Tarvisin neuvoja teiltä, jotka tiedätte jotain sakoista.

Vierailija

Eli tilanne seuraava, mieheni on saanut ylinopeussakon tammikuussa 05 ja sitä ei ole maksettu, no nut tuli eilen oikeusrekisterikeskuksesta kirje, jossa liiteenä lasku ko. sakosta. Onko se nyt sitten jo pakko maksaa vai voiko antaa mennä vielä ulosottoon? Tarkoitan siis ilman kuluja ja pelkoa luottotietomerkinnästä?

Muistelen nimittäin, että aiemmin miehen ylinopeussakot on maksettu vasta pakon edessä kun ulosotosta on tullut kirje ja maksulappu, mutta en muista enää.

Kommentit (13)

Vierailija

voi ap sun miestäsi! Kamalaa, kukaan muu tällä palstalla tai niiden mies ei ole saanut sakkoa. Kotiäitien verorahoista menee, suuret summat!

Vierailija

Olen täysin typertynyt tästä AP:n kysymyksenasettelusta. Minun ohjeeni: älkää maksakako sakkoja lainkaan, odotelkaa vain. Ensin menee luottotiedot ja sitten mies sakkovankeuteen. En ymmärrä tuota pakon edessä maksamista. Kiusa se kai on pienkin kiusa. Ottaa pannuun, että verorahoja haaskataan tuollaiseen, olisi niille parempaakin käyttöä.

Vierailija

on ammattiautoilija, nytkin ei ollut huomannut isolla tiellä, että nopeus oli pätkän vaihtunut 80:stä 60:neen. Eli itse en nyt pidä pahana, mutta silloin heti ei maksettu ja asia onnellisesti unohtui ja nyt tilanne on se, että rahat tiukilla ja haluaisin maksuaikaa.

puollustelee ap.

Vierailija

mut sillon se kyllä pitää maksaa jottei mee luottikset.

Ja kaikille niille jotka arvostelee toisa sakoista no. joskus ne tulee ihan muista syistä kuin omista.... mm. jos ajat vieraassa paikassa etkä tiedä ulkoa nopeuksia ja esim tieliikenne laitos on " unohtanut" riipiä puskat pois nopeus kylttien edestä tai parkit sen takia että kaupungeista ei tosiaan löydä paikkoja mutta maalta on töihin mentävä....

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat