Lapsentahtinen imetys on turmiollista niin lapselle kuin vanhemmille!

Vierailija

Olen lukenut asiasta monesta ammattikirjallisuudesta ja kaikissa niissä sanotaan, että uniongelmat perheessä johtuvat useimmiten lapsentahtisesta imetyksestä. Tietysti on jokaisen valinta, haluaako valvoa vai ei. Mutta katsoisin, että vauvallekin on suostuisampaa kun oppii nukkumaan yöt syömättä. Jos vauvalla on tunnin välein nälkä, se johtuu siitä että äiti on tarjonnut rintaa liian usein ja vauva hörppää vain vähän joka kerta ja taas on hetken päästä nälkä. Opettakaa kunnon ruokailutavat ja -ajat myös pienelle vauvalle. Näin säästytte monilta ongelmilta myöhemmin. - 3 lapsen äiti

Kommentit (7)

Vierailija

Itse asiassa en ole edes sen kummemmin ajatellut imettäväni lapsentahtisesti, vaan yksinkertaisesti olen antanut vauvalle ruokaa silloin kun sillä on nälkä. Johan se tuntuisi kohtuuttomalta alkaa kikkailemaan pienen vauvan kanssa sen elämän perusasialla.

Vierailija

Meillä on imetetty 5 lasta lapsentahtisesti ja imetyksen takia ei olla ikinä valvottu. Vauva syö 1- 3 krt yössä, ei edes herää siihen kunnolla ja aikaa menee muutamia minuutteja. Ihan vastasyntyneellä tietysti vähän toisin.

Vierailija

Uniongelmia eikä univelkaa ole meillä ollut kellään vaikka poika nukkui perhepedissä.

Ei herännyt tunnin välein syömään missään vaiheessa,koska söi kerralla tarpeeksi. Silti oli lapsentahtisessa imetyksessä,se ei todellakaan ole sama kuin herätä tunnin välein syömään.

Vierailija

ei meillä ole koskaan valvottu vaikka on imetetty lapsentahtisesti. Vastasyntynyt tietysti heräilee, mutta pikkuhiljaa on opetettu että yöllä on pimeää ja hiljaista, eikä mitään tapahdu. Nostan lapsen rinnalle ja jatkan itse nukkumista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat