miten usein teillä neuvoloita?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Odotan kolmatta lastani Helsingissä, ja mielestäni aika harvakseltaan käyn neuvolassa. Raskausviikkoja on nyt takana 30 ja käyn neuvolassa kuukauden välein, ensimmäinen neuvolalääkärin kohtaaminen oli kaksi viikolla 28. En kyllä tarkasti muista edellisiä raskauksia, mutta muistelisin käyneeni useammin. Miten muilla ja muissa kaupungeissa?

Kommentit (7)

Vierailija

Tähän asti on ollut suunnilleen kuukauden välein (rv 29+), eli suunnilleen seuraavasti: 9+, 12+ (lääkäri+ultra), 16+, 20+ (lääkäri+rakenneultra), 24+, 28+, 29+ (ylimääräinen lääkäri kipujen vuoksi).

Ja tulossa 32+, 35+ (lääkäri+ultra, vauvankoko). Nuo on siis varatut jo. Eli rv30 jälkeen näyttäisi olevan 3 vko välein, sitten 35 jälkeen en tiedä tässä raskaudessa.

2. odottaessa olivat käynnit 9+, 12+(lääkäri+ultra), 16+, 21+ (lääkäri+ultra), 25+, 29+, 31+, 33+, 35+ (lääkäri+ultra), 37+, 38+, 39+ (ultra), 40+ ja sitten 2x/vko eli toinen 40+ ja 41+, jolloin pikkukakkonen syntyi.

Ekasta mentiin ihan ensisynnyttäjän suositusten mukaan. Eli 30+ 2 viikon välein ja 35+ viikon välein.

Vierailija

eka neuvola rv10+1

toinen (lääkäri) rv12+1

kolmas rv14+2 (varasin ite " ylimääräsen" )

rv18+2 tulossa rakenneultra ja sen jälkeen sitten neuvola parin viikon sisään, pitää siis varata ultran jälkeen.

Edelisessä raskaudessa kävin useammin, mutta asuin silloin pienellä paikkakunnalla, jossa hieman eri systeemit.. :)

-pixi-

Vierailija

mulla näin (odotan toista) rv 30 asti kuukauden välein, eka lääkäri olisi ollut rv 10-12 tienoilla mutta olin käynyt ultrassa niin sitä ei siksi ollut (samoin ekassa odotuksessa). Rv 26 toinen lääkäri (mulla rv 28 ultra mutta sen tekee hoitaja niin siksi on lääkäri). rv 30-36 kahden viikon välein neuvola ja synnytystapa-arvio rv 36, siksi ei viimeistä neuvolalääkäriä, ja vikat 4 viikkoa sitten neuvolaan viikoittain.

Näiden lisäksi olen käynyt jo 4 kertaa ultrassa: alkuraskaudessa yksityisellä, np-ultra, rakenneultra rv 18 jossa epäily poikkeavuudesta ja uusinta ultra rv 20, ens viikolla taas eli rv 23, sit kokoarvio r.diab takia rv 28 ja synn.arvio rv 36. Mahdollisesti vielä rv 32 tienoilla ultra jos joudun sokerivrk käyrälle. Esikoista ultrattiin 7 kertaa... normaalisti kunta tarjoaa vain yhden ultran. En valita!

Vierailija

30:ssä viikossa kulkee ymmärtääkseni raja, sen jälkeen käydään kahden viikon välein. Olikohan viikolla 35 kun siirrytään viikon välein käynteihin.

Meille tulossa siis esikoinen.

Vierailija

*1. käynti n.vko:lla 9 kesäkuussa (varasin ajan 3 viikkoa aikaisemmin)

*olisi ollut " raskauden toteamisen ultra" myös n.10.v:lla, en mennyt vaan kävin itse yksityisesti niskapoimu-ultrassa- miellä nimittäin ei ole ei np-ultraa eikä rakenneultraa kunnan puolesta!!!

*2.käynti elokuussa, oliko n.17.vko; silloin lääkäri

(välillä kävin taas itse omilla kustannuksilla rakenneultrassa, mutta sitä ei lasketta)

*3.käynti 4.9, viikkoja 22-23 muistaakseni

*4.käynti eilen 14.10 ja viikkoja nyt 27; lääkäri katsoi kohdunsuun. Ei olisi ehkä nii ajoissa toista lääkäriä vielä laitettu, mutta kysyin Finnairille todistusta lomamatkaa varten

*varattiin uusi käynti vajan 4 viikon kuluttua, silloin 30+

Eli 27 viikkoa ja 4 käyntiä. Enkä oikeastaan tunne enempään tarvettakaan. Mutta olisi kivaa, jos vaikka toinen ultraäänitutkimuksista tehtäisi kunnan laskuun täälläkin!

Esikoisen aikanakin kävin max.10 kertaa neuvolassa, synnytin 38 viikolla.

Vierailija

Olen Oulusta ja lunttaampa tässä neuvolakortista omia neuvolakäyntejä, eli:

1. käynti 19.5.2005 (neuvola, ihmetellään raskaustestin plussaa)

2. käynti 24.5 (lääkärillä, arvioi raskauden keston)

Tässä välissä kävin ekassa ultrassa. (27.5.2005)

3. käynti 8.7 (rv 13+4)

Tässä kävin rakenneultrassa. (8.8.2005)

4. käynti 11.8 (rv 18+3)

5. käynti 8.9 (rv 22+3)

6. käynti 30.9 (rv 25+4)

Ja ensi tiistaina menossa lääkärille (se rv~28 sisätutkimus).

Terveisin Rouva ja esikoinen masussa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat