Minkä ikäisenä hiekkalaatikolle?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meidän kaksoset on 1v2kk. Eivät vielä kävele kovin hyvin ja kaikki menee suuhun, joten ulkoleikit ovat jääneet vähälle. Minkä ikäisinä olette vienee lapsenne ulkoleikkeihin?

Kommentit (7)

Vierailija

Meilläkin meinasi laittaa kaiken suuhun, mutta laitoin tutin suuhun (jota eivät halua sylkeä pois) joten suuhun ei eksynyt mitään ylimääräistä ;)

Mutta ainahan jonkin verran ehtivät maistelee joka tapauksessa hiekkaa, keppejä ym, ja ei se musta kovin vaarallista ole. Lasten elmähän perustuu makuihin leikkiessään ;D ja se kasvattaa vastustuskykyä ;D

Terv. ei turhan tarkka äiti, tarkka kuitenkin :)

Vierailija

Meillä poika ei ollut kova syömään mitään outouksia, joten äiti pääsi helpommalla. Mutta kyllä kaikilla ystävärillänikin on tenavat ollut hiekkalaatikossa siitä kun tenavat ovat osanneet istua ja hyviä kakkuja on leivottu... =)

Vierailija

Tytöllä on ollut hauskaa möyriä hiekassa, vaikka välillä maistiaisia siitä on ottanutkin..tutin olen laittanut suuhun " ensiavuksi." Kävelemään hän oppi 10.5kuisena, muuta kontatessaankin hiekkaleikit onnistui mainiosti. Keinuminen on ollut hauskaa sekä liukkareissa laskeminen ja tuntuu, että hän oikein innolla odottaa, että pääsee peuhaamaan muiden lasten kanssa. Suosittelen hiekkista, lapsi näkee myös muita ikäisiään =) Vaikka sateista näin syksyllä onkin, kurikset vaan päälle ja puistoon. Minulla tosin on yksi lapsi, joten lähteminen paikkaan kuin paikkaan on helppoa.

Vierailija

meidän joulukuussa syntynyt poika ja syyskuussa syntynyt tyttö ulkoilivat vielä 1-vuotiaana enimmäkseen rattaissa, kun eivät kovin hyvin ulkovaatteissa osannut kävellä. Kiikkuminen kiinnosti, samoin kävelyn opettelu, hiekkalaatikko ei niinkään, kun rukkaset kädessä ei oikein saanut tavaroitakaan kiinni. Ehti ihan hyvin hiekkalaatikkoleikkeihin sitten keväälläkin, 1,5v. Muutenkaan minulla ei ole ollut hirveästi intoa laittaa lapsia kuraisiin paikkoihin mönkimään ennen kuin ovat sitä itse halunneet. Nyt 4v poika kyllä sotkee itsensä lähes kaulaa myöten hiekassa ja kurassa, sateella lähtee kaikista mieluiten ulos!

Vierailija

ollaan hiekkalaatikossa oltu molempien lasten kanssa. esikoinen käveli 9kk iässä ja kuopus 1v, kuopus on aika nuorena ollut veljen seurassa

Vierailija

Hiekkalaatikolla sai katsoa perään kun mättäsi kaiken hiekan alkuun suuhun. Mutta vauvakeinussa tykkäsi keinua samoin työnnellä leikkipuiston rautaisia nukenrattaita. Käveleen lähti vasta 1 v eli menkää ihmeessä leikkimään:)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat