Tyhmyydestä rangaistaan, pilasin lapseni hampaat...

Vierailija

Ottaa todella paljon päähän, suututtaa ja v**uttaa. Luulin osaavani hoitaa lapsen hampaita, mutta kauhukseni huomasin 1 v 10 kk:n ikäisen lapseni hampaassa pienen mustan pisteen. REIKÄ?

Hampaita on pesty aamuin illoin, säännölliset ruokailuajat, herkkuja ruoan jälkeen ja xylitoli-purkkaa useita kertoja päivässä. Ei ole syöty samalla lusikalla jne jne. Esikoisella on todella hyvät hampaat samalla hoidolla, mutta mitä ihmettä tein väärin, että aiheutin näin pienelle lapselle reiän hampaaseen. Syyttelen itseäni koko ajan ja olen ihan masentunut. Harmittaa ihan älyttömästi...

Ainoa asia mikä tulee itselle mieleen niin on se, että jouduin antamaan lapselle koko kesän ja alkusyksyn ajan yskänlääkkeittä jatkuvaan yskään. Ja yskänlääkkeiden käyttö oli pääosin öisin. Eipä tullut silloin mieleen, että hampaat menee pilalle yskänlääkkeiden takia. Annoin kyllä vettä lääkkeen päälle, mutta eipä tainnut auttaa...

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Sen olisin ymmärtänyt, että joskus 4-5 vuotiaana saattaa tulla reikiä, mutta kun näin pienelle. Näin pieni, kun ei itse päätä syömisiään ja juomisiaan ja pysty itse yhtään huolehtiman hampaiden pesusta ---> joten syy on vain ja ainoastaan vanhempien.

No, tilanne on nyt tämä ja sille ei voi mitään. Pitää käyttää hammaslääkärissä ja kysyä miten parantaa tätä hammashygieniaa. Ei kai tässä nyt enää ole muuta tehtävissä.

Vierailija

Et kai ole ylihuolehtinut lapsesi hampaista ja aiheuttanut peruuttamatonta vahinkoa, kirjoittamasi perusteella vaikutat henkilöltä joka on jo käyttänyt fluorihammastahnaa noin pienellä? Kohtuus kaikessa.

Vierailija

tiesitkö, että on olemassa myös " sairaus" joka tekee sen, että kiillettä ei ole normaalisti? tällöin hampaat reikiintyvät helposti. mutta kun pysyvät hampaat tulevat, niin ne voivat silti olla ok

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat