Siis arvasin tämän: miehistä yli 90% EI HALUA naisensa olevan kotiäiti!

Vierailija

Lukekaapa tutkimus Ilta-Sanomien sivuilta. No joo, tiedän että on pieni huuhaa-kysely, mutta kyllä tuloksista voi mielestäni jotain päätellä.

Tämä ihan siksi, että kaikki tuntemani kotiäitien miehet ovat sanoneet, että toivovat vaimonsa menevän töihin, ja AINOASTAAN tällä palstalla olen kuullut väitteitä, että mies on ikionnellinen kun elättää perheen yksin.

Sivut

Kommentit (77)

Vierailija

Ja tiedoksi kotiäideille, että jäähän myös NAISELLA enemmän rahaa omiin huvituksiin, jos molemmat ovat töissä. Vai onko se ikiaikainen malli teille ainoa oikea, että mies tienaa ja nainen vaatii ja tuhlaa?

Vierailija

Äidit makaavat apaattisina kotona. Vauva jaksetaan juuri ja juuri

hoitaa, mutta isommat lapset viedään päivähoitoon.

Ja miesparat. Heiltä riistetään yhteys omiin lapsiin, ja heidät

pakotetaan samaan vanhaan perheenelättäjä-muottiin.

Ei ihmekään, että avioerot ovat lisääntyneet, ja perheet ja

lapset voivat niin huonosti.

Vierailija

Apua! Palatkaamme suoraan vanhoihin, ns. hyviin perusarvoihin.

Naisen paikka on kotona hellan ja nyrkin välissä, ja hyvä niin.

Vai?

Vierailija:

Lainaus:

Vaikka tasa-arvo on tietysti hyvä asia, niin ei pitäs sekoittaa sitä asiaa että miehet ja naiset ovat ja pysyvät erilaisina. Ei se tee naisesta tasa-arvoista että käyttäytyy kuin mies.

Vierailija

Viime viikolla kysyin viimeksi asiasta ja hän sanoi että on iloinen kun huolehdin kodista, siitä että eka,- ja tokaluokkalainen voivat tulla koulusta kotiin, hoidan leikki-ikäistä ja kohta syntyvää, arvostaa sitä että on siistiä ja ruoka valmiina ja että kun lapset sairastuu niin hän tietää että ovat kotona hyvissä käsissä. On puhatita vaatteita ja että hän voi olla huoletta töissä kun kotona asita rullaa. Lisäksi minä itse viihdyn kotona ja arvostan työtäni.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Kumman tarkoitushakuisesti osa palstalaisista lukee noita juttuja. Onko teillä huono omatunto, kun veitte lapset aikaisin hoitoon, täh?

Lukekaa nyt ensin se tutkimus www.iltasanomat.fi, ja laukokaa sitten vasta kommentteja.

Siinä 90% oli sitä mieltä, että naisten paikka ei ole kotona. Eivät he kommentoineet lasten kotihoitoa, vaan kysymys liittyi naisten ja miesten tasa-arvoon. Että pitäisikö naisten tyytyä yksinomaan kotirooliin. Kukaan kotiäitikään ei ole sitä mieltä, että pitäisi palata tasa-arvossa 50 vuotta taaksepäin ja määrätä naiset hellan ja nyrkin väliin.

Pienten lasten kotihoidosta miehiltä ei kysytty mitään.

Vierailija

ei ole vielä lapsia, mutta mieheni mielestä voisin ihan hyvin jäädä joiksikin vuosiksi kotiin, jos haluaisin. Mutta kun en halua! Mies onkin sanonut, että toki sekin sopii hyvin, että olen töissä eikä hän aio enempää tuossa asiassa painostaa. Eli ottakaa huomioon tämäkin, että voi olla naisia, jotka EIVÄT halua jäädä kotiin, vaikka miehellä ei mitään sitä vastaan olisikaan.

Lapsuuden perheessäni meitä oli seitsemän lasta ja äiti oli kotiäiti - ja molemmat vanhemmat halusivat sitä! Isä on kertonut, että oli nuorena miehenä toivonut kovasti, että löytäisi naisen, joka haluaisi suurperheen ja haluaisi olla kotiäiti. Ja oli onnellinen toiveensa toteutuessa! Äidilleni oli myös itsestäänselvää, että suuri lapsimäärä hoidetaan kotona. Onkohan joku, jonka mielestä olisi järkevää noinkin isolla perheellä, että äidin on VÄLTTÄMÄTTÄ mentävä töihin? Isäni olisi muuten mielellään saanut enemmänkin lapsia, mutta äitini mielestä tuo määrä riitti (emme siis olleet lestadiolaisia, vaan jokainen lapsi oli suunniteltu).

Eli epäilen tuota lukua: vaikea uskoa, että niin harva mies haluaisi naisen jäävän kotiäidiksi, kun tuntuu, että on monia miehiä, jotka sitä suorastaan toivovat! Antaahan se koko perheen elämään joustavuutta ihan eri tavalla. Ja tämän sanon silti, vaikka en itse koskaan aio kotiäidiksi!

Vierailija

enkä tuulipuvussa (muuta kuin urheillessa), meikkaan hillitysti päivittäin ja hiukseni ovat puhtaat enkä myöskään ole ylipainoinen. Kodin siivoaa siivooja ja laitan hyvä ruokaa perheelleni päivittäin.

Vierailija

Olen ollut töissä tavallisessa pk.ssa, luontopainotteisessa, taidepainotteisessa ja liikuntapainotteisessa mm ja tosiaankin jokaisessa niissä oli osa sellaiseia hoitajia, että en tosiaankaan vie lapsiani moista paskaa kokemaan...

Vierailija

että täällä vouhkaavat kotiäidit jotka väittävät miehensä haluavan hänen olla kotiäiti, yrittävät vain tällä vakuuttelulla SAADA ITSENSÄ USKOMAAN asian ja nän saada oikeutusta kotona olemiselleen. Onnettomia luusereita suurin osa

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat