Vanhojen kirjojen arvo???!!!

Vierailija

Tietääkö kukaan mistä saisin tietoa minkä arvoisia vanhat kirjat on? Sain perintönä kaksi laatikollista vanhoja kirjoja vuosilta n. 1900-1960 mm. Aleksis Kiveä, yms...

Itselläni on niin huono tieto kirjallisuudesta...

Kommentit (8)

Vierailija

.. että minä varmaan säilyttäisin sen itselläni, ellei se nyt sitten osoittautuisi jostain syystä kovin arvokkaaksi ja sattuisin olemaan rahapulassa. Nimittäin kymmenien ja satojen vuosien päästä se lienee entistä arvokkaampi, ja vaikkei olisikaan, se on jo esineenä kiinnostava ja pitämisen arvoinen!

- edellinen

Vierailija

Joo, en missään nimessä aiokaan luopua kirjoistani. Nuo 1800-luvulta olevat kirjat ovat tosi hyväkuntoisia, niissä on kannessa olevat kultauksetkin pysyneet hienoina. Tuo raamattu, tai Bibliahan siinä lukee, on muuten hyvässä kunnossa, ainoastaan selkämys vähän repsottaa. Olen kroonisesti rahapulassa mutta rakastan kirjoja enkä niistä vähällä luovu :-) Mietityttää vaan se että onkohan noi rahallisestikin arvokkaita?

Vierailija

Mutta nämä mun kirjat on tosiaan 1800-luvulta. Tietääkö kukaan onko niillä mitään arvoa? Pliis kertokaa jos teillä on jotain hajua..

Vierailija

Mulla on kirjoja jopa 1800-luvun loppu puolelta sekä Raamattu vuodelta 1843! Onkohan näillä arvoa? Olen perinnöksi myös saanut..

Vierailija

Yleisesti ottaen nuo 1900-luvun kirjat, Aleksis Kivet sun muut, eivät ole kovin arvokkaita, niitähän saa muutamalla eurolla antikvariaatista, jos siis kyseessä on ihan tavalliset kirjat eikä mitkään erityispainokset/juhlateokset tms.. Noi 1800-luvun kirjat kuulostaa jo mielenkiintoisemmilta, niillä voisin kuvitella olevan arvoakin, jos ovat hyvässä kunnossa (esim. tuo Raamattu).

Mutta minäkään en tiedä, vaan sanon vaan oman hytinäni mukaan, kun aika paljon vanhoja kirjoja ostan ja kotimaista kirjallisuutta ahkerasti harrastan myös opintojen kautta...

Vierailija

Mies on ostanut meille kirpputorilta pari vanhaa kirjaa, toinen kirja: Joka miehen tietosanakirja v. 1948, eikä ollut kuin joitain euroja.

Ja toinen kirjaPikku jättiläinen v. 1938, sekin joitain euroja.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat