Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monetko kengat omistat, enta montako takkia? JOskus luin taalta kasittamattomalta kuulostavia juttuja, miten ihmisilla oikeesti on

Vierailija

vaan parit talvi ja kesä kengät samoin takkien laita. Tuntuu tosi oudolle, että niin " voi elää" . Ehkä sitten olen turhamainen, mutta mulla on kyllä kenkiä varmaan 25 paria ja takkeja erilaisia eri tilanteisiin ainakin 15kpl. Samoin miehellä. Lapsillakin kenkiä useita pareja, takkeja ehkä alle kymmenen per lapsi.Eikä nuo luvut ole mitenkään paljon. Ainakaakan jos tuttavapiiriä ajattelee. Ja ihan normaaleja palkansaajia ollaan.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Farkkutakki, goretex, tuulitakki, tikkitakki, kevättakki

2 kpl toppatakkeja, pitkätakki, laskettelutakki

lenkkarit x 2, vapaa-ajan kenkiä 2, kävelykengät,

talvikenkiä,

äh, en mä näitä jaksa laskeskella.

Vierailija

talvitakkeja 4

syys/kevättakkeja 5

talvikenkiä 5 paria

syys/kevätkenkiä 5 paria (kolmet lenkkarityyppiset, joita käytän usein myös kesällä)

kesäkenkiä/sandaaleita 3 paria

juhlakenkiä 2 paria

suurin piirtein tällaista varastoa " pidän yllä" , joka vuodenaikana tulee ostettua joku uusi takki tai kenkäpari, ja vanhemmasta päästä pistän sitten kiertoon. Keskimäärin pidän pari vuotta samoja. Noista takeista (sekä talvi, että syys/kevät takeista) on yksi juhlatakki ja muut käyttötakkeja, joita käytän vaihdellen. Samoin talvisaappaista kahdet on korkeakorkoisia, joita käytän esim. bilettäessä. Kolmea paria vaihtelen sitten arkipakkasilla.

Eipä sitä arkena paljon erilaista vaatetta eri tilanteisiin tarvitse: Samoilla päällysvaatteilla voin mennä kouluun, töihin, pihalle, leffaan, baariin, kylään tai kahvilaan...

Vierailija

Muut olen myynyt kirpputorilla pois. Bulgariasta ostin viime vuonna aivan ihanan ja edullisen talvitakin joka ei maksanut kuin 15 euroa ja hyvin on kestänyt jo yhden talven.

Kenkiä on kanssa noin viitisen paria. Kun ostan uudet kengät niin käytänkin sitten vuosia.

Vierailija

ettekö ajattele ollenkaan omaa terveyttänne ja hyvinvointianne? Ihminen tarvitsee useamman kenkäparin viikkokäyttöön, kenkien on annettava kuivua/tuulettua käytön jälkeen. Ja sitä paitsi jalka tarvitsee erimallisia kenkiä vuoroin käytettäväksi, se ehkäisee jalka/selkävaivoja. Tämän on ihan tosi, kengistä ei kannata tinkiä!!!

Vierailija

2 syksy/talvi käyttöön. 1kevät/kesä takki.

Kenkiä: Talvella 2 lämpöisemmät, 1 juhlavammat.

Kesällä/keväällä/syksyllä 2 kävelykengät, lenkkitossut ja urheilullisemmat kävelykengät.

Lisäksi kaapista löytyy vino pino sellaisia kenkiä, jotka olen jo poistanut käytöstä, jotka pitäisi kait laittaa myyntiin. Samoin takkeja löytyy muutama vanha varalta.

Vierailija

Varsinkin kun ostaa ajattoman malliset eikä muotikenkiä..

Kotona ollessa takit olivat lähinnä ulkoiluun soveltuvia, yllättäin =) Kolmella takilla pärjäsi hyvin.

Nyt kun taas olen 4 kotivuoden jälkeen töissä, tulee ostettua itselle useinkin vaatteita ja olenkin uusinut lähes koko vaatekaappini.Olikin kyllä uusimisen tarpeessa..

Vierailija

kun nyt aloin laskemaan:

neljä toppatakkia (pari yli 10 v vanhaa), pari pitkää talvitakkia, kolme välikausitakkia (neljännen laitoin juuri keräykseen), nahkatakki, kevättakkeja kolme, ulkoilutakki, pari tuulipuvun takkia (lasketaanko ne) farkkutakki ja tietenkin erilaisia jakkuja joita ei enää takeiksi lasketa vaikka osa on aika takkimaisia.

Kenkiä en ala laskea, menen kuitenkin sekaisin. Varsinkin kesäkenkiä on kertynyt aika läjä.

Olen huono heittämään/lahjoittamaan vanhoja kenkiä ja vaatteita pois.

Vierailija

ainakin nämä:

TAKIT:

* 3 farkkkutakkia

* 3 toppatakkia

* 5 ulkoilutakkia

* 2 villakangastakkia

* 1 sadetakki

* 3 muuta takkia

KENGAT:

* 5 paria eril. urheilujalkineita

* 1 ratsastussaappaat

* 3 talvinilkkurit

Niin ja eteinen paukkuu, kun näihin lisätään vielä miehen ja kahden lapsen takit ja kengät....

* 4 saappaat

* 5 kävelykengät

* 4 korkokengät

* 2 pihakengät

* 1 kumpparit

* 2 syysnilkkurti

* 3 paria muita

Vierailija

kukkasetkin vintiltä. Mutta muutoin:

Käyttökelpoiset takit: 1 farkku, 1 pitkähkö reipashenkinen takki, juoksupuvun takki, sadetakki, toppatakki, ohuempi toppatakki, 2 villakangastakkia.

Kengät: 2 paria kävelykenkiä, lenkkarit, kumisaappaat. 2 kesäsandaalit. Muutamat korkkarit, joita en koskaan käytä.

Mulla on 2 siniset farkut ja yhdet räjähtäneet sammarit. Parit highwaterhousut. Muutama t-paita. Pari neuletta.

Yksi mekko. Yksi farkkuhame.

Siinä se suurinpiirtein onkin. Alusvaatteet ja sukat lisäksi. Ei yksiäkään rintaliivejä ja paritkymmenet alkkarit.

Vierailija

no, mulla on yhdet kunnolliset talvikengät ja pari toppatakkia.

lapsilla on kahdet talvikengät/lapsi. samoin pari toppapukua/lapsi

ostele sinä vaan vaatteita! me ei jakseta välittää tollasesta. pääasia, että on jotain ehjää ja siistiä ja lämmintä ylle!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat