Lasten influenssarokotteesta.

Vierailija

Siis täällä Tampereella kunnallinen terveyenhuoltohenkilöstö ei tiedä mitään eilisestä EU:n suosituksesta rokottaa kaikki pikkulapset ja yli 65-vuotiaat tavallista influenssaa vastaan. Heille ei ole tullut mitään tietoa suosituksesta. Terveydenhoitaja kysyi mistä olen saanut tiedon. Vastasin , että YLE: n uutisista eilen... Kummallista, kukaan ei tiedä mitään. Jokainen voi lukea yle:n arkistosta eiliset uutiset.

Liioin yksityisiä lääkäriasemia ei oltu informoitu asiasta. Toisessa suuressa asemassa kehotettiin varmistamaan asia Kansanterveyslaitokselta.

Soitin siis neuvolaan, terveyskeskukseen ja 2.teen yksityiseen lääkäriasemaan.

Että näin. Kukaan ei tiedä mitään.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Pistin kyselyn sähköpostilla sosiaali- ja terveysministeriöön: että koska aikovat infota neuvoloita yms. asiasta kun useissa kunnissa terveydenhuollon pisteissä ei tiedetä asiasta mitään.

Katsotaan milloin saan vastauksen.

Vierailija

mieheni on lääkäri yliopistosairaalassa, eikä sielläkään ole kukaan puhunut asiasta. Ihmetteli, että mitä höpöttelen kun sanoin, että lapsemme tulisi rokottaa... Että näin se tieto kulkee.

Vierailija

Olen saanut mm. kahta erilaista tietoa siitä, minkä ikäiselle rokotteen voi antaa. Emmeköhän saa lisätietoa ihan lähipäivinä. Ehtii sen rokotteen ottaa ensi viikollakin.

Vierailija

Suomalainen asiantuntija sanoi sen sijaan, että RISKIRYHMÄSSÄ olevien pitäisi ottaa rokotus - kuten Suomessa on joka vuosi tapana.

Onko muissa EU-maissa sitten tapana rokottaa kaikki lapsetkin, vai tarkoittiko se tyyppi myös vain riskiryhmiin kuuluvia lapsia, who knows...

Mutta eiköhän neuvoloita sitten infota, jos tosiaan KAIKKI lapset pitäisi nyt rokottaa!

Vierailija

Pyörät lähti pyörimään tänään neuvolan ylihoitajan kautta kun minä soitin. Eivät olleet tulleet ajatelleeksi. Soitin eilen tervariin, mitään eivät tienneet koko asiasta.

Tekis mieli laittaa sähköpostia sosiaali- ja terveysministerille: missä tiedotteet?

Vierailija

Kaikissa uutisissakin kun puhutaan eriasioita. Eilen kymppiuutisissa se äijä sano, ettei mitään syytä huoleen oo suomessa. Ja meiän terv. keksuksessa sanotiin että ihan normaalit influenssarokotteet riskiryhmille, ei sen kummempaa. Kun tänään kysyin. Meillä lapset kuuluu tähän riskiryhmään astman takia, samoin mä. Kummaa vaan ettei taas meiän terv. keskuksessa tiietty voidaanko mua rokottaa kun olen raskaana...

Vierailija

Hän tosin kävin kysymässä toiselta terkalta, joka oli eilen kuullut asiasta uutisista. Mutta siis muuta kautta he eivät ole tietoa saaneet.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat