Miten saisin pois pojan aikaisen aamuheräämisen?

Vierailija

2v11kk ikää ja nukkuu n.20.30-5.45.Päiväunia nukkuu noin 1,5tuntia.Ei siinä mitään jos lapsi itse jaksaisi,mutta hän on äärettömän väsynyt näihin aikoihin ja juuri meni päikkäreille jo.Illalla ei voi venyttää kun hän on taas aivan sippi.Päikkäreitä ei voi jättää pois sillä hän ei jaksa ilman niitä.Menee leikkimään kyllä touhujansa aamulla mutta kuuluuhan niitä ääniä että sitten koko perhe herää...Ennen saattoi nukkua jopa 10.Yökylässä oli kuukausi sitten ja sielä nukkui 8.00!!!Se olisi jo kiva aika herätä.

Kommentit (10)

Vierailija

en huomannut että lapsesi oli jo noin iso. käytä hyvin paikalleen ankkuroitua leikkikehää. Se ajaa saman asian kuin pinnis. Laita vaikka sinne puolet lattiatilaa peittävä patja, että saa lötkötelläkin. Juomapulloksi nokkamuki jos juo siitä siististi, mutta kyllä isoreikäinen tuttipullokin vielä menee. Sen kanssa tuhraantuu niin mukavasti aikaa...

Vierailija

Minä itse olen sellanen ilta kukkuja etten millään malttaisi mennä maaten ennen puolta yötä mutta kaippa se on pakko...Voisin kyllä koittaa tuota aikaisemmin nukkumaan laittoakin.

Vierailija

Sekin saattaa tepsiä kun saattaa olla illalla jo yliväsynyt ja sillä herää sitten aikaisemmin meillä ainakin nukkuu paremmin kun laittaa aikaisemmin nukkumaan.

Illan venyttäminen tuskin auttaa päinvastoin uni vaan jää lyhyemmäksi ja väsymys kierre valmis!

Vierailija

Minä hyödynsin yhden lapseni varhaisen heräämisen ja tein näin:

lämmitin tutteli-vellipullon ja annoin sen lapselle pinnasänkyyn. Laitoin hänen viereensä mielenkiintoisia ja turvallisia leluja, joita ei sitten missään muussa yhteydessä näkynyt. Poistuin.

Aluksi lapsi viihtyi yksin 15-20 min, mutta lopulta yli 2 tuntiakin. Menin siis hakemaan heti kun kutsui ettei tilanteesta tuli ahdistava. Ja sitten sain päivällä pitkän lepohetken kun nukkui 3-4 tunnin päikkärit :)

Vierailija

Vauvana nukkui neljät päiväunet. Vähän yli kaksivuotiaana lopetimme kokonaan. Joka kerta on vaikuttanut heti yöuniin. Nykyään herää joskus ennen kahdeksaa, mikä onkin hyvä aika herätä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat