Purkkiruokaa vai kotitekoista???

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Onkos vauvoja (alle 1v.), jotka syövät lähes pelkästään valmispurkkiruokaa?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Nimittäin soeiden tekeminen itse. Tämän keskustelun innoittamana kaivoin vauvakeittokirjan kaapista ja alan kyhäämään. Jos ei nyt pelkkää kotitekoista, niin ainakin osittain. Ainahan voin turvautua purkkiin, jos menee pipariksi. Hih! (Intoa täynnä)

Vierailija

Tytsy on syöny pelkästään kotiruokaa. Eihän siinä mitään, mutta jos joskus tulis tarve syödä purkkiruokaa niin ei taitais upota. No, ei nyt oo mitään matkaa suunnitteilla ja mummolassa jne. kuljetan omatekoset soseet mukana tai teen siellä. Joten ei varmaan aloteta purkkiruokia lainkaan. Tottuupahan mun kokkauksiin.

Vierailija

Poika kun ei ole missään vaiheessa huolinut minun tekemiäni:( Karkeampi ruoka kun ei mene millään alas. Meillä syödään vieläkin niitä sileitä soseita.

Nyt tosin olen jo niin laiskistunut, että en enää edes jaksaisi tehdä itse soseita:)

Esikoiselle tein pääasiasiasa kaikki muut itse, paitsi hedelmä ja marja soseet. MInä kun esikoisen aikana ihan hurahdin noihin sosejuttuihin:D

Vierailija

aina on pakkasessa lihasoseita ja jotain marjaa sekä hedelmää, niitä syödään kotioloissa ja reissuun/kerhoon otetaan purkki.

Mä en ole kokenut tuota vauvanruuan tekoa enää niin vaivalloisena, esikoinen oli lähes kokonaan purkkipöperöillä ja nyt jälkeenpäin olen miettinyt miksen itse tehnyt enempää hällekkin...

Ja mäkään en periaatteessa osta enkä syötä Nestlen muonia, Semper ja Tutteli on meidän merkit...

Ja musta ne Bonan ja Piltin lihamössöt on ihan kaameita, miten lihan ja perunan voi saada sen näköiseksi ja makuiseksi?

Vierailija

vastoi who:n asettamia maailmanlaajuisia ohjeita nestle markkinoi äidinmaidon korviketta, tämä aiheuttaa kehitysmaissa lasten aliravitsemusta ja kuolemaa, sillä kehitysmaiden äidit uskovat että korvike maito on parasta mitä lapselle voi antaa.. he saattavat sekoittaa/ laimentaa korviketta likaiseen veteen (korvike on kallista) ja lopettavat imettämisen mikä ehdottomasti on VÄÄRIN! tämä asia ei ole " kettutyttöjen" hömppää vaan todellinen ongelma josta nestlé on saanut moitteita who:lta. tämän who:n säännön mukaisesti esim suomessa ei mainosteta korviketta eikä sitä saa KOSKAAN alennettuun hintaan.

Vierailija

Ainoastaan hedelmäsoseita ostan kaupasta. Niitäkin käytetään vain puurossa hillosilmänä. Tosin mössökausi on jo nyt päättymässä (vauvalla ikää 7,5kk) kun neiti vaatii samaa (=samannäköistä) ruokaa kuin muillakin. Systemaattisesti hän kieltäytyy soseista, vaikka yrittäisin syöttää hänet ensin ja sitten vasta muun perheen. Uskomaton mukula. ;0)

Vierailija

Itse olen niin uusavuton ja kyvytön laittamaan ruokaa, että purkkiruokaa menee. Kasvissoseet ja puurot olen tehnyt itse(vau!). Olisi se mukava tarjota vauvalle itsetehtyä, mutta kun ei taidot riitä. Meillä siis mies tekee pääasiassa ruuat, enkä viitsi hänelle nakittaa tuota vauvanruokien tekemistä. Tytär on nyt 9kk ja syö hienosta kaikkia ruokia mitä on tarjolla(lisäksi imetän). Periaatesyistä tosin Nestlen ruuat jää ostamatta.

Vierailija

Meillä esikoinen söi lähinnä vain minun tekemiä ruokia, mutta tämä kakkonen oksentaa aina..

Kerran vain olen onnistunut tekemään niin löysää että minun tekemäni kelpasi. Tänäänkin annoin (kohta 10 kk) 8 kk tarkoitettua ruokaa(siis purkista), jonka soseutin. Lopulta tuli oksennus ja jatkoin ruuan antamista 5 kk ikäisille tarkoitetusta purkista ja tyttö oikein ahmi.

Vaikka mitä on kokeiltu ja lääkäristä kyselty, mutta antaa ajan kulua ja lapsen kehittyä..muuta ei voi.

Tulee vaan niin kalliiksi.. Viikonloppuna ajattelin jälleen itse tehdä ja kokeilla. Pakkohan on edes harjoitella.

Ketsu

Vierailija

kun minun itse tekemät ei tuolle kultakurkulle kelpaa :P No, jos nyt ihan rehellisesti sanotaan, niin voin myöntää etten edes viime aikoina ole kamalasti niitä omia tehnyt/tarjonnut. Ehtii tuo lapsonen vielä sitä minunkin tekemään ruokaa oppia syömään, ja kun kerta noista purkkiruuista tykkää ja ne uppoaa hyvin, niin en edes kehtaa potea huonoa omatuntoa!

Vierailija

Kotona lähinnä itsetehtyä mutta aina on purkkeja kaapissa jos laiskuus iskee.=)

Matkalle mukaan otetaan aina valmispurkkeja.

Meilläkin esikoinen söi lähinnä valmisruokia. Nyt kun aika on tiukemmassa niin olen pienemmälle tehnyt kuitenkin itse. En tiedä mistä johtuu. Teen isot annokset pakkaseen. Muuten en ehtisi niitä tehdä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat