Miehen vieminen töihin tuskaa :(

Vierailija

Tätä on jatkunut siitä asti, kun lomat päättyi. Aamulla saa väkisin pukea ulkovaatteita päälle ja toinen pyristelee vastaan. Sitten saatan miehen töihin, ettei eksy matkalla. Aikaisemmin riitti, että jätin miehen pihaan, mutta nyt olen joutunut viemään toimistolle kolmanteen kerrokseen ja istuttamaan työpöydän ääreen. Siellä mies sitten alkaa aina itkeä ja raivota, jos yritän lähteä ja tarttuu lahkeeseen kiinni. Huomasin, että muut miehet työpaikalla eivät käyttäydy näin. Mitä tässä voi oikein tehdä?

Huh..tulipahan valitus. Olen vain niin väsynyt.

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Mies vain kääntää kylkeä ja jatkaa uniaan. Illalla miestä taas on vaikea saada nukkumaan ajoissa. Rytmiä ollaan yritetty vaihtaa. Huonolla menestyksellä. Muu rytmi ruokailuinen sujuu hyvin. Mitä tehdä? Olen ihan kyllästynyt tähän ongelmaan.

Vierailija

Soitin vain mml:ään (maaneheimin miestensuojeluliittoon) ja apu oli pian ovella. Nyt ainakin tiedä mistä hakea apua jos tilanne sitä vaatii. Hoitoon en kuitenkaan miestä laittaisi.

Ehkä tekin voisitte kokeilla tuota mml:ää tai sitten vaikka osapäivätyötä?

Vierailija

Meillä oikein kärjistyi yhdessä vaiheessa tilanne niin, että mies meni aamuisin kaappiin piiloon, jotta en löytäisi häntä, ja hän ei joutuisi menemään töihin=(

Voimia, ja hali=)

Vierailija

Meillä on ainakin tehty se valinta, että mies pysyy kotona. Toki välillä tekee taloudellisesti tiukkaa, mutta ei se raha niin tärkeää ole. Tärkeämpää on, että mies saa viettää päivät rauhassa, omassa tahdissaan ja oman vaimon hoidossa. Oikeasti, nuo työpaikat ovat ihan kamalia säilytyslaitoksia. Tietäisitte vain mitä siellä tapahtuu, kun vaimot lähtevät pois. Tästä vaan ei paljon puhuta. Totuus kuitenkin on, että kotona hoidetut miehet ovat huomattavasti tasapainoisempia ja onnellisempia! En ymmärrä miten joku voi olla noin säälimätön, että vie miehensä joka aamu töihin, varsinkin jos mies ei siellä selvästikään viihdy! Häpeäisit!

Vierailija

Tokihan miehen hoitaminen kotona voi olla joskus rankkaa. Mutta hyvä vaimo kyllä jaksaa, onhan se toisaalta erittäin palkitsevaakin. Onko sinulla tukiverkosto kunnossa? Tiesitkö, että on mahdollista saada hoitoapua kotiin, jos omat voimat eivät riitä?

Vierailija

Meillä oli aika samanlaista, kun mies aloitti uudessa työpaikassa pari kuukautta sitten. Mies valitteli vatsakipuja ja aamut oli tuskaa, kun ensin ei meinannut saada miestä ylös sängystä, sitten ei suostunut syömään aamupalaa, ja pukiessa pyristeli ja joskus koetti karata vielä matkalla ovelta autolle...

No me tehtiin sitten niin, että juttelin asiasta miehen pomon kanssa ja sovittiin, että pidetään totutteluvaihe, jonka aikana minä olin siellä töissä miehen kanssa. Alkuunhan se oli sellaista, että minä koetin saada miestä innostumaan palavereissä ja juttelemaan rohkeasti toisten miesten kanssa kahvihuoneessa, ja mies vaan roikkui ujona käsipuolessa. Sitten pikkuhiljaa kuitenkin hänkin alkoi innostua toimistossa levitettävistä pikkutuhmista sähköposteista ja yhtenä päivänä sitten huomasin jääneeni yksin siihen miehen työpäätteelle, ja mies itse oli innoissaan toisten miesten kanssa kokouksessa, selitti ideoitaan ja naureskeli pomon vitseille ja kaikkea!

Nykyään mies ei tulisi töistä kotiin ollenkaan. Harmi ja hankaluus se on sekin. Minä menen töihin ja mies alkaa vinkua ja itkeä, että ei hän nyt vielä, kun on tää kokous kesken, tai kun pitää saada tilaukset hoidettua, tai mitä milloinkin. Noloa oikein, mikä kohtaus siitä aina syntyy, että saan miehelle takin päälle ja raahattua autolle ja kotiin...

Vierailija

saada miehenhoitoapua kotiin, jos ei itse jaksa. Miten se käytännössä toimii? Voisin kuvitella, että arki sujuisi paremmin, jos joku toinen silloin tällöin tekisi miehelle ruokaa, veisi baariin ja vaikkapa ottaisi ohjat sänkyhommissa. Minulla on laaja ystäväpiiri, mutta heistä en ole apua saanut.

ap

Vierailija

Meillä oli kanssa noin, että mies itki ja roikkui lahkeessa, kun mun piti lähteä. Kysyin sitten kerran pomolta, että jatkaako se sitä itkemistään pitkäänkin sen jälkeen kun lähden. Pomo sanoi, että se lopettaa heti, kun mä häivyn näköpiiristä. Muutenkin työpäivät sujuvat ilman mitään ongelmia.

Mitäpä jos viettäisitte aamuisin vähän " laatuaikaa" ennen töihin vientiä, auttaisiko se ;)

Vierailija

Käytte yhdessä miehesi kanssa jossain missä on muitakin miehiä, hän oppisi paremmin olemaan muidenkin kanssa. Kuvittele, hän oppisi kaikkia uusia juttuja muilta miehiltä, ehkä hän löytäisi miehen, joka on jo aika itsenäinen. Miehesi voisi ehkä ottaa mallia hänestä=)

Muistelen omia aikojani, kyllä se oli raskasta, mutta onnellista aikaa.

Vierailija

Aika harva tietää todella millaista siellä työpaikalla on. Itse olen nähnyt läheltä, miten yksikin 40 v mies vietti koko päivän ilman kahvia, kun ei osannut raukka itse käyttää toimiston kavinkeitintä. Kukaan ei leiki, eikä juttele miesten kanssa, vaan jokainen istuu sisäänpäinkääntyneenä ja surkeana omassa työpisteessään. Välillä jonkun vaimo on unohtanut tuoda miehelleen hanskat ja miesparka joutuu kulkemaan kädet sinisinä matkalla lounasravintolaan.

Oikeasti, jos vaimot tietäisivät mitä noilla työpaikoilla tapahtuu, niin eivät kyllä veisi miheiään sinne.

Vierailija

jos vaikka töissä on sattunut jotain mistä mies ei halua sinulle kertoa.

Meillä mies käyttäytyi vähän samalla lailla viime vuonna ja sainkin sitten selville pomon kautta, että naapuri huoneen mies oli käynyt ottamassa aina mieheltä kynät ja paperit käsistä, sotkenut tietokoneen ja nimitellytkin vielä. Pomo ei ollut saanut asiaa järjestykseen joten eräänä päivänä menin miehen kanssa tämän kiusaajamiehen kotiin ja yhdessä sitten juteltiin miesten ja toisen miehen vaimon kanssa ja loppujen lopuksi kiusaaja katui kovin tekoaan. Ei miehet vieläkään mitään ystäviä ole, mutta tulevat sentään toimeen ja miehenikin menee taas ihan kiltisti töihin.

On jopa alkanut ehdotella, että jos menisi työmatkat itse eikä minun kanssa, mutta siihen en taida vielä luottaa.

Sori jos on paljon kirjotusvirheitä kun miehellä on tänään vapaapäivä ja yrittää koko ajan näprätä tätä näppistä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat