Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

****Perjantaita MAALISmussukat*****

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Eilen sanoivat uutisissa, että kun jostain oli löydetty ihmeiseen tarttuvaa (?) lintuinfluenssaa niin vaikka todennäköisyys siihen että kulkeutuu tänne on pieni, niin suomen viranomaiset suottelevat riskiryhmien (vanhukset ja lapset) ottamaan tavallisen influenssa rokoitteen.

Vierailija

[color=orange]TERVETULOA uudet maaliskuiset! Porukka kasvaa hurjaa vauhtia, kiva!

Synttärionnitteluja [b]jiggyn[/b] taaperolle!

Täällä olo entisellään, väsyttää ja yskittää *köh, köh*. " mosse" senkun mönkii etenkin iltapäivisin tuntuu olevan aktiivinen kaveri. Oppii varmaan lukemaan jo ennen syntymää, kun oppilaiden kanssa ahkerasti joka päivä opetellaan lukemaan ja usein juuri läksyjen kuunteluhetkellä masussa tuntuu vilkasta elämää =). Eikös ne tuossa 20. viikon paikkeilla rupee kuulemaan masunahkan läpi?

Mutta nyt lähdetään mun vanhempien luo. Huomenna jälleen kotiin, mutta enköhän mä illalla vielä surffaamaan tuu...

Monkey ja mosse rv. 17+2

Vierailija

on näköjään taas muutama uusi maaliskuinen liittynyt mukaan joukkoon...mukavaa kun tulee uusia ihmisiä...

meidän pikku esikoispoikamme täytti tänään 1-vuoden...ai että kun palautui minuutti minuutilta viime vuosi mieleen...kyllä on olo hiukan haikea vaikka toki odotan innolla, mitä uusia kujeita tuo meidän pikkumies tässä keksiikään, mutta kyllä se silti hiukan herkäksi vetää kun vauva-aika on nyt auttamattomasti ohi...*niisk*...

tänään pitäisi vielä pomppia tuonne kauppaan kunhan mies pääsee töistä kotiin...sunnuntaina on sitten kunnon kekkerit ja huominen päivä meneekin paikkoja kuntoon laittaessa...

ja kaikenlisäksi mulle on ilmeisesti tulossa flunssa, ei ole kivaa...kurkku on kipeä ja nenä vuotaa...yritä tässä nyt sitten hiki hatussa järkätä synttäreitä...

masuun tuntuisi myöskin kuuluvan hyvää...kovasti potkii pikkuinen, etenkin iltaisin...mitenkäs se nyt meni koska sikiö alkaa kuulemaan ääniä?

-jiggy, Eetu 1.v ja pikkuheppu rv18+5-

Vierailija

Tänään sitten taas viikot vaihtuvat, tasan 17, eli voi sitten jo sanoa menevänsä kahdeksannellatoistaviikolla :D, raskaus alkaa hiipiä puoliväliin, tai varmaankin sitä jo on, kun esikoinenkin syntyi hieman etuajassa, rv 38.

Mulla alkaa vatsa olla kipeä.. välillä tuntuu kipua vanhoissa raskausarvissa ja aamuisin navan vieressä aivan valtavaa kipua aivastaessa, eloin jo pelkäämään, että tuleeko tässä raskaudessa napatyrä! Tuntuu niistäessäkin tosiaan kuin joku punkisi läpi vatsanpeitteiden tuosta yhdestä kohtaa... onko kellään muulla tälläsisiä kipuja joko raskausarvista tai muuten?

Sitten: oletteko menossa rokottamaan influenssan varalta lapsianne, niin kuin on ohjeistettu? meillä tyttö tasan 2 vuotta ensiviikolla ja hänellehän pitäisi sitten kai lääkärin määrätä oikea annostus rokotteesta jos oikein olen ymmärtänyt? Mitä ajatuksia on herättänyt?

Oikein rentouttavaa ja mukavaa viikonloppua maalismasuille!!!!

Vierailija

Meillä ei ainakaan ole kertoneet kertaakaan vauvan painoa ultrassa. Ainoastaan esikoisen kanssa tekivät arvion kun olin menossa synnyttämään rv 37+3. No silloinkin meni kyllä pieleen. Arvio oli ensin 2300g ja sitten 2600g ja kätilö sanoi käsin kokeilemalla että kolme kilo´nen, tyttö painoi 3320g eli kätilön " käsikopelot" olivat lähempänä kun kumpikaan ultralla mitattu arvio...

Vierailija

Mun maha on entistä isompi... ihan kauhistuttaa. Kuinkakohan iso tästä tulee?

Ihanaa kun on perjantai, työt tökkii ja pahasti. Hmm... vielä noin 3,5kk töitä, sitten alkaisi äitiysvapaa... eli sitä odotellessa!

Viikon päästä on ultra, kohta rupee varmaan jo jännittämään. Kertooko ne siellä, että minkä painoinen vauveli tällä hetkellä on?

NapNap+Mörkö rv19+2

Vierailija

Hei,

ilmoittaudunpa minäkin mukaan tähän maalismussukoiden kirjeenvaihtoon....löysin palstan vasta pari päivää sitten, joten taidan olla ihan uusi kävijä näillä sivuilla. Viikkoja on nyt kasassa 16+6 ja toistaiseksi olokin on oikein mainio. Alkoi vaivaamaan vain sellainen juttu kun tässä luin palstaa, että olenkohan ainut joka ei ole vielä kertonut työnantajalle mitään raskaudesta? Minulla työpaikka vaihtui kesällä ja koeaika meni umpeen vasta tällä viikolla. Sen vuoksi en ole uskaltanut hiiskahtaa mitään ennen koeajan loppua (ihan vaan varmuuden vuoksi..) Jokohan olisi syytä paljastaa tämä totuus (epäilenpä ettei kiitosta heru)...

Mitenkäs on tilanne muilla maalismussukoilla???

Vierailija

Täällä mä vieläkin pähkäilen tuskaisena tuon tenttikirjani kanssa.. Saa kyllä nyt jäädä viikonlopuksi hyllylle. Mies on vielä töissä. Kauppaan mennään heti kun mies töistä tuleepi. Ja jos vaikka käytäisiin sen jälkeen happihyppelyllä (minä tosin jätän sattuneesta syystä hyppelyt väliin..).

Kovasti Nappo potkiskelee. Tosi aktiivinen päivä on ollut tänään. Jokos muilla on miehet tunteneet vaavelin potkut? Meillä mies tunsi eilen ensimmäisen kerran, kun illalla sohvalla köllöteltiin ja hän vahingossa sattui laittamaan potkun aikana käden masulle. Mies raukka ihan säikähti kun Nappo jysäytti oikein kunnon potkun keskelle kämmentä. :) Mies kulkikin sitten suunnilleen koko loppuillan käsi mun masullani.

Jaa.. Taas pitäisi mennä vessaan. En käynytkään viimeksi kuin vajaa puoli tuntia sitten. Mulla on ihan uskomattoman pieni rakko! :)

Mukavaa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 20+2

Vierailija

Eilen illalla saatoin ehkä tuntea liikkeitä=) Meinasi ekaks mennä ihan ohi, kun olin niin kiukkuinen yläkerran naapurille nukkumaan mennessäni, mutta sitten havahduin, että ihan kuin mahan suunnalla tapahtuisi jotain. Ei miun mielestä olleett mitään suoliston purahduksia, vaan ihan jotain muuta, no ehkä tässä seuraavien viikkojen aikana nuokin tuntemukset vahvistuis.

Miun pitäis tehdä leipää ja käydä kaupassa. Hurjat on tavoitteet tälle päivälle=) No, koiralla on tänään lenkkipäivä (väh. joka toinen päivä käymme kunnon lenkillä, aina ei ihan jokapäivä jaksa), joten onhan sitä siinäkin.

Viikon päästä on ultra, joten päivittelen sitten viimeistään noita tyttö/poika-oloja, vaikka täällä ei sukupuolta kerrotakkaan, mutta itelleen saattaa tulla asiasta parempi tuntuma, kun on lapsen nähnyt.

Viikko reissuleskenä oloa takana, seitsemän jäljellä. Pikkuhiljaa, pikkuhiljaa...

jossara rv17+3

Vierailija

Ensiksi tervetuloa uusille, mukaan mahtuu hienosti :) Ja onnea synttärisankareille :)

2become1 puhui kivuista. Mulla viime viikon vaivasi tuo napaihon kipu. Ja jos paineli navan seutuvilta niin sattui ikävästi. Laitoinkin kyssärin tonne ja tuli aika paljon vastauksia ja se tuntui olevan ihan normaalia, kai. Esikoisestani en muistanut tuollaista kokeneeni. Nyt muljaa jo aika lailla oikealla puolella, taitaa ne liikkeet siellä hyvin tuntua kun istukka on vasemmalla vatsan päällä, niin siinä ei tunnu oikeastaan mitään liikettä. Raskausarvet ei ole vaivanneet. Tosin minulle tuli ekasta vain rintoihin ja ne kutittelee nytkin siihen tahtiin että taitaa alkaa repeillä taas kohta.

Muuten kuuluu hyvää vain :) Rauhallista kotiviikonloppua aletaan viettämään. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija

Heipparallaa!

Olen taustaillut tähän asti mutta nyt ajattelin liittyä joukkoonne. Meillä odotellaan esikoista. LA on 1.3.06 ja tänään siis rv 20+2 menossa. Puoliväli ylitetty! Jee!!

Minä olen tänään koittanut kovasti lukea ensi viikon tenttiin. Mulla on tutkinto himppua vaille valmis. Olen tehnyt myös pikkuisen töitä opintojen ohella. Ei vaan oikein huvita tuo lukeminen.. Meinaa ajatus karkailla. :) Mulla on aina ollut omasta mielestäni hyvä keskittymiskyky mutta nyt odotusaikana tuntuu ettei oikein mihinkään jaksa/pysty keskittymään. Onko muilla samanlaista ongelmaa?

Viikonloppuna otetaan miehen kanssa rennosti. Ukkokulta on paiskinut taas töitä melkoisella tahdilla mutta nyt taitaisi olla vapaa viikonloppu tiedossa. Jee!! Voitaisiin käydä vaikka syömässä ja leffassa..

Lily & Nappo 20+2

Vierailija

Moi

Juu, eli työpaikka vaihtui alkukesästä mutta kun on 4 kk koeaika niin koeaika loppuukin sitten vasta tässä kuussa. Työsopimuksen allekirjoitin jo huhtíkuussa, joten ei ollut vielä siinä vaiheessa mitään tietoa raskaudesta..

Samat ehdot pätevät periaatteessa niin koeajalla kuin muutoinkin vakinaisessa työsuhteessa eli ei saa irtisanoa raskauden vuoksi. Koeajassa on vain se ero, että työnantaja voi irtisanoa ilman mitään perusteluja työntekijän eli siinä mielessä ilkeä työnantaja voisi käyttää tätä hyväkseen tai " verhota" syyksi jonkun muun kuin raskauden...Ja kun koeajalla siitä ei voi oikein edes valittaa.

Mutta tämän viikon jälkeen koeaika on ohi, eikä vatsakaan vielä näy, joten eiköhän tämä suju ihan onnellisesti myös työpaikan osalta....

Vierailija

Voisinhan mä sen verran kertoa vielä tästä raskaudestani että ihan hyvin olen voinut (pientä kuvotusta ja paria oksennuskertaa huomioimatta). Viimeisin neuvola oli rv 19+3. Ekan kerran mitattiin siis SF ja se oli 17. Painoa oli tullut edelliseen kertaan +200 g eli oikein hyvä. Virtsa kunnossa ja Hb 130 (edelleen) eli ei tartte rautaa syödä. Sydänäänet oli 150. Samana päivänä oli rakenneultra, missä kaikki oli kunnossa ja LA säilyi. Tulikohan nyt sanottua kaikki?

Patistakaa mut pois tästä koneen ääreltä, jookos? :)

Lily & Nappo 20+2

Vierailija

Minä olen töissä kertonut saavani vauvelin keväällä. Pakko oli kertoa kun pomo tuli ihan häpeilemättä suoraan kysymään.. Tai olisihan sitä voinut valehdella mutta en viitsinyt. Ilmeisesti masuni oli niin iso että se näkyi kilmetrin päähän.

Mutta jos sinulla on juuri työpaikka vaihtunut ja koeaikakin vielä kaikenkukkuraksi menossa niin ehkä on ihan hyvä ratkaisu olla kertomatta ennen kuin on ihan pakko. Luuletko että pomosi ei tilannettasi hyväksyisi? Saakos koeajalla irtisanoa ilman syytä?

Nyt mun on kyllä ihan pakko jatkaa lukemista.. :)

Lily & Nappo 20+2

Vierailija

Meillä on maanataina tytöllä neuvola ja ajattelin kysyä saako noin pienelle rokotetta antaa, tyttö on silloin tasan 1v. Jos saa niin kyllä otetaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat