Vauvan liikkeiden tunteminen, rv 25.

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kuinkas se nyt on liikkeiden suhteen, pitääkö niitä tuntea joka tunti, päivittäin vai miten? Itseäni huolestuttaa, kun vauvan liikkeet/niiden tunteminen on tiistain jälkeen ollut tosi vähäistä. Aiemmin tunsin liikkeitä pitkin päivää, en ehkä joka tunti, mutta kuitenkin. Nyt on pari päivää mennyt niin, että saattaa mennä useita tunteja (3-5) etten tunne mitään ja sitten kun tunnen, ovat muutama kevyt töytäys. Vain illalla olen tuntenut tunnin aikana ehkä 10 liikettä. Miten muilla samoilla viikoilla? Antaako syytä olettaa jonkin olevan vialla?

Kommentit (5)

Vierailija

Ajattelinkin vauvan kääntyneen selän puolelle, josta potkut eivät niin tunnu. Ihmetytti vaan kun luin Odotus lehteä, jossa käskettiin laskemaan liikkeitä viikolta 25 alkaen ja jos ei toisen " laskutunnin" aikana tunne 10 liikettä, ottamaan yhteyttä johonkin. Masukin on niin pieni, että kun taustalla on useampia ikäviä kokemuksia, niin miettii helposti kaikennäköistä...

Vierailija

Mä tunnen joskus liikkeitä pitkin päivää, mut en aina. Joka aamu ja ilta liikket tuntuu ja minua ei tuo huoleta yhtään jos päivisin mitään ei tunnu...

rv24+4

Vierailija

Meidän vaavi tuntuu rauhalliselta tyypiltä, aika harvakseen potkii - mitä nyt joskus saa " jumppakohtauksia" . Joka päivä olen jo jonkun aikaa edes jonkin verran liikkeitä tuntenut; silloin ei huolestuta.

Joku viikko sitten piti tosin ultrassa käydä tarkistuttamassa tilanne, kun oli muru monta päivää liikkumatta = minä en liikkeitä tuntenut. Vaan siellähän tuo köllötteli, ihan hyvissä voimissa.

SolAngel & Rontti 25+2

Vierailija

Viikkoja kasassa 24+6 ja en mä ainakaan tunne vauvan liikkeitä joka tunti, lähinnä vaan iltasin nukkumaan mennessä, ja silloinkin yleensä vain hentoisia töytäisyjä. Kaiken pitäisi olla kunnossa, ainakin tiistaisen 4D ultran mukaan. Vaavi tosin oli kääntyneenä mun selkään päin joten potkutkin kohdistuu ainakin silloin niin ettei niitä pahemmin tunnekaan. Joskus saattaa päivän mittaan joku pieni muljahdus tuntua muttei siitäkään voi varmasti sanoa onko vauvasta johtuvaa vaiko ilmaa..

Vierailija

Vauvalla on mahassa jo uni-valverytmi olemassa. Saattaa nukkua tuntikausia, eikä silloin luonnollisestikaan liikkeitä juuri tunnu, mitä nyt yksittäisiä hentoisia hipaisuja. Noilla viikoilla voi hyvinkin mennä aamusta iltaan ettei juuri mitään havaintoa asukkaasta ole. Päivät ovat hyvin erilaisia myös keskenään, joskus pompitaan kunnolla ja joskus ollaan hiljaa. Ilta on tuossa vaiheessa usein se kaikkein paras aika tunnustella liikkeitä.

Liikelaskenta on tarkoitettu aloitettavaksi vasta rv 30 jälkeen, mutta empä ole moista harrastanut. Sen ideana on valita se hetki päivästä jolloin vauva on reippaimmillaan liikkeiden suhteen, laskea tunti ja yrittää saada ne 10 liikettä kasaan. Mutta ei siis todellakaan niin, että joka tunti pitää tulla 10 liikettä!!

Oma kaveri tuntuu olevan kova nukkumaan, on edelleen puolikin päivää vailla mitään liikettä. Näin on menty alusta lähtien. Sitten kun liikkuu, on kyllä reipas ja kyljet on jo kovilla näillä viikoilla.

Kitty rv 35+1

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat