Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Gallup: Mitä teet (ajankuluksi) pienen vauvan kanssa? (0-3kk)

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tuli vaan mieleen tuossa, että miten muut kuluttavat aikaa pienen vauvan kanssa. Siis silloin kun vauva ei nuku, syö tai vaippaa olla vaihtamassa.

Itse jutustelen vaan välillä, ja sitten tuo viihtyy myös sitterissä mielellään. Mutta kun vielä on niin pieni (10vk) ettei varsinaisesti leikkiä osaa, niin välillä käy aika pitkäksi sekä vauvalla että äidillä.

Kommentit (4)

Vierailija

Itse ainakin tein sen " virheen" , että aina, kun neiti nukahti, aloin tehdä kamalasti koti/tekemättömiä töitä, ja totta kai väsytin siinä itseni iltaa kohti. Mutta kun myönsin itselleni, että nyt mennään vauvan ehdoilla, niin on muistettu levätäkin välillä ja toisaalta oli välillä pakko, kun oli itse niin poikki että vartinkin uni teki eetvarttia. Mutta vaavin kanssa voi jutella vauvajuttuja, jumpata jalkoja ja käsiä, kuunnella musiikkia, katsella kirjoja, kuvia ja telkkaria. Opettele nautimaan vauva ajasta ja nuku kun se on mahdollista!

Vierailija

Oli musiikkituokioita, venyttelyä, hierontaa ja lukemista. Esikoinen oli välillä sitterissa, lattialla eriasennoissa ja erilaisten virikkeiden ympäröimänä. Ulkoiltiin liinassa ja rattaissa. Tehtiin vaikka mitä. Esikoinen oli uusi nukkeni! Oli kivaa leikkiä kotia. Oi niitä aikoja!

Vierailija

Tämä onkin mielenkiintoinen ketju, koska mulla ainakin menee välillä ns. hermot kun ei keksi mitään tekemistä. Siksipä olenkin melkein joka päivä käynyt vaikka kaupungilla, että olisi jotain tekemistä. Ja siis meillä ollaan vasta 3 viikon vanhoja. Tänään huomasin, että vaavi tykkää kuunnella musiikkikanavia ;) Ainakin Amy Diamond (tai sinnepäin) sai tytön hiljaiseksi...

Vierailija

ja luin kirjoja ääneen. Meillä poika tykkäsi myös katsella sitteristä tai kantoliinasta, kun tein kotihommia. Eipä tuon ikäinen vielä kovin kummoisia leikkejä tarvitse, koska ihan kaikki on uutta. Meillä tosin oli paljon mahavaivoja tuossa iässä, joten kanniskelu taisi olla suurin ajankulu ;)

Uusimmat

Suosituimmat