Lasketun ajan siisrtämisestä..

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Hei!

Minulla oli ultra viikon alussa ja kuukautisten mukaan viikkoja oli tuolloin kasassa 18+6. Ultrassa totesivat, että vauva vastaa viikkoja 19+6, siis viikon edellä. Koska lasketunajan siirtämisen rajana on viikko, antoivat toisen ultrausajan, jonka mukaan laskevat jonkin keskiarvon ja selvittävät siitä, täytyykö laskettua aikaa aikaistaa. Eli mitä ne nyt sitten laskevat? Ja miksi vielä toinen ultrausaika (viikon päästä uusi siis)? Olen ensisynnyttäjä ja kaikki asiat aivan uuttta ja outoa. Voisiko joku siis valaista minua tässä asiassa? :)

-Evna

Kommentit (2)

Vierailija

Kun mentiin ekaan ultraan, luulin että viikkoja olisi 14+1, mutta olikin 16+3. Syy oli yksinkertaisesti se, että kun lopetin pillerit, kierto oli mitä sattui. Luulin, että mulla olis ollu kuukautiset, mutta olinkin jo raskaana. Eli yleensähän noi kai johtuu siitä, että on itse vaikeaa tietää tarkalleen milloin ovulaatio oli ja milloin raskaus tismalleen alkoi. L.A. aikaistui siis parilla viikolla ja piti hyvin paikkaansa.

Vierailija

Tulin vaan huvikseen käymään ja katselemaan juttuja täällä odotuspuolella vaikka en tällä hetkellä olekaan raskaana.Huomasin viestisi ja ajattelin kertoja miten omalla kohdallani oli.

Kävin muistaakseni rv:lla 19 ensimmäistä kertaa rakenneultrassa,jossa sikiö todettiin 2 viikkoa oletettua pienemmäksi mitä olisi laskettunajan mukaan ollut.Uusi ultraus aika minulle annettiin noin 2 viikon päähän.Tällä kertaa sikiöstä ei saatu kunnon mittoja kun oli jossain ihme asennoissa kohdussa,mutta ne mitat mitkä saatiin niin osoittivat että sikiö on pienenpi kokoisempi mitä pitäisi lasketun ajan mukaan olla,tämä laskettuaika oli määritelty viimeisten kuukautisten mukaan.Tällä käynnillä laskettua aikaa siirrettiin 2 viikolla eteenpäin sikiön pienikokoisuuden vuoksi.

Minulle määrättiin taas uusi kontrolli noin neljän viikon päähän koska halusivat vielä katsoa tilannetta,epäilivät vissiin jotain sikiön pienikasvuisuutta.Kävin sitten kolmannen kerran ultrassa niin silloinkin sikiön koko vastasi vajaat 2 viikkoa pienenpää mitä oli eli lasketun ajan annettiin olla se 2 viikkoa myöhemmin mikä oltiin jo viime kerralla muutettu.

Sanoivat mulle että jos tällä viimeisellä käynnillä sikiön koko olisi ollut yli 2 viikkoa pienempi kokoisempi siitä alkuperäisestä lasketusta ajasta niin olisin joutunut tarkempiin tutkimuksiin yliopistolliseen sairaalaan.

Se miksi ne kohdallasi haluavat uuden ultran,niin he haluavat varmaan katsoa tilannetta useamman kerran,kun kasvu etenee niin onko minkälaisia heittoja ja se myös kannattaa muistaa että ultrasta saadut mitat on vain arvioita eli ne ei pidä 100% paikkaansa ja jokainen vauva kasvaa äidinsä masussa omaan tahtiin eli noi ultraus mitat ovat vain keskiarvoja.ja voihan se olla hyvinkin mahdollista että vauvasi on saanut alkunsa odotettua aikaisemmin mutta tuskin on mitään syytä huolestua.

Onnea odotukseen!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat