja varten. Maanantaina on rontgen jossa Anna juo " varjoaineista" maitoa ja kuvataan mita siella nielussa ja mahassa tapahtuu ettei ole mitaan ahtaumia. Sitte on viela puheterapeutti ettei ole mitaan synnynnaisia vikoja ja taas sama laakari kuuden viikon paasta eli perinpohjaiset tutkimukset onneks. Kamalaa ku otettiin verta noin pikkusesta ja nyt on vaaleanpunanen sydanlaastari kadessa :)

Inhottaa antaa uusia laakkeita mutta pakko kai se on. Laakari sanoi etta pitas antaa mahdollisimman vahan maitoa pullosta/tissista ja mahd paljon kiinteita. Mietin vaan milla ilveella tuo tytto sitten saa tarpeeksi maitoa. Laakari sanoi etta tekee puurot yms maitoon mutta eihan se silti riita.

Hyvaa viikonloppua!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat