Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri ei antanut lähetettä lisätutkimuksiin!!! Prkl!

Vierailija

Mulla on ollut selkä kipeenä jo kohta kaksi viikkoa. Kipu alkoi vaan vähitellen, sitä silleen jomottaa ristiselästä selkärangan kummaltakin puolelta. Käveleminen auttaa ja sillon ei satu. Mut jos vaikka katselen telkkaria illan ja sitten kun meen nukkumaan, niin saattaa särkeä. Kävin äsken lääkäripäivystyksessä terveyskeskuksessa ja pyysin lähetettä magneettikuvaukseen että näkisi mikä selässä on vialla. Mut ei! Lääkri vaan suunnilleen hymähti ja määräsi vaan liikuntaa ja tarvittaessa Buranaa. Ottaa päähän! Kuka kantaa vastuun, jos selässä on jotain vakavaa joka pitäisi kuvata?!

Kommentit (13)

Vierailija

Olen vaan seurannut anoppini sairastamista niin läheltä, että sait sympatiat heti nousemaan :-) Magneettikuvistakaan ei ole välttämättä apua kivun diagnosoimisessa, joten ei niihin kovin helposti ryhdytä (kun sekin on niin kallista). Ennenkaikkea jos olet ollut kipeä " vasta" kaksi viikkoa.

Vierailija

Se magneettikuvaus on vaan niin kallista, ettei sinne kaikkia selkävaivaisia tai mistä muusta vaivastakaan johtuvia heti lähetetä. Musta toi oli ihan hyvä ohje mitä lääkäris anto. Rauhallisesti vaan ja kärsivällisyyttä.

Vierailija

Mä pääsin röntgeniin ja vaikka sieltä löytyi murtuma (siis selästä) niin ei laitettu tarkempiin(magneettiin) kuvauksiin kuitenkaan... Ei oo reilua :D

Vierailija

Järki käteen neiti hyvä. Magneettiin pääsee kun olet paljon paljon kipeämpi.

Nyt vaan alat jumpata ja venytellä ammatti-ihmisen ohjeilla.

T: alan ihminen

Vierailija

magneettikuvauksiin, niin eihän muulle terveydenhuollolle enää rahaa jäiskään. liikunta ja vatsalihasten kunto on se neuvo numero yks, niinkuin jo huomasitkin. lisäks tupakointi pahentaa selkävaivoja.

Vierailija

magneettikuvaukseen jos joku tulisi valittamaan parin viikon selkäkipua joka vähenee jos liikkuisi enemmän.

Itsellänikin on muuten tuollaista selkäkipua, joka tuntuu etenkin öisin. Aamulla juuri ajettelin, että tämä on tullut yksinomaan siitä etten ole liikkunut tarpeeksi, koska olen pari viikkoa ollut vain kotona ja hoitanut lapsia ja kotia.

Jumppaan ja reippailemaan siitä, jos sillä ei parane ja vain pahenee liikkumisesta niin sitten voisi käydä uudelleen kysymässä lääkärin mielipidettä.

Uusimmat

Suosituimmat