*¤*Joulumassujen perrrjantai*¤*

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

en vielä huomannut pinoa...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Huomenta taaltakin.

Mina en tajunnut silloin keskiviikkona kun sairaalaan jouduin kysya painoarvioita tai mitaan muutakaan, joten en tieda minkakokoinen masuasukki on.

Soitin tanaan toihin etten tule sinne. Oksensin taas aamuyosta - kai sita nyt vihdoin alkaa uskoa etta pakko tassa on levata! Mun aippaloman sijainen aloittaa tanaan niin olishan se kiva ollut olla paikalla - mutta eipa se uuteen paikkaan tule - palaa entiseen tyohonsa ja olenhan mina siella viela ensi viikon ja puolet seuraavasta.

Meilla oli eilen mun mammaryhman tapaaminen - paikalle paasi myos se tytto joka jo viime viikolla synnytti 7 viikkoa etuajassa ja kertoi meille muille sitten kaiken mahdollisen. Sen vauva on viela sairaalassa mutta muutaman viikon kuluttua toivottavasti paasee jo kotiin, kunhan on saanut painoa vahan lisaa viela.

Aamulla tuli meidan uusi kamera - kaikkea se vauvan tulo pistaakin ostamaan. Meidan digikamera oli (on) tosi hyva ja silla on voinut kuvata filmin patkiakin, mutta ostettiin sitten uusi dv-kamera etta saadaan vauvasta tehtya dvdeita - niita voi sitten lahettaa kaukana oleville isovanhemmille :-) Mina lahden tutkimaan kameraa ja katsomaan jos osaisin vaikka kayttaakin sita?!?

Tumble rv 33+1

Vierailija

TAidanpa pinoutua kun ei tää pino kauheen suurelta vielä vaikuttanut=)

Eilen tuli käytyä sitten kasvu-ultrassa! Masussa köllöttelee ihan iso kokoinen kaveri, paino arvio oli nimittäin 2kg!! Olin ihan kauhuissani et mitenhän iso tästä vielä kasvaakaan, menee kuulema yläkäyrillä toi kasvu! Niinköhän meikä mamma pysyy yhessä koossa joulukuun alkuun asti, saas nähdä=)

Minkä painoisiksi teillä muilla on vauveli arvioitu??

Muuten kaikki oli hyvin ei ole vielä paikat ruenneet pehmenemään eikä lyhentymään! Uskaltaa siis uimassakin vielä käydä. Tänään lähdetään kylpylään pienelle viikonloppu visiitille. Isännän kans tuumittiin et pitää mennä vielä kun minkäin kykenen=)

Tekee kyllä ihan hyvää ei ollaehditty paljon yhdessä aikaa viettääkään.

Ainoa ongelma täs nyt vaan on et mitenhän mä mahdun tohon mun uikkariin?? Voin olla aika makkarankuoren näkönen kun se vedän päälleni=)

Nyt täytyy kyl liuteta täältä koneelta pois ja lähtee pakkaamaan tavarat kassiin ja herätellä mies se meinaan oli yövuorossa=)

Mukavaa viikonloppua kaikille ja tehkäähän oikeen iiisooo pino=)

wilma kera Eemelin rv 32+3

Vierailija

..Kun ei vielä pinkkaa näkynyt.Mä olin ihan varma että täällä jo joku läjä olis ollu.

Hyh hyh mä heräsin yöllä (tai aamua se jo oli) kamalaan painajaiseen ja aloin hulluna itkee.Hirveä uni se oli :' ( onneks mies oli vieressä ja otti heti kainaloon..Ihan sekopäisiä unia tässä on alkanu näkee!!!!!!!

Meillä oli eilen eka perhevalmennus.Oli ihan ok..Ei siellä nyt mitään uutta tietoa varsinaisesti tullut (mä urpo kun olen jo ahminut kaiken mahdollisen etukäteen) Mutta mun pelko ehkä hieman lieveni kun sai nähdä sen synnytyssalin ja sitten se kätilö oli niin mukava.Tuli sellainen olo että ehkä siitä selvitään ;) Toivottavasti siellä haikaranpesässä on sitten tilaa kun lähdön hetki koittaa :O.Revin pelihousuni jos ei oo :(

En mä suinkaan ole herkkänä:Aloin itkee kun katsottiin se synnytysvideo (vähän hävetti,ei ne muut itkeny) ja kun se vauva tuli ulos se oli niiiiiiiin liikkis jotenki...Ajattelin että miltähän mahtaa itestä sitten tuntua?Ja muutenki olin jotenki tosi ' latautunu' koko valm. ajan..Se kätilö oli ihana kun se korosti ihan hirveesti myös isän/tukihenkilön roolia synnytyksessä ja meinasin alkaa itkee koska rakastan miestä vaan niin hirveesti etten vois kuvitellakaan ketään muuta mukaan :' ) Nytkin silmät kostuu kun ajattelen.. *snif*

Itkuherkkyyttä taas ilmassa,älkää olko moksiskaan..

Jes,ne lupas oikeen kunnon syysmyrskyä!!!Tätä on odotettu.Mä pidän myrskyistä.Se on jännää... ;) Tulis nyt vihdoinki jo kunnon yöpakkasia yms niin tulis tunne että ehkä se joulu sieltä tulla jollottaa pian.Kiva oli eilen huomata että moni muukin täällä jo odottaa malttamattomana että pääsee ' hössöttää' joulukrääsän kanssa :D Ennen mä vihasin joulua mutta nyt kun ei asu enää kotona niin se tuntuu ihan erilaiselta..

Nyt mä liukenen taustailemaan..

Hauskaa päivää joku mammalle ja masulle.

-Tiggr&Nasu (joka teki mun olon eilisessä valmennuksessa tosi tukalaksi potkimalla vimmatusti KOKO 3tuntia :O)

rv33+1

Vierailija

Näin ne vkot menee.onneks))mul ollu tänään kyl niiiiiin vetämätön olo että<>,.yleensä touhuan koko pv.n kaikkee,.mut nyt ei ajatuskaan juokse,.joulua täs vain " suunnitellu" ja kirjotellu vihkoon muistiin kaikkee,..

Maanantaina NEUVOLA klo:9.00,.otan eskarilaisen vain mukaan ku lupasin et saa olla äitin kans kahen muutaman tunnin,.ku on kerran syyslomaki,.kivaaa pääsee ultraan,.ja kurkistaan sinne vaavin jalkoväliin,.et onko se mitä ollu,.he heh,.

Juu mut mukavat illanjatkot sisaret)))))))))

mieski iltavuorosta tuli hetki sitte,.täytyy mennä nyt mies " hoitaan" =))

t;ama 30+5

Vierailija

Meillä oli lomareissu n.kuukausi sitten ja tietysti reissussa söi enemmän tuttia kuin normaalista ja nyt se on sitten äärettömän tärkeä.Ei kyllä anneta enää kuin nukkumaan mennessä.Nyt sitten pohdin että otanko tutin pois vai en.Kun nyt alkaa tuo nukuttaminen jäädä jo hieman pois.Tänään nukahti omaan sänkyyn!

Äsken säikähdin kun tuli tippa jotain märkää housuihin, mutta valkovuotoahan se varmaan oli kun ei tullut enempää, mut kyllä mielessä kävi että nytkö tulee jo lähtö.

Olen niin kyllästynyt tähän raskaana oloon!!En toki halua että lapsi syntyy keskosena, mutta....Vielä kolme kuukautta.Pitäisi saada varmaan jotain muuta ajateltavaa kun nyt sairaslomalla olen niin pyörii vaan ajatukset(minkä esikoiselta ehtii)vauvassa.

Painon nousukin hieman stressaa nimittäin jos tulee edelleen lähes kilo viikossa on lopputulos aika huima.Nyt siis tullut kotivaa' an mukaan 10kg.

Rvko 29+5 ja odottavan aika on pitkä...

Vierailija

jännää, miten sää vaihtelee pienenkin matkan välillä! Tikru toivoit Helsinkiin yöpakkasia ja meillä täällä Vantaalla niitä on ollut jo muutaman kerran. Ihanaa :) Tykkään talvesta. Tänä aamuna kahdeksan maissa mittari näytti vain 0,5 lämmintä ja maa oli paikoin kuurassa. Pelkään nimittäin tätä " etelän" talvea ja mahdollista lumettomuutta. En ole koskaan nähnyt joulua ilman lunta... Tosin tänä jouluna tuskin ennättää lunta ajattelemaan ;)

Onko kukaan lukenut uutta Kodin Kuvalehteä? Siinä on pieni artikkeli raskaana olevien naisten saamista komenneista. Ja totta, joskus tuntuu kuin puolitutuilla olisi jonkinlainen käsittämätön oikeus kommentoida esimerkiksi mahan kasvamista, pahoinvointia tai muita juttuja. Minullekin useat päivittelevät, että mahani on joko kauhean iso tai sitten ihmeen pieni. Ja koska en ole kokenut minkäänlaista pahoinvointia raskausaikanani, olen " saanut" kuulla siitäkin. Höh! No, en valita, koska olen niin onnellinen maha-asukistani, mutta tulipa vain mieleeni eilisestä lehtijutusta.

Mukavaa viikonloppua jouluiset!

SnowA 31+2

Vierailija

Tänään olin neuvolassa ja kaikki vaikutti olevan ok. Hemppa oli pudonnut sen verran, että sain rautapurkin kouraani ja niitä sitten aloittelen napsimaan. Mulle (ja mahalle) on aiemmin sopinut tuo Retafer, eli toivotaan, että käy nytkin, eikä mene pötsi sekaisin.

Mä en ole aiemmissa raskauksissa välilihaa rasvaillut, enkä ole varma rasvaanko nytkään. Viimeksi en revennyt ollenkaan, vaikka oli raju 3 minuutin ponnistusvaihe ja vauva lähes 4 kg. Mutta noita rintoja ja masua pitäisi kyllä jo rasvata, hyvä kun tuli puheeksi! ;) Taidan käyttää ihan perusvoidetta. Välilihaan kävisi kuulemma tavallinen rypsiöljykin?

Onneksi noita tuttujen ja puolivieraiden kommentteja ei ole juuri tarvinnut kuunnella, voisi käydä näin hormonihuuruissa tökkimään. >/ Yleisimmin se taitaa olla niin, että joka toisen mielestä maha on valtava ja joka toisen mielestä pikkuruinen... Ja sukupuolen ennustelu ulkoisten merkkien perusteella on mielestäni ihan huuhaata, joten harmittaa sekin kun tullaan sanomaan, että varmasti tulee se ja se. Sitten synnytyksen jälkeen, että mitäs mä sanoin. No helppo se on ennustaa, kun 50 % todennäköisyydellä menee oikein! Mulla on sekä tyttö että poika, ja masun muodot ja raskausoireet olivat ihan samanlaisia kummassakin raskaudessa. Mahan muotohan on pitkälti kiinni kuitenkin äidin rakenteesta! :)

[color=blue]Nyt viikonlopun viettoon, voikaa hyvin sanoo

[b]Sumunen[/b] rv 29+2

Vierailija

Mikael on nyt 1v 7kk, ja siis eilisestä ilman tuttia. Tähän mennessä on tarvinnut sen rauhoittumiseen vain ennen unta. Alun alkaenkin oli varsin vastahankainen tutinimijä: aina, kun heräsi vaunuissaan vaikkapa keskellä kaupunkia, aloitti kaamean huudon ja ulvon, ja ainoa konsti oli joko imettää häntä tai lykätä rintareppuun, inhosi maata vaunuissa. Vaan kun vihdoin n. 3 kk iässä oppi tutin käytön, muuttuivat reissumme taivaallisiksi alkuun verrattuna! nyt sitten fundeerasin, että on viime hetket ennen pikkusisaruksen tuloa luopua jo periaatteessa aivan tarpeettomasta lutkusta, ja yllättävän hyvin näyttää menevän (tämä siis kahden päivän kokemuksella!). Toivottavasti jatkuukin yhtä hyvin.

Jaha, mentävä rakentamaan tornia ennen iltapuuroa ja -kylpyä. IHanaa, kun sisko ja veli tulivat ja auttoivat siivoamaan koko talon, kun mies on taas vaihteeksi opiskelemassa, ja niin on huomennakin koko päivän.

Vitanova

Vierailija

mullakin oli tänään neuvola ja kaikki hyvin.

Sf-mitta oli nyt noussut keskikäyrälle, oli nimittäin 28. (ed.kerralla se oli sen 25,5 ja neuvolatäti uhkasi äitipolilla), mut onneks nyt oli taas " normaali" ! =)

Mulla on hemoglobiini ihan ihmeellinen... elokuussa se laski alas, jolloin sain kans rautalääkkeet ja ei noussut kun pari pykälää ja välillä kävi jopa alle 100! Söin Retaferia ja sen jälkeen kokeilin Obsidania ja ei oikein vaikutusta ollut...nyt sit oon hakenut nestemäistä rautaa ja tämän viikon juonut sitä ja oli noussut 110:een HB...

Toivottavsti se alkais nousemaan tuosta...!

Mut kaikista hauskinta on, että mulla ei oo ei siis niin minkäänlaisia " oireita" alhaisesta HB:stä!!! Ei oo ollut mitään pääkipuja, ei väsymystä eikä mitään! OUTOA!!! Onko kohtalotovereita??

Tuntuu välillä että oon ihan omituinen odottaja... Kai se vain tuntuu...=/

äippyli ja mussukka rv 31+3!=)

Vierailija

Täytyy tunnustaa, et mulla on kyl viikonpäivät ihan sekaisin. Joku kyseli välilihan öljyämisestä. Tilasin just tällä viikolla siihen tarkoitukseen olevaa öljyä Weledalta. Kulkee nimellä Synnytykseen valmistautumisöljy ja sitä voi käyttää rv 34 lähtien. Tilasin myös rintaöljyä, jonka pitäis stimuloida rintamaidon eritystä. Voi olla turhakin ostos, jos maito nousee muutenkin mutta sittenhän sen näkee. Kumpikin öly makso jotain kymmenen euron paikkeilla.

En ole lukenut artikkelia kommenteista, mutta täytenee lukea jos lehti sattuu kohdalle. Mä olen saanut kuulla milloin mun mahan olevan pieni ja milloin suuri, että ottaa sitten selvää;)

Käytiin eilen miehen kanssa ostamassa kantoliina. Ostettiin Girasol-merkkinen liina, saas nähdä mitä meidän tuleva pienokainen tykkää siitä. Kaverit joilla on kantoliina ovat kehuneet niitä kovasti. Ainoastaan ovat harmitelleet, että menivät lisäksi ostamaan kalliit vaunut, jotka ovat jääneet lähes käyttämättä kun liina on aina käytössä. Eilen sitten kovasti treenasin liinan sitomista. tän masun kanssa tuntuu vähän hassulta:)

Täälläkin odotellaan joulukuun lähestymistä. Just eilen positiivisena laskin, et ehkä jo kuuden viikon kuluttua meiän vauva on syntynyt, tai sit menee se kymmenen viikkoa;)

Hauskaa viikonloppua!

Minea rv 32+1

Vierailija

Wilmalle ensiksi vastausta. Edellisen raskauden aikana tehtiin painoarvio rv 34 kun tyttö meinasi syntyä jo silloin. Arvioksi saatii 2,7 kiloa. Tyttö syntyi lopulta rv 42+1 ja painoi 3810g. Nykyisen raskauden aikana ei ole tehty painoarviota, en tiedä tekeekö terkkari sellaisen ensi tiistaina.

Voi jee, olin eilen illalla hammaskiven poistossa. Operaatio kesti yli tunnin ja sattui ihan hemmetisti :( No, nyt on hampaat sitten kunnossa -ainakin vähän aikaa ;) Ajattelin siinä maatessani että helpompaa tää on kuin synnytys, sen ajatuksen avulla kestin. Voi kääk, mua pelottaa synnytys aina vaan enemmän. Oon varmaan ihan hermoraunio jouluna. Onneks tässä välissä on se muutto, saan ajatukset muualle joksikin aikaa.

Oletteko te muut aloittaneet välilihan öljyämisen? Tai oletteko yleensäkään ajatelleet aloittaa? Entä rintojen rasvaaminen? Mä olen joka synnytyksessä repetynyt niin pahasti että ajattelin aloittaa välilihan öljyämisen. En tiedä onko siitä apua mutta eipä siitä ainakaan haittaakaan ole. Ja imetyksen alku on ollut aina yhtä tuskaa kun nänneistä valuu verta joten mietin että pitäiskö aloittaa niiden rasvaaminen jo nyt. Terkkari kertoi jostain rasvasta jonka nimen olen jo unohtanut. Olisko kenelläkään hyviä rasvaehdotuksia? Kiitollisena ottaisin niitä vastaan =)

Kunhan tyttö herää päikkäreiltä ja pojat tulevat koulusta niin me lähdetään kävelemään uuden kodin lähistölle. Pojat haluavat nähdä missä on lähin urheilupuisto ja miten uuteen kotiin pääsee bussilla. Lupasin että käydään mäkkärissä pirtelöilläkin, nam :) Täytyyhän sitä testata lähin mäkkäri ennen muuttoa ;)

Huomenna onkin isot bileet tiedossa. Olen jo yli vuoden ajan tavannut pk-seudun lokamammoja-04 ja huomenna olisi tiedossa meidän taaperoiden yhteiset 1-vuotissynttärit. Pidetään ne yhdessä leikkipuistossa, ollaan varattu tila meitä varten. Jokainen leipoo jotain ja isät ja isot sisarukset ovat myös tervetulleita. Päivänsankareita tulee paikalle 13 ja kaikkineen meitä on yhteensä 42 juhlijaa paikalla. Aikamoinen sakki =)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Tansku & vaavi rv 30+0 (enää 10 viikkoa ja 1 päivä jouluaattoon =))

Vierailija

Mulla on onneksi flunssa alkanut helpottaa ja jaksoin tänään jo siivotakin. Ehdin tuulettaa makuukset ennekuin alkoi satamaan kaatamalla. Nukuin sitten parin tunnin päikkärit ja sillä aikaa olikin sää alkanut selventymämään ja nyt on jo kirkas sää ja tuntui aika kylmältä. Eiköhän se talvi ja joulu sieltä tule!

Minä olen myös jouluihminen, mutta olen aina pitänyt rajana itsenäisyyspäivää rajana, jota ennen en ripustele enkä laita mitään joulukrääsää. Muutenkin inhoan, kun valoja vilkkuu joka paikassa puoli vuotta. Tykkään kaikesta luonnollisesta, joten meikäläisen jouluvalotkin on sellaiset rottinkiset tähdet, joiden sisällä on pieni valo. Ulkona ei ole ollut kuin kuusessa valo eli ei mitään värikaapeleita tms. löydy meidän huushollista. Ja perinteisesti olen laittanut keittiöön paksut tummanpunaiset samettiverhot, joista pulitin aikoinaan 500mk kpl!! Ja oikeat kynttilät, jätkän tulet ja lumilyhdyt ovat ihania.

Tänä vuonna ajattelin laittaa joulun vähän aiemmin (joulukuun alussa), jos en ole vielä siihen mennessä poksahtanut. Ois sitten kiva tulla vaavin kans jouluiseen kotiin. Ai niin, keitin tänään riisipuuroa ;)

Mun mummu on kans kovasti huolissaan tästä lapsen teosta. Kuulema oikein heikottaa, kun ajattelee. Olen siitä täällä joskus aiemmin jotain kertonutkin. Soitin sille sitten maanantaina, niin ei myöntänyt mitään. Äitiltä ja isältä aina kuulen nämä kommentit, kun asuvat samalla paikkakunnalla ja näkevät monta kertaa viikossa. Tiedän, että sieltä alkaa tulemaan melko tarkkoja lapsenhoito ohjeita. On jo sanonut ettei vauvan kanssa saa ensimmäiseen kuukauteen lähteä minnekään ja että meidän koirat pitää lopettaa, kun ne tappaa vauvan. Kaksi patalaiskaa mäyristä- heh!!

Joulumöhis: Olen asunut kaupunki alueella melkein 7 vuotta, nyt vuoden päivät vähän syrjemmällä n. 20km päässä kaupungista.Käyn silti pari kertaa viikossa kaupungilla ja anoppilakin on kaupungissa. Esikoinen meillekin on tulossa. Olen itse 25 vee ja mies 27. Olen nyt varhennetulla äippälomalla. Vähän aikaa ennen sitä työttömänä, koska työn " vaarallisuuden" takia mua ei enää huolittu töihin, kun edellinen jakso loppui.

Odottelen tässä miestä töistä, että pääsis kauppaan. Olen nyt todennut ettei kaupassa käynti ole enää mun juttu. Tuntuu jotenkin inhalta nostella tavaroita kassalle ja sitten kantaa kasseja. Niille tulee kuitenkin painoa, kun on maitoa, mehua ym. purkkeja. Tympii vaan, kun mulla olisi päivällä aikaa käydä siellä kaupassa ja miehen pitää vielä pitkän päivän jälkeen lähteä heti kaupaan, mutta aika lyhyt aikainen järjestelyhän tämä on kuitenkin.

Huomenna mennään iltapäivällä anoppilaan tekemään pizzaa- nam! Ja sieltä sitten kavereitten tupareihin, joten herkkuja tiedossa koko päivän. Ja kiva nähdä siellä kavereita.

Viikonloppuja, Minttu

Vierailija

...koneella että moikkaan vain!!!!!!!

lähden äidille ja mun siskokin Turusta tulee sinne...

vastaan vain pikana että meidän vauvan painoarvio oli 2kg100g rv 30+6 ja oli just yläkäyrän alapuolella.Kasvu tasaantunut silti onneksi kun oli 1,6 kg rv 28+6 ja silloin kasvu meni yläkäyrän aivan yläpuolella.Mitähän jättivauvaa minäkin kannan heh!=)

esikoinen oli 3665g rv 40+2.saas nähdä.

nyt pakko mennä että pääsen miehen kyydillä äidille.

äitiliini tasan 33 rv=)

Vierailija

Plääh. Hurja aamu taas ollu. Siivonnu olen hullun lailla, sekä pessy jo kolme koneellista pyykkiä ja lapset sitten sotkee sitä mukaa:( Eilen käytiin keskimmäisen kanssa lääkärissä, ja poikarukalla todettiin astma. Siihen meni sitten mun haaveet koiranpennusta:( Noh, parempi se kait näin. en vaan ole tottunu elelmään ilman koiruutta, kun mulla on aina koira ollu. Nyt ollaan oltu kohta vuosi ilman koiraa ja koti tuntuu " vajaalta" . Vähän helpotti, (en muista kellä) oli tässä pinossa vauvan painoarvio 2000g ja oli sanottu että on hyvänkokonen. Mä en muista yhtään paljo vauvelin kuuluis näille raskausviikoille painaa, mut mä jo kerkesin olla huolissani, kun lääkäri sano mulle että on aika pieniä. Mulla siis myös painoarvio vauveleista oli 2000g tossa viikko sitten. Raskausviikkoja oli sillon 31 pintaa. Mä yritin löytää netistä jotain taulukkoa, mutta turhaa. Ääh...viikonloppu pitäis taas jaksella yksin lasten kanssa, kun mies oli taas lupautunu menemään töihin:( Ei se jaksa ymmärtää, että mä tahtoisin välillä vähä relata. Vetoaa sekin siihen , ettei raskaus ole sairaus... No, eihän se olekkaan, mut kuitenkin. Nyt täytyy kait lähteä viemään tota nuorimmaista pihalle. Toiset lapsukaiset sinne jo menikin edeltä. Eipä taida olla enää mikää lämmin ilmakaan ulkosalla. Ainakin kylmälle näyttää, mut saapihan paremmin raitista ilmaa:) Mukavaa perjantaita kaikille, ja samalla mukavaa viikonloppua, jos en kerkiä tähän koneelle istahtamaan=)

lilla79 & vimpulat 32+2

Vierailija

Tulin justiinsa neuvolasta ja kaikki ihan ok.

Vauvan sykkeet oli taas 155-160 ja paineet kunnossa. Hb 123 ja rautatabletteja en ole koskaan käyttäny ja painoa tullu viikkoa kohden 210g eli yhteensä nyt 10.6kg.

Uuden neuvola-ajan sain rv 33+ ja sillon katotaan mitenpäin vauva on kun on niin kova liikkumaan et th haluaa kattoa sen..

Mut muuten kaik ok paitsi nuha vaivaa..

Mukavaa viikonloppua kaikille ja edelleenkin päivitän listaa ja nostelen sitä ja olis kiva jos sinne tulis aina kaikkee uutta ;)

-Anu rv 31+4

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat