Miten saada itsensä tasapainoon?

Vierailija

Tuntuu että olen koko ajan ihan paniikissa, stressaan kaikesta enkä saa tartuttua toimeen tarpeeksi tehokkaasti.

Nytkin kun 9kk vauvani nukkuu, minun pitäisi selvitellä erään kurssin osallistujapaperit ja viedä ne oppilaitokseen. Ovat jo myöhässä. Tein aamuneljästä alkaen ALV-veroilmoituksen ja lähetin kolme vanhempaa lasta kouluun ja eskariin. Unohdin sadevaatteet vaikka tekevät metsäretken ja on vettä ilmassa. Unohdin antaa koululaisille mukaan yhdet paperit mitkä piti. Vauva känisi, imetin ja luin lehteä. kun hän nukahti täytin hakemuksen Kelan kotihoidon tuesta. Äippärahakin jo loppunut ja rahapula, mutten ole saanut aikaiseksi. Pitäsi kysellä tekemääni omakustannekirjaa painosta. Piti tulla tällä viikolla valmiiksi mutta mitään ei ole kuulunut, alkaa tulla kiire. talo on läävä. ilmoitin lapsille että tänään on sitten suursiivous, mutta ei taidetakaan ehtiä, joudun heti koulun jälkeen kuljettamaan yhden pojan harrastukseen naapurikaupunkiin. Lomakin niillä lapsilla alkaa ja ovat sitten täällä mesoamassa ja minun kun pitäisi valmistaa luento, josta olen ihan kipsissä kun pelottaa etten osaa. Lisäksi olen ottanut hoitaakseni yhden projektin joka ei ilmeisesti innosta ketään, masentavaa huolehtia tekeekö turhaa työtä. Mies on taas lähdössä 2 viikoksi työmatkalle ja joudun antamaan vierastavaa vauvaa jollekin MLL:n hoitajalle että pääsen tekemään myyntikutsuja. rAha-asiat on ihan rempallaan, öljysäiliö tyhjenee ihan just eikä varaa ostaa uutta öljyä. lisäksi olen lähdössä neljän lapsen kanssa kotipaikkakunnalleni tätini synttäreille romulla autolla joka saattaa hajota matkalla ja en tiedä kehtaanko pyytää äitiä majottamaan revohkaa vai pitäiskö pistää viimeset rahat hotelliin...

Mikähän helpottais? Mä en jaksa kun istua tässä koneella...

Kommentit (7)

Vierailija

Kannattaisi ensinnäkin ottaa mies puhutteluun ja keskustella

avoimesti, että olet loppu. Teidän parisuhteelleenne ym. ei

tee hyvää, jos olet noin stressaantunut. Ottakaa lomaa lapsista

ja huolista kotona.

Vauva oli selvästi liikaa teille. Ehkä olisi kannattanut jättää

tekemättä noin monta lasta. Myöhäistä se toki nyt on, mutta

muista pitää jalat ristissä jatkossa.

Jatkossa käytä hyväksesi kaikki ulkop. apu, jota voit saada.

Isovanhemmat, sukulaiset, ystävät, MLL, neuvola/terkkari,

jne. Puhu huolistasi, ja vaadi itsellesi omaa aikaa.

Vierailija

rokki/salsa/samba soimaan ja yksin tai koko perhe rokkaamaan !

(minä harrastan päivätansseja vauvan kanssa sävel- tai iskelmäradion tahtiin) :).

Tietoisesti kotitöiltä nipistetty kunnon kävelylenkki kärrytellen syyssäässä kun eskari ja " viiskari" viety. Matkan varrella ehkä kupponen kahvia kahvilassa tai termari mukaan. Vertaisseura vierittää monta myhkyrää hartioilta (joskus sattuu matka ainakin osan matkaa samaan suuntaan).

Vierailija

kakkosella ja kolmosella oli ihan hyviä vinkkejä...

nimen omaan sitä taitoa rentoutua kaipaisin. mistä sen oppii?

Työlistoja kirjoittelen kyllä. Tuntuu vaan että joka päivälle on sellainen kilometrin pituinen lista ja jää aina ahdistamaan se miten monta jää tekemättä...

ja sitten niitä töitä vyöryy aina eteen uusia juuri kun kuvittelee saavansa hengähtää, kun en etukäteen kaikkea muista. nytkin luulin että voisin keskittyä siihen luentoon, lapsiin ja myyntikutsuihin, mutta ei kun noi kurssin paperihommat ja alv.ilmoitukset pomppas kalenterista silmille (teen itse kirjanpidot). Viimeks jo sain maksaa veronlisäyksiä kun ei kuulausittaiset ilmoitukset valmistunu ajoissa :(

Esikoisellekin lupasin prepata historiaa syyslomalla kun ei ole kokeen perusteella itse jaksanut lukea (sai kasin mutta se ei meidän perheessä ole kylliksi). Missähän välissä senkin teen? harmi kun mun isä ei ole kotona kun mennään sinne kotipaikalle. Hän kun olis historiafani...

Eli rentoutumisvinkkejä pliiis...

Vierailija

että lapset ei ole liikaa, ei vauvakaan vaikka olikin " vahinko' " . Liikaa on se kaikki muu mitä yritän eri tahoille tehdä. Mies tekee kahta työtä elättääkseen meidät ja vielä rakentaa taloamme. En voi häneltäkään liikaa vaatia. Sitä paitsi hän hoitaa taloa ja kotia aina kun on kotona ja minä omillä työjutuillani (toimin siis kotimyyntiyrittäjänä). Mutta miten osaisin olla ottamatta älyttömästi ylimääräisiä töitä jonnekin järjestöihin, ja vielä ihan ilmaiseksi. sitten vielä tressaan niistä ihan älyttömästi, tunnen etten osaa ja teen ihan turhaa työtä...

Vierailija

Ole ylpeä itsestäsi, sinähät olet loistava !

* halauksia sinulle ja äidillinen päänsilitys ja pörrötys ! *

Hengitä syvään ja näe kaikki mitä olet saanut aikaiseksi.

Lepää ja nauti.

Upeaa myös, että arvostat miestäsi ja näet hänen tekemänsä.

Olen iloinen puolestanne kuulostatte onnelliselta perheeltä !

Vierailija

Elämässäsi tapahtuu paljon samaan aikaan, mutta mieti hoituuko asiat paremmin jos otat niistä stressin vai jos teet sen verran kun voit mutta muistat myös levätä välillä? En usko että esim. 15 minuutin rentoutumishetki silloin tällöin kaataa koko systeemisi.

Vierailija

paperille. Silä tavalla ne tärkeimmät pysyvät mielesä eikä ne vähemmäntärkeät pyöri vain aiheuttamassa lisästressiä... Organisoituminen auttaa - joka kerta kun saa homman hoidettua yliviivaa ja tunnet helpotusta ja hyvää mieltä että sait jonkun asian hoidettua!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat