G:***Vaavan paino rv 36+ ***

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Meillä oli 36+1 vaava 2700 gr. Mietin onkohan iso vaiko pikkunen =). Kun en nyt tähän hätään muuta " huolenaihetta" keksi :o). Ja kuinkahan isoksi ehtii jos täysaikanen tulee ?

Rapuäiti 36+2

Kommentit (13)

Vierailija

ensimmäisessä ja tällä hetkellä ainoassa raskaudessa. Vkolla 36+ vauvan painoarvio oli juuri samat 2,7kg ja syntyessä tyttö painoi 3,7 ja pituutta 53cm.

Vierailija

Meillä verenpaine kontrollissa arvioitiin vauva painoksi 3000g ja viikkot oli silloin 36+3. Oli just keskiarvoviivan alapuolella. Edellisellä kerralla rv 34+3 vauva oli 2800g ja silloin keskiarvoviivan yläpuolella. Nyt ihan vähän kasvu hidastunu tai sitten mittausvirhettä mistä lääkäri mainitsi.

Annu rv36+6

Vierailija

kävin lääkärissä rv 36+6, ja käsikopelolla arvioi 2800g, mutta ultra laski arvioks tasan 3000g. en tiedä sitten kumpi on luotettavampi arvio?! kuulemma lantio kuitenkin vaikuttaa hyvän kokoselta, että mahtuis tulemaan nätisti(?) alakautta. toivotaan niin..

mollis rv 37+2

Vierailija

eli viikolla 37 painoa vain 2300 g. Ensi viikolla uusi käynti ja katsotaan onko paino noussut. Lääkäri epäili, että istukassa saattaa olla jotain häikkää. Taitaa tulla pieni, mutta ainakin pippurinen kaveri.

Möhköli rv 37+3

Vierailija

Tiedä sitten minkä kokoinen vauva masussa jytää kun taitaa kuitenkin olla vauvojen keskiarvikoossa heittoja jonkin verran.

Joku kätilö taisi mulle joskus sanoa että vauvat kasvavat loppuraskauden aikana 200-250g/viikko.

Meillä tämä on ainakin kahdessa edellisessä raskaudessa pitänyt paikkaansa. Niissä kun sain ihan kunnon kokoarvion.

Vierailija

Luulen rapuäiti, että vauvasi on hiukan keskivertaista pienempi eli mitään huolta ei asian suhteen ole.

Kävin tiistaina ylimääräisessä ultrassa perätilaepäilyn ja painoarvion takia. Viikkoja oli silloin 35+5 ja vauvan painoksi lääkäri arvio 3,4 kg. Syntymäpainoksi hän sai sitten n. 4,5 kg. Näillä viikoilla keskiarvopaino on kuulemma n. 3 kiloa tai vähän alle eli kookas vauva on meille taas tulossa. Onneksi ei ollut ultran mukaan erityisen harteikas, joten ongelmia ei pitäisi tulla. Tosin lääkäri kirjoitti tietoihin, että käynnistetään herkemmin (viimeistään la+viikko), jos osoittautuu yliaikaiseksi.

Esikoinen oli 55cm/4260g, jota ponnistin kasvotarjonnan takia 1,5 tuntia. Ainakaan toistaiseksi ei ahdista tuo koko, sillä esikoisen synnytyskokemus oli kaikesta huolimatta erittäin hyvä. Lääkärin mukaan on hyvin yleistä, että uudelleensynnyttäjällä vauva on n. 300 g edellistä painavampi.

t. Jogu (36+1)

Vierailija

Viikoilla 36 vauvan paino arviot on:

- 2500g. (Liberon sivulta)

- 2850g. (Helistimen sivulta)

-Kaisa- ja 38+5 (ja vauvan paino n. 3300g)

Vierailija

heips Rapuäiti. Itse kävin eilen synnytystapa-arviossa ja arvioivat vauvan painoksi juuri tuon 2700g. Lääkäri meinasi että laskettuun aikaan vauva ehtii hyvin yli 3 kg:n. Onneksi mitään kovempia suppareita ei ole ollut ja olen välttänyt rankempaa liikuntaakin. Itsekin mietin tuota pientä painoa mutta normaali se on, huolet pois :))

Katzuska + bebe , rv.36+2

Vierailija

mut eikoisen painoarvio oli vkolla 37+4 3,4kg ja syntyi 39+1 ja painoa oli 3610g. Meilläkin siis tuo n.200g painon nousu per viikko piti aika hyvin paikkaansa:)

R-P ja tylpykät 28+6

Vierailija

Mä kävin eilen ultrassa ja siellä vauvan painoksi sanottiin 3200g ja viikkoja oli 37+4. Syntymäpainoksi arvioitiin vähän päälle 3500g kaveria. :)

Pips rv 37+5

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat