KULTAINEN 60 -LUKU perjantaista eteeenpäin

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Terve vaan,

Taidan luoda tähän uuden pinon, kun on tuo ed. niin vanha.

Näillä pistelevillä sormenpäillä on vaan hiukka hankala kirjoittaa..

Eipä tännekkään juuri mitään uutta kuulu. Vauvan liikkeet on tosiaan ollet melko vaisuja viime aikoina, mutta liikkuu kuitenkin. Lienee asettunut jo vähän niinkuin lähtökuoppiin.Hirveesti tekisi mieli katsoa missä asennossa se neiti sielä on.. Selkää on alkanut särkeä mielikuvituksettoman nukkumaasentovalikoiman vuoksi.. Nukuin kuitekin nykyään paremmin yöt, enkä juokse niin hirveesti vessassa.

Turvotus on siirtynyt jaloista kämmeniin ja sormiin, jotka on ihan nakit.

Hermostuttaa vähän, että miten tajuun lähteä sairaalaan. Mulla kun ei juuri noita supistuksia ole tai ehkä yksi- kaksi päivässä (sellaista kuukautisjomotuksen tapaista)- ed. raskaudesta ei ollut mitään.

Ensi viikolla mennään tutustumaan sairaalaan.

Viikonloppuja kaikille uusille,alkutaipaleella oleville, meille marrasmassuille ja mammoille!

Helinä ja nassukka 35+4 (apua...)

Kommentit (11)

Vierailija

Onnea Bonita, taas yksi merkkipaalu saavutettu, ja sitäpaitsi, koska pahoinvointi ei tod. näk kuitenkaan koko raskautta kestä, takana on ne hankalimmat ajat!

Meillä ei ole imetystyynyä, mutta hartioissa kyllä tuntuu epämukavat asennot. Aika kipeitä viiltoja hetkittäin, eikä helpota yhtään kun väkerrän neuloen noita hahtuvapöksyjä...Epäilen kyllä molempien käsien vapautumista, Valio on aika kova tempomaan ja kurkkimaan ja kiemurtelemaan, vaikka muuten varsin rauhallinen vauva onkin. Eilen sain tehtyä PITKÄSTÄ aikaa puutarhatöitä, siistin pari kukkapenkkiä ja istutimme tyttöjen kanssa 80 tulppaania, jotka sain synttärilahjaksi, kun olen noille leikkokukille allerginen. Ja kaikki tämä heti aamuyhdeksältä, kun tuo pikku-ukko nukkui liki 3 tuntia vaunuissa. Tosin niskaanhan satoi taukoamatta vettä, mutta mitäs pienistä...

Mukavaa Kirahvi, kun imetyskin on elpymään päin, se on kuitenkin aika helppoa, noin tiskipuolella, mutta kyllä tuo teidän syöttösessio kuulostaa varsin aikaavievältä. Olet varmaan väsynyt tuollaisten öiden jälkeen, kun itsekin nukun päivätirsoja eikä syöttöihin mene likikään tuota aikaa. Meillä viikonloppuöinä isi röyhtäyttää, jos se ei meinaa onnistua helpolla (joskus Valio päästää miehekkään röyhtäisyn kun nostan ylös pedistä imetyksen jälkeen, joskus sitä vatkataan puolikin tuntia...) Ja Kirahvi, kyllä tämäkin pulauttaa (oksentaa?) aika määriä aika ajoin, varsinkin hoitopöydälle, olen epäillyt tuota samaa, kun kestot nostaa peppua ylöspäin. Nuo Disanan harsot on paljon pienempiä kuin ruskovillat, ne toimii paremmin päivällä. Meidän lattiat on aika tahmeita, samoin äidin asu on kivojen oksennusten täplittämä, vaihdan paidan pari kertaa päivässä. Yritän vilkuilla peiliin ennenkuin poistun talosta;)

Nyt treenaamaan enkun kokeisiin...

Ilmoitelkaahan itsestänne, johan siellä kohta alakaa synnytyksetkin lähestyä...

Pääsky

Vierailija

Kylläpäs Helinällä synnytys lähenee kovaa vauhtia.

Hienoa että Vaahtiksen ultrassa oli kaikki hyvin ja

upeeta että Jymyn pahoinvointi vihdoinkin hellittää.

Koita Ukule ottaa rauhallisesti, yritä saada mies tekemään osansa,

vaikka välillä se voi olla tosi vaikeeta, kuten Bonita tosi osuvasti

kirjoitti miehistä.

Kirahvihan on ihan täystyöllistetty syöttäjä. Enpä ois osannut ajatella että siihenkin voi kulua noin kauan aikaa yhdellä lapsella.

Mitähän tässä vielä oppii ennenkuin oma on sylissä.

Eikös Pääskyn kotiseudulla myrskynnyt eilen, kun pääsi kukkiakin istuttelemaan. Itse vaihdoin oikein talvitakin päälle, kun tuntu nii penteleen kylmältä.

Pirpana potkii ihan hirveesti masussa pitkin päivää ja koitettiin jo miehen kanssa miettiä nimeä sille, mutta poikien nimiä on niin vaikea keksiä. Mulla ois kyllä ollut pari aikas kivaa nimeä valmiinaa, mutta yllätys yllätys, tietenkään ne ei kelpaa miehelle. Se vaan sano että eti nyt jostain niitä vanhoja nimiä, kun olin sanonut että ne on muotia. Tuskastuin jo ja sanoin että eti itte, mä annan lapselleni sen nimen minkä haluan. Saas nähdä millon mietitään nimiä seuraavan kerran.

Eipä tässä ookaan vielä tullu kiukuteltua koko raskauden aikana ollenkaan.

Jouduitteko viimeisillä viikoilla ravaamaan veskissä 100 kertaa päivässä? Meinaan kun nytkin siellä joutuu vähän väliä käymään. Kiva ettii aina joku sopiva pusikko tai useempikin tolla työmatkallakin, kun tuntuu että autossa kusettaa vieläkin enemmän.

Viikonlopunjatkoja

Kohta pääsee jänskäämään Idolsia ja pääseekö Roni jatkoon, ainaski se on niistä paras. Perjantainakin paras pääs jatkoon, Ilkka.

Pakko puhuu niistä ees täällä, kun mies inhoo koko idolsia ja on toisesssa päässä taloo kun kattelen niitä.

niisku 21+4

Vierailija

Tänään olin ekaa kertaa koko miehen työpäivön vauvan kanssa ihan kaksin ja hoidin viime yön syötöt ja vaipanvaihdot. Ihan yllättävän hyvin meni. Tosin enpä paljon muuta sitten tehnytkään, kun meillä menee syöttämiseen aina melkein 1,5 tuntia, kun ensin syötän tisseitä, sitten vastikkeen ja vastikkeen kanssa on puolessa välissä ja lopussa pakko pitää melkoisen pitkä varmistusröyhtäytyssessio. :P Mutta yöllä vauva söi ja nukahti sitten kiltisti, joten sain itsekin ihan kohtuulliset yöunet, joita vielä jatkoin aamulla vauva rinnan päällä nukkumassa. :)

Oman syömisen, pukemisen yms. järjestäminen taitaa ainakin näin alussa ja toipilasvaiheessa olla vielä vähän hankalaa, mutta väliäkö tuolla, koska ulos emme kuitenkaan vielä voi mennä. Kuljen täällä sitten klassisena pienen vauvan äitinä yöpuvussa ja hiukset hapsottaen. ;)

Nyt pitäisi operoida tipat neidin silmiin, vaan kun reppana nukkuu kovasti sikeästi... Tulehdus on kyllä ihan hyvin hanskassa (ainakin toistaiseksi), joten pitänee vain odotella seuraavaa syöttökertaa, kun silmät taas aukeavat.

Kiva kuulla, että Vaahtis sai hyviä uutisia ultrasta. :) Niin ja että th on mieleinen. Minulla on myös ollut ilo olla tosi kivan terkan kanssa tekemisissä ja sijaisensakin vaikuttaa oikein mukavalta ihmiseltä.

Jymylläkin huonovointisuus alkaa hellittää... Hyvähyvä. Ehkä sinulla sitten iskee se keskiraskauden energinen vaihe joskus, jota täällä palstalla joskus kaipailimme... Kerro ihmeessä, miltä moinen tuntuu, jos sen pääset kokemaan. ;)

Helinä: Minäkin olin ihan rauniona, että miten osaan lähteä sairaalaan, kun eipä noita ennakoivia supistuksia tms. juuri ollut. Mutta minullehan asia tuli harvinaisen selvästi ilmi... Mutta eiköhän luonto siitä asiasta sinunkin kohdallasi pidä huolen, vaikka vähän rauhallisemmin pääsisitkin lähtemään kuin minä.

Hirmuisen isoksi Pääskyn Valio on kasvanut pienellä aikaa. Huih... Meillä tuo kohta kuukauden ikäinen tyty on kyllä melkoinen keijukainen painoltaan. Mutta ehkä se siitä, kun ruoka on alkanut tosissaan maistua. :) Vauvat kyllä kasvavat uskomattoman nopeasti ja muuttuvat ihan joka päivä ulkonäöltään. Tunnenkohan minäkään neitiä enää kahden kk:n päästä samaksi, joka vatsastani pullahti...

Mutta menepä taas ihailemaan pikkutista neitoamme, joka keinutuolissa nukkuu miehen sylissä.. Imetystyyny on muuten aivan loistava keksintö! Suosittelen kaikille, jotka eivät ole käyttäneet. Toimii varsinaisen tehtävänsä lisäksi aivan loistavana alustana vauvaa syliteltäessä... Jäävät kädetkin vapaaksi, vaikka nyt tietokoneella touhutessa. ;)

Mutta mukavata viikonloppua uusille ja vanhoille.

- kirahvi ja Tupsukorva 3 vkoa 4 pvää -

Vierailija

täällä istun vauva sylissä enkä jaksa hakea imetystyynyä, joten saatte kärsiä isojen kirjainten puutteesta. tämän päivän olen nukkunut ja syöttänyt vauvaa ja vaihtanut vaippoja loppuajan. meillä asuu kyllä melkoinen superpissaaja. ja märissä vaipoissa ei voi olla, heti nousee meteli. vaippakauppaan kai pitäisi mennä... eivät kohta riitä harsomme. niin, pääsky, meillä nuo ruskovillan uudemmat harsot ovat pääosin käytössä, koska ovat ohuempia kuin äidiltä saamani vanhat versiot. mutta pitääpä katsoa, mistä disanan harsoja saisi... neiti kyllä juuri piereskelee eritt. miehekkäästi sylissäni. no, onhan edellisestä vaippojen vaihdosta jo vartti mennytkin. ;)

ja innolla todella odotan, että joskus pääsisin täysimettämään ja ruokailuaika muuttuisi järjelliseksi.

ja bonita,eiköhän se pahoinvointi kohdallasi muutaman viikon sisään hellitä. olet jo sen verran pitkällä. imetystynyn äitini osti halpakaupasta nimeltä milleri. maksoi kai alle 30 egee eli oli edullinen. merkki on pikku piia. noita löytynee muualtakin.

mutta nyt pitää lopettaa. neiti rutisee sen verran alapäästä ja haisee hyhhhyhille... kohta alkaa tosiaan idolskin. minäkö muka tv-narkomaani? niin ja ilkka oli minunkin perjantain suosikkini. :) pidän hasuista miehistä... mukavaa ilanjatkoa, pyllypyykki kutsuu.

- kirahvi ja haisuli 3 vko ja 6 pvää -

Vierailija

Mä olen harvinaisen myöhään hereillä, mutta tänään ei olekaan ollut työpäivä mua rassaamassa. Tosin hommaa on silti riittänyt kokeitten korjaamisessa, haravoinnissa ja síivoamisessa. Ja mies ottaa tällä hetkellä pahasti päähän, kun se ei osaa muuta kuin valittaa miten lapset ei saa enää kunnon ruokaa ja sotkua on ja jäkä-jäkä-jäkä. Haloo, mulla on ollut nyt 7 viikkoa yrjötys päällä! Ja isäntä kun sai mahataudin viime keväänä niin rutisi keskellä yötä kun heräsin, että mä olen JO KAKS KERTAA oksentanut ja SÄÄ VAAN NUKUT. Voi hyvä Isä noita miehiä... Ei ihme että homojen suhteet tuppaa olemaan vaihtuvaa sorttia: eihän miestä kestä kukaan muu kuin nainen!

Aaargh... Noniin, tulipa taas purettua sydäntä. Mutta jos jotain positiivista, niin nyt on kolmasosa urakasta jo takana, hiphei.

t. Bonita 13+0

Vierailija

buhuu... tahtoo nähdä kanin kirouksen... ehkä sitten vuokrattuna. :P wallace ja gromit ovat ihania. ja pyydän anteeksi kirotusvihreitäni, yhdellä kädellä on hankala kirjoittaa.

Vierailija

Me oltiin leffassa katsomassa Wallace&Gromit -jutska Kanin kirous, joka oli taas niin taattua työtä kuin olla voi. Jäin vain kaipaamaan niitä alkuperäisiä englanninkielisiä ääniä, kun se oli puhuttu suomeksi... Aikuisillekin löytyi omaa huumoria, kuten kohtauksessa jossa Gromit pukkaa alastoman Wallacen vyötäisille pahvilaatikon, ja laatikon kyljessä sattuu lukemaan " May contain nuts" . :-D

Juu, Idolsia odottelen täällä minäkin, tänään kun on vuorossa jakso, jossa tuttavaiseni Laura laulaa luikauttaa, ja hänelle lähtee kyllä tän huushollin äänet.

Kirahvi, mistä hankit imetystyynysi ja mihin hintaan?

Mulle tuli loppuviikosta postissa tilaamani BellyBelt, eli sellanen jatkoläpyskäjuttu, jonka avulla voi käyttää tavallisia housujaan odotusaikanakin. Pitää vaan pitää pitkää paitaa peittämässä vetskariaukossa möllöttävä " jatkopala" . Ihan näppärän tuntuinen, joskin silti aion hankkia myös parit kunnon äitiyshousut. Tai, onhan tuolla varastossa jo yhet ompelemani talvihousut kakkosen odotuksesta, joten ehkä pelkkä mammafarkkujenkin hankkiminen saattais riittää. Katotaan nyt. Laadukkaat äitiysvaatteet on kalliita, ja ne mitä katselin perjantaina Henkalla ja Maukalla ja Lindexissä, oli kyllä kaikkea muuta kuin laadukkaita.

t. mandariinien voimalla pahoinvointia vastaan kamppaileva Bonita

Vierailija

joku tuon edellisen kirjoituksen jälkeen kyseli minun kirjoittamisesta olen vissiin nyt pari kertaa kirjoittanut tälle puolelle.

Tässä tulee meistä jotakin, asumme kymenlaaksossa ja menen synnyttämään koksiin. Mies on -68, minä-69. Lapset p-92, t-94, p-95, t-98 ja t-00. Ja tämän seuraavan la on 11.11. Asumme lypsykarjatilalla.

minulla on käynnistetty kaikki prostaglandiini puikolla eli olen mennyt aina osaston kautta synnyttämään. Kolme nuorinta on käynnistetty alkavan raskausmyrkytys epäillyn vuoksi. kuulemma harvinaisempaa että raskausmyrkytys oireet alkavat kolmannella eikä ensimmäisellä. Nyt on sitten verenpaine ollut syynissä kolmannen jälkeen, etenkin nyt taas raskauden aikana. No ti olin neuvolassa normaali käynnillä edellisestä oli kaksi viikkoa muut arvot olivat hyviä mutta verernpaine oli 144/95. No ke 151/99 ei valkuaista. To 138/95. Ja tänään oli sitten 153/90. Eli meinattiin että jos ei tule päänsärkyä eikä mitään muutakaan raskausmyrkytykseen viittaavaan menen seuraavan kerran neuvolaan ensi viikon tiistaina ja sitten olis perjantaina äitipolille ennakkoon määrätty lääkärin tarkistus.

Olo on muuten ihan hyvä jos saa van nukuttua kunnolla aikä hirveesti kumartele. Mutta välillä kun on aamulla ihan hyvä olo niin välillä kun alkaa sitten siivoilla tai tehdä jotain muuta niin ei se kovin kauan onnistu jun ei sitten olekaan enään niin hyvä olo. Välillä on tosi hermostuttavaa kun tekemistä olis vaikka kuinka paljon eikä kykene kuin tiskikonetta ja pyykkikonetta käyttämään ettei tule olo kipeäksi. Joka paikka on ihan rempallaan.

terv ukule 36vk

Vierailija

Voi miten taas väsyttää, taitaa olla syynä siihen tämä liikaa sisällä oleminen. Poitsukin on jo vähän väsy niin nyt ajattelin kyllä lähteä ulos kävelemään. Pitäis jaksaa käpytellä tohon muutaman kilometrin päähän Ikeaan hakemaan niitä lukkoja joilla kaapin ovet saa niin ettei tuo tuholainen saa niitä auki.

Tiistaina kävin sitten siellä ylimääräisessä ultrassa. 75¿ siitä lystistä joutui maksamaan ja täytyy sanoa, että ihan mielelläni sen maksoin kun mieli huojeni niin valtavasti. Gyne oli sellainen tosi herttainen vanhempi setä ja olipa ihanaa kun ultrasi ja ensimmäisenä sanoi, että " onneksi olkoon, kyllä täällä yksi elävä sikiö liikkuu" . Tuntui kuin iso kivi olisi pudonnut harteilta. La muuttui sitten jonkin verran. Luulin, että silloin ti oli rv 11 niin useamman mittauksen mukaan ajaksi tulikin 11+6 ja sen mukaan nyt sitten eletään. Hieman epäilen, että onkohan ihan noin pitkällä, mutta niin ne mitat näytti. Keskiviikkona oli sitten eka neuvola ja viikkoja silloin jo 12 tasan. Meillä on ihan uusi terveydenhoitaja joka on valmistunut vasta keväällä. Tapasin hänet vuosi sitten kun hän oli opiskelijana ja meillä silloin jo synkkasi tosi hyvin. Nyt meillä oli niin hauskaa, ettei ehditty tunnissa äitiyskorttia täyttämään kun ihan pakolliset. Kyllä on ihanaa kun tietää, että neuvolakäynnit tulevat olemaan niin huippuja, että niitä ihan oikeesti odottaa. Taitaa vaan olla niin, että teemme paljon yhteistyötä kun mulla taitaa olla melkolailla enemmän kokemusta ja tietoa. Nytkin kyselee ja imee tietoa multa. No asiakas-hoitaja auttaa työntekijä-hoitajaa. Eiköhän siitä hyvä tule. Niin ja sydänäänetkin saatiin pitkän hakemisen jälkeen kuulumaan.

Tänään tuli kutsut ultriin Kättärille. Np-ultra on rv 13+6 ja rakenneultra on rv 18+1. Sitten ens viikolla olis neuvolalääkäri, mutta mietin just, että pitäisköhän se peruuttaa vai vaan mennä. Justhan olin siellä ultrassa ja samalla tehtiin sisätutkimus ja kaikki oli ok. Mitäs siellä ekassa neuvolalääkärissä tehtiinkään???

Tänään illalla lähdetään poitsun ja miehen kanssa vähän Jumboon shoppailemaan. Ajattelin itselle katsella uusia housuja ja pojalle ostan muutaman bodyn kun alkaa edelliset jo käydä pieneksi. Mutta nyt tässä vieressä huudellaan jo siihen malliin, että on pakko lähteä sinne ulos.

Ihanaa viikonloppua kaikille, mun viikonloppu menee iltavuorojen parissa töissä.

T. Vaahtis, poitsu ja masu-Iines rv 12+2

Vierailija

kone toimii taas, olen siis jälleen kerran ylittänyt itseni, tosin haastetta lisäsi jatkuva-imuinen Valio...

Palaan asiaan, kunhan saan sekunninkin aikaa ilman 5 ja ½ kilon punttia!

Vierailija

Onkohan mulla alkanut pahoinvointi tosiaan helpottaa? Toissapäivä oli hyvä ja tänään oon myös ollut aika reipas. Kyllä sitä saa reippaampana aika paljon enemmän aikaan... Yksivuotissynttärit painaa päälle, ja mies on poissa koko tän ja huomisen päivän eli yritän sompailla siivoamista, leipomista yms. yksin näiden kolmen apurin + koiran kanssa. Tuntuu vaan että kaikki pitäis tehdä viime tipassa ettei kukaan pääsis enää sotkemaan! No, ei auta kuin ottaa huumorilla koko homma.

Onnea Vaahtis iloisista uutisista! Hyvä että kävit lääkärissä, niin sait mielenrauhan. Mä muuten luulen että sun ei tarttis mennä siihen neuvolan lääkärintarkastukseen. Mulle ei ainakaan ees varattu sitä aikaa, koska kävin rv 7+ gynellä ultrassa ja sisätutkimuksessa. Kiva myös että terkkarin kanssa sujuu hyvin! Mulla on kokemuksia sekä tosi tylyistä että sitten ihan ok-tyyppisistä th:sta, mutta mitään sielujen sympatiaa en oo koskaan neuvolassa tuntenut ;).

Jokos teidän melkein-yksivuotias muuten kävelee?

Hyvää viikonloppua kaikille, nyt kutsuu imurinvarsi :)

Jymy rv 12 tasan

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat