Luovuta munasoluja NYT

Vierailija

Edelleen on pulaa lahjoittajista ja tarve on suuri. Uusi hedelmöityshoito-laki on ehkä tuomassa mukanaan sen että luovuttajan tiedot kerätään ylös ja lapsella on halutessaan 18v oikeus saada tietää biologinen alkuperänsä.

Mutta vielä voi siis luovuttaa tuntemattomana, vain ulkoiset piirteet kirjataan.

Täytyy olla terve, alle 35v ja lapsen saanut.

Luovuttamisesta ei aiheudu mitään kuluja, parit maksavat lääkärikäynnit ja kokeet sekä tarvittavat lääkkeet.

Tästä arvokkaasta teosta maksetaan 505 euroa käteisenä luovuttajalle.

Kaikki suomen lapsettomuusklinikat tekevät lahjamunasoluhoitoja mutta erityisen suuri tarve on pääkaupunkiseudulla.

www.felicitas.fi

www.fertinova.fi

www.diacor.fi

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Ymmartaisin mainiosti, jos luovutetuista soluista syntynyt ihminen tahtoisi tietaa jotakin geneettisesta alkuperastaan ja minuun kylla saisi ottaa yhteytta, tietenkin.

7

Vierailija

So what? Yhden solun annan pois, jos siitä tulee myöhemmin jotain ja haluaa nähdä alkulähteen, saa mut tavata. En halua enempää lapsia, olen 25v raitis nainen ja raha kelpaa kyllä. Hedelmällinenkin olen kuin mikä. Hakekaa pois vaan munasolut!

Vierailija

Mutta kun ensin niitä ei ollut edes omiksi tarpeiksi ja nyt kun on, olen raskaana. Siis tiedän miltä tahaton lapsettomuus tuntuu. :-/

Vierailija

Vain itsekkäät (ja vähän typerät) jaksavat jankata raskauden ja synnytyksen autuaaksitekevästä olotilasta... ei se nyt oikeasti niin erikoista ole.

Vierailija

Mutta haluaisin siinä tapauksessa ehdottamasti, että lapsella olisi mahdollisuus aikuisena halutessaan myös selvittää, kuka on hänen biologinen äitinsä. Olen itse nähnyt, miten tärkeää monelle on ollut saada selville myös oma biologinen alkuperä (silloin, kun on ollut adoptoitu tai isään ei ole ollut yhteyttä).

Minä ymmärrän kyllä niitä, jotka haluavat mieluummin lapsen luovutetulla sukusolulla kuin adoptoimalla. Adoptiossa on hyvin vähän tarjolla pieniä vauvoja. Isomman lapsen kanssa saa aina pelätä ongelmia, jotka aiheutuvat varhaislapsuuden laiminlyönneistä ym. Lisäksi monta vanhempaa varmasti pelottaa se, millaisia vaikeuksia lapselle tulee poikkeavan ulkonäkönsä vuoksi Suomessa (suomalaisia adoptiolapsia on todella vähän tarjolla). Ymmärrän hyvin sen, että monta vanhemmaksi haluavaa pelottaa se, pystyykö vastaamaan noihin haasteisiin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat