Esittely ja kysymys imetyksestä

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei vaan kaikille!

Meillä on kohta 4-v. esikoinen ja eilen kuultiin että tuplat tulossa!

Raskausviikko 12 menossa. Omissa pikku makuupusseissaan ne siellä masussa köllöttelivät ja melkein samankokoisetkin olivat. Mahtava homma!

Nyt mulla olisi heti kysymys:

Miten kaksosia imetetään? Heh heh... vähän urpolta kuulostaa, mutta miten se oikein onnistuu mahdollisesti yhtäaikaa? Vai onnistuuko ollenkaan yhtäaikaa? Mitäs sitten? Neuvokaa nyt yhtä, joka on ihan pihalla.

Kiitos kovasti jo etukäteen!

Kommentit (6)

Vierailija

Onnittelut tuplaodotuksesta! Meillä oli kolmas lapsi " hakusessa" ja saimmekin sitten kolmannen ja neljännen :)

Imetys onnistui oikein hyvin. Muutama alkupäivä oli hakusessa, kun en vielä osannut nostaa itse kaksosia imetystyynylle, mutta pian sen taidon oppi. Istuin itse sohvalla tai lattialla nojatuoliin nojaten ja laitoin tyynylle ensin toisen vauvan ja sitten toisen. Kun kumpikin oli paikallaan, ryhdyin imettämään. Ja vieressä telkkarin kaukosäädin ja vesilasi.

Jos isommat lapset kaipasivat huomiota, luin heille samalla kirjaa tai pelasin lautapeliä tms.

Minä ostin Mollavauvan tuplien imetystyynyt Vauvatalo Johannasta. Hurautettiin suoraan sairaalasta 1,5 vrk ikäisten vauvojen kanssa sinne, sillä tyyny oli unohtunut ennakkoon ostaa :)

Imetysasennoista vielä: Kun olivat ihan pieniä, mahtuivat hyvin syömään myös hiukan limittäin, kummallakin jalat samaan suuntaan. Kun kasvoivat isommiksi, syötin yhteissyötöt aina niin, että kummallakin oli jalat eri suuntiin, kohti mun kainaloita.

En herättänyt yöllä toista syömään, jos toinen itki, sillä uni- ja ruokarytmi oli heillä niin eri. Tai siis yöunien osalta. Toinen oppi 2kk iässä nukkumaan täydet yöunet, kun toinen heräsi välillä 1-2 krt/yö tissille. Päivisin rytmitin heidät kyllä samaan rytmiin alusta asti, että nukkuvat siis päiväunensa samaan aikaan keskenään.

Onnellista odotusta!

Vierailija

Onnea tuplista ja hauskaa, että mietit jo imetysjuttuja, niitä pähkäilin raskausaikana itsekin, että miten se oikein sujuu... ;)

Tuplaimetys on sujunut ihan kivasti, kun vauvat ovat hyvissä asennoissa ja itselläkin rento olo eikä tarvitse niskoja jännittää. Oiva apu on ollut monikkoperheiden kautta hankittu imetystyyny, jota joku muukin tässä kehui. Tyynyn avulla saa aseteltua hyvät imetysasennot molemmille vauvoille ja itselle. Mutta meillä alkaa imetyssessiot olla jo loppumassa, joten Espoosta voi tulla hakemaan uudenveroisen tuplaimetystyynyn edulliseen hintaan. Jos kiinnostuit, tai joku muu täällä, niin: emmistiina@yahoo.com

Vierailija

Kannatta ehkä lukea aikaisempia keskusteluja asiasta :-) Tässä Sinulle lukemista ;-)

Oikeastaan suosittelen imetysneuvojan tapaamista - jo ennen synnytystä. Täytyy miettiä eri asiat ja tilanteet itselleen selviksi, ettei vauvojen syntyessä tarvisi mennä paniikkiin ja turvautua turhan pikaa pulloon.

Tieto ja tietäminen on kaksosten imetyksessä avainsanoja. Kannattaa myös tutustua johonkin kaksosten imetyksessä hyvin onnistuneeseen äitiin ja jutella asiasta.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=3895462&p=&mpage=1&tmode=1...

seuraava sivu:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=3913430&t=3895462&appid=&p...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=3424217&t=3398836&appid=&p...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=2611888&p=&mpage=1&tmode=1...

ja seuraava sivu:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=2611888&p=&mpage=2&tmode=1...

Vierailija

koko ajan jommalla kummalla ote irtoaa jne. ... Joten meillä pääasiassa syödään vuoron perään. Aina se ei tietysti onnistu, jos molemmilla on yhtä aikaa kova nälkä, mutta sitten on annettu toiselle pullosta lypsettyä maitoa. Mä tein sellasen ratkaisun, että en imetä vauvoja yöllä ollenkaan, vaan annetaan pullosta lypsymaitoa (lypsän illalla ja aamulla) ja sit vastiketta, jos se loppuu. Näin saan itsekin nukuttua mahd. paljon. Voishan sitä tietty toista imettää yöllä, olen kuitenkin esikoistakin imettänyt öisin ihan sujuvasti, mutta meillä mennään nyt näin. Vauvat söi ekaks niin hirveän hitaasti, että olisin ollut yöllä tosin kauan ylhäällä, nyt eivät enää niin kauaa useimmiten.

Ei kauheesti kannata murehtia etukäteen miten se juttu menee, kun jokainen taplaa tyylillään, eikö? Sittenhän sen vasta näkee miten menee!

T: Piia sekä vauvat 4kk

Vierailija

Hommasin jo odotus aikana monikkoperheiden kautta kaksosten imetystyynyn ja se on osoittautunut tosi käteväksi. Se on kooltaan isompi kuin ykkösten imetystyynyt ja sisällä on rouhetta joten tyynyä voi muotoilla sopivaksi.Hintaahan sillä vähän oli,mutta meillä on ainakin osoittautunut sen arvoiseski. Luulempa että tuplien imetystyynyjä voi löytää käytettynäkin mm. monikkoperheiden kirppareilta yms.

Vauvojen asettelu tyynylle on aluksi vaikeaa, mutta kyllä siinäkin harjaantuu ajan kanssa :)

Meidän neidit 4kk viihtyvät vuorotellen imetystyynystä muotoilussa ¨tuolissa¨ katselemassa pehmokirjoja, tyynylle löytyy siis käyttöä vaikka ei vauvoja tulisikaan usein imetettyä yhtä aikaa. Lisäksi tykkäsin odotus aikana nukkua tuon tyynyn kanssa, se tuki mukavasti sitä valtavaa masua :)

Toivottavasti sinulla menee osotusaika oikein mukavasti. Muistan itse kuinka todella ihanaa aikaa se oli :)

Vierailija

että onko tuo öinen imettämättömyys vaikuttanut mitenkään maidon määrään? Yöimetyksiähän pidetään aika tärkeinä kai sen maidon erittymisen takia. Ts. riittääkö päivällä oma maito molemmille?

Meillä tissitellään tuo kaksosten imetystyynyn kanssa aina kun yhtäaikaa ovat nälkäisiä, muulloin mennään sitten yksitellen rinnalle. Yöllä syövät usein, poika noin tunnin, kahden välein ja tyttö sitten parin, kolmen tunnin välein.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat