Käytättekö kuukautiskuppia?

Vierailija

Mä olin erittäin skeptinen tätä vempelettä kohtaan, mutta uskaltauduin tilaamaan netistä. Enkä ole katunut!

Olen aina inhonnut menkkoja, kun olo on likainen ja täytyy pelätä,ettei siteet falskaa tai vähintäänkin teipit on liimaantunut ihan väärään paikkaan.

Kuppi on huomaamaton ja siisti. Ainut, että se vaatii vessan, missä on lavuaari sielä kopissa. Vaikka useinhan se ei ole ongelma.

Kehoittaisin kokeilemaan.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Plussia: ekologisuus, kätevyys, huomaamattomuus esim. saunassa (ei roiku tamponin narut enää...), voi käyttää kierukan kanssa, pitkän päälle edullisin, ei hajuja, niukkoina päivinä menkat voi melkein unohtaa...

Miinuksia: runsaina päivinä ja öinä ei riitä, vaan on käytettävä myös sidettä (nyt mulla on hormonikierukka, joten ehkä toi ongelma on jo historiaa), vaatii vessaan lavuaarin (kotona tietty on, mutta työpaikalla on jonotettava aina _siihen_ koppiin), totuttelu vei hetken.

Vasta kupin käytön aloitettuani muuten tajusin, että menkkani olivat todella runsaat.

Vierailija

Alussa oli älyttömän hankalaa. Kaduin jo katkerasti koko ostosta. Harjoittelin ohjeiden mukaan ennen kuukautisia ja ensin hankasi ja tuntui inhottavalle ja sitten kun laitoin sisemmäksi niin en saanut enää pois! Paniikki oli valtava kun mietin mitä teen.

Nyt vähän naurattaa kun kupin käyttöön olen tottunut ja oppinut miten se toimii. Helpompaa ja kätevämpää saa hakea! Kärsivällisyyttä ja harjoittelua niin se lopussa palkitaan.

Neuvoja:

ONGELMA: tuntuu että sisuskalut lähtee ulos

VASTAUS: " Riko" imu eli paina kuppia ennen kun lähdet sitä ulos vetämään niin, ettei kuppi ole enää auki. Muista lihaksilla puristaa ulospäin.

ONGELMA: kuppi ei tule ulos, en löydä sitä!

VASTAUS: supista kunnolla lihaksia ja työnnä sitä ulospäin ja samalla hengenvedolla laita yksi sormi kupin reunalle ja paina kupin reunaa sisäänpäin niin, että imu menee rikki. Sitten saat sen ulos helpolla.

ONGELMA: hankaa

VASTAUS: ei ole paikoillaan ja liian " ulkona" . Työnnä vähän sisemmäksil.

Vierailija

Minä olen käyttänyt kuppia jo toista vuotta (toki vain kuukautisten aikaan) ja olen todella tyytyväinen hankintaani.

hyvät puolet:

+ huomaamaton

+ mukava

+ ei kuivata limakalvoja

+ vie vähän tilaa vessankaapissa ja käsilaukussa (käytössä ollessan ei vie ollenkaan tilaa)

+ varma ja luotettava

+ edullinen

huonona puolena pidän sitä etten hankkinut heti kun siitä kuulin =)

Vierailija

*suuremmat kivut vatsassa, selässä ja jopa lonkissa (tekee saman tamponin kanssa)

*suttaista puuhaa

* Pois ottaminen sattuu, sisuskalut tulee ulos, vaikka kuinka " ilmais" kupin

*Sisäänlaittaminen yhtä työlästä, kun mun pitää se jo reiällä aukaista jotta se menee sisälle tiivisti. Ns. sormella pyörittäminen ei auta yhtään.

*painaa virtsarakkoa, joten kusella juokset koko ajan

*inhottava tunne emättimessä

Vierailija

käytössä jo monta vuotta. Alunperin aloitin, koska se oli ekologista ja halpaa. Nykyisin käytän kuppia, koska se on helppoa ja mukavaa. Ja halpaa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat