Rintamaidon pakastamisesta

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Voiko aamulla pumpatun maidon pakastaa iltapäivällä?

Kommentit (5)

Vierailija

voit kerätä maitoa jääkaapissa olevaan pulloon vuorokauden ja sitten pakastat. Vasta pumpattu maito pitää vaan jäähdyttää ennen kuin sekoittaa sen samaan astiaan jääkaappikylmän maidon kanssa.

Kaisu

Vierailija

Kysyy unohtanut, joka on kyllä kuullut saman neuvon joskus aiemmin, mutta en muista mikä on se syy ja kuinka pahaa " vahinkoa" voi saada aikaan jos toimii väärin... Kiitos tiedosta jo etukäteen!

Vierailija

paljon, niin se maito joka on jääkaappilämpöistä, saattaa lämmetä kanssa hiukan kun lämpöisen maidon heittää sekaan -> bakteerit voivat alkaa kasvaa. Mutta kuka määrittelee mikä määrä on vähän ja mikä paljon. Itse en ole ollut turhan tarkka, vaan jos uutta maitoa on ollut niukasti, olen heittänyt sen jäähdyttämättä sekaan ilman tunnon tuskia :-) Ainakaan vielä ei ole mitään vaivoja tytölle tullut. Mutta kukin taplaa tyylillään, toiset on tarkempia näissä asioissa kuin toiset.

Kaisu

Vierailija

Se on ihan totta, että jokainen taplaa tyylillään, ja mun on myönnettävä tehneeni " virheen" maidon keräämisessä. Eli olen laittanut jääkaapissa kylmää maitoa olevaan pulloon suoraan maidonkerääjässä olleen tilkan, jotta saan maidonkerääjän pesuun heti ja uudelleen käyttöön, koska minulla on vain yksi kerääjä. Ja myönnettäköön muutenkin, että jos ja kun olen sitten jäähdyttänyt maidon ennen sinne pulloon laittamista, niin se kerääjä on sata varmasti unohtunut sinne jääkaappiin ilman tyhjentämistä ja kun on seuraavan syötön aika, niin sitten se on pesemättä.....

Jaksoin kerätä maitoa maidonkerääjällä vain kaksi ekaa viikoa, jotenkin koin sen niin hankalaksi, varsinkin yöllä, jolloin sitä maitoa olisi tullut siihen kerääjään enemmän. Pakkasessa on noin 3dl maitoa minigrip pusseissa, enkä tiedä nyt mikä niistä on " väärin" kerättyä ja mikä ei eli ilmeisesti kuitenkin uskallan niitä sitten käyttää kun tarvetta ilmenee, vielä en ole niitä tarvinnut.

Ja jos tarkemmin mietin edellisiä keräilyjäni, niin olen ihan varmasti kerännyt " väärin" , tuo lapsi joka sitten on sitä " väärin" kerättyä maitoa juonnut, täyttää ensiviikolla jo 8 vuotta eli ei siitä suurempaa vahinkoa tosiaankaan tapahdu!!

Mukavaa viikonloppua!

minttula ja pikkuneiti 4vko 5pv+3 muuta vekaraa

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat