Sikiön koko rv7 , onko tämä normaali viikkoihin nähden??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kävin alkuraskauden ultrassa (Rv7+1) ja sikiön mitaksi saatiin 3,5 mm, onko mielestänne sopiva viikkoihin nähden? Gynen mukaan normaali, mutta olisi mukava kuulla muiden kokemuksia? Menen varmuuden vuoksi viikon kuluttua uudelleen, jotta syke pystyttäisiin varmuudella sanomaan.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

alkuraskauden ultrassa rv 6+6 ja alkio oli silloin 9,5 mm eli vähän vajaa sentin pituinen. Se vastasi lääkärin mukaan viikkoja. Mutta jos ovulaatiosi on ollut myöhässä, voi olla että alkio on lähtenyt kehittymään myöhemmin kuin voisi olettaa. Ei kannata huolestua. Ensi viikolla tiedätte enemmän.

T: Lene rv 25+3

Vierailija

ja on itse laskenut että nyt mennään 6+jotain?

Tuo sinun virhe tuossa laskussa on hyvä, sillä nythän on todennäköisempää että vauvalla on kaikki ok.

Vierailija

luokkaa? Sykkeen huomasimme molemmat, tosin hyvin pienen hetken, kun taas karkasi näkyvistä. Menkoista sen verran että viimeisimmät 1.9. ja ovulaatio tapahtunut mitä ilmeisimmin 12.9. , laskurin mukaan olisin tuon 7+1.

Kyllä on piinaava viikko edessä kun nyt olen jo aivan mieli maassa!

Vierailija

Älä nyt kuitenkaan vielä vaivu epätoivoon! Olethan ensinnäkin varmasti oikeassa mitassa, CRL on usein käytetty lyhenne. Toisekseen mitta voi olla pieni, jos sikiö on ollut vinossa asennossa eikä tätä ole huomattu ultrauksen aikana. Kolmannekseen mitta voi olla pieni myös siksi, että sikiö onkin paljon nuorempi kuin on luultu. Olet voinut tulla raskaaksi paljon myöhemmin kuin luulet. Rohkein mielin vain kontrolliin =)

Kitty rv 35+1

Vierailija

ja sikiö oli 2,3mm. Ja rv 6+3 hän oli jo 6mm joten pienelle kuulostaa...Ja varsinkin kun lääkäri sano et toi 2,3 vastaa viikkoja 5+5.

Vierailija

alkuraskauden ultrassa viikoilla 6+2 ja pituudeksi saaiin noin 3,1mm.Lääkäri totesi, että kaikki on hyvin, mutta itelläni jäi jotenkin mieltä vaivaamaan.No tänään käytiin neuvolassa ja ei neuvolantäti ottanut mitään kantaa, oli myös sitä mieltä että kaikki hyvin.Sain neuvolasta vihkosen,jossa luki, että sikiön pituus kuudennella viikolla 1-3mm, mutta ei taida täällä ainakaan pitävän paikkaansa.Tiedäppä tuota ja np-ultraan on vielä pikä aika oottaa...

Vierailija

Lainaus:

Kävin alkuraskauden ultrassa (Rv7+1) ja sikiön mitaksi saatiin 3,5 mm, onko mielestänne sopiva viikkoihin nähden? Gynen mukaan normaali, mutta olisi mukava kuulla muiden kokemuksia? Menen varmuuden vuoksi viikon kuluttua uudelleen, jotta syke pystyttäisiin varmuudella sanomaan.

Onko noi sun viikot laskettu kuukautisten mukaan?

Kun kyseessähän saattaa olla, että jos ne on laskettu sen mukaan niin viikot ei sitten pidä sulla edes paikkaansa. Eli oletkin vasta vähemmillä viikoilla raskaana, kuin tiedätkään.

Mulla esim. muuttui laskettu aika ultrassa viikolla vähemmäksi. Aluksi laskettu aikani oli 18.10 (kuukautisten mukaan), kun sitten np-ultrassa katsottiin sikiö pienemmäksi ja uusi laskettu aikani siirtyi viikolla eteenpäin eli 25.10.

Koita olla murehtimatta (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän!!!).

Uskon, että kaikki on hyvin, mutta viikot vaan ei täsmää koon kanssa.

Luin Liberon sivuilta, että;

[b]Sikiöpussin läpimitta on n. 2 cm. Seitsemännen raskausviikon alussa sikiön pituus on n. 2 mm ja lopussa n. 7 mm. [/b]

Ja Helistimen sivuilla sikiön koko on viikolla 6. :

[b]Sikiön pituus on alle 4 mm. Sydän alkaa sykkiä. Raajojen, korvien ja silmien kehitys alkaa.[/b]

Vierailija

...menkkojen mukaan vasta 7 rv:llä eli 6+1. Minut ultrattiin rv 6+0 ja alkion koko oli tuolloin n. 4 mm. Mittatarkkuuksien rajoissa, meillä on siis hyvin samat mitat. Ja minä olen nyt 29 rv:llä :), joten eiköhän mitta ole ihan hyvä ja sykkeenkin havaitsitte.

Onnea odotukseen.

Vierailija

Tiedän, että ei siitä huolehtimisesta mihinkään pääse, mutta sinulla tosiaan menossa rv 6+1. (Kuusi täyttä viikkoa täynnä ja olet seitsemännellä viikolla, mutta merkintä tosiaan tuo 6+1.) Itse kävin alkuraskauden ultrassa verenvuodon takia juuri rv 6+1 ja sikiön pituus oli 2,4 mm. Gyne sanoi pituuden vastaavan viikkoja 5+5. Sinun masuasukillasi on siis oikein hyvä mitta viikkoihin nähden! Ja noilla viikoilla sykkeen näkeminen on kuitenkin hyvin epävarmaa. Minullekin gyne sanoi, että syke ehkä näkyi, mutta ihan varma ei ollut. Toissapäivänä kävin ultrassa uudestaan, kuukautisten mukaan viikkoja silloin 8+6, mutta luultavasti sikiö siis muutamaa päivää pienempi. Mittaaminen on kuulemma hyvin hankalaa, kun milleistä puhutaan. Pituutta oli nyt " hurjat" 17,5 mm ja syke näkyi hienosti.

Tsemppiä kovasti, mutta huolehdit tosiaan varmaan ihan turhaan :)

Vierailija

Mä kävin ultrassa rv 6+5 ja alkio 11mm, joka lapsettomuushoitoihin erikoistuneen lääkärin mukaan vastasi viikkoja 7+2.

Myös liberon sivuilla sanotaan, että 8.raskausviikon (eli 7+) alussa alkion koko on n. 8mm.

Mutta voihan olla että sulla on hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin?

violet rv 33+0

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat