Mielipiteitä sukkahousuista vielä kerran...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Niinkuin nikistä näkee, olen vanha ihminen, ja täytyy kyllä sanoa, että olen hämmästyneenä lukenut parina vuotena näitä mielipiteitä sukkahousujen käytöstä. Että tytölle vielä voisikin laittaa ehkä yksivuotiaana, mutta että pojalle ei milloinkaan jne...

Siis mitkään vetimet eivät ole sukkahousuja kätevämmät, on minun mielipiteeni. Ja pistän ne ehdottomasti 2-vuotiaan poikani jalkoihinkin, kun menemme ulos. Mikä voisi olla inhottavampaa ulkona jo näilläkin lämpötiloilla kuin paljas iho, joka paistaa, kun kalsarin puntti on peuhatessa noussut ylös? Collegehousut, jotka eivät ole ihonmyötäiset, eivät lämmitä alkuunkaan välikausihaalarin alla. Se on ihan fakta. Niin ja mikä olisikaan inhottavampaa kuin liian pitkät kalsarit, jotka on myttymakkaralla nilkoissa, ettei paljas iho pääse vilkkumaan?

Sisällä sukkahousut otetaan pois ja collegehousut tilalle ja siinä se. Tosin olen alkanut luoda merkittäviä silmäyksiä kaupan jarrusukkahousuhyllyyn, kun olemme menossa mummolaan ja siellä on tosi kylmä lattia ja poika ihastunut sukkien riisumiseen kesken leikin ;)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Ulkona kengissä sitten sukkahousumytty ja vyötäröstä tippuu... Eli meillä vannon tytölläkin kalsareiden nimeen, tosin pian 4v tyttö haluaa itse sukkahousut. En kyllä ymmärrä miksi, itsekin inhoan yli kaiken tiukkoja alaspäin valuvia sukkahousuja.

Vierailija

Joo, kyllähän minunkin mielestäni sukkahousut ovat tyttöjen vaatteita - nimittäin ne sellaiset ohkaiset, aikuisten sukkahousuja muistuttavat pöksyt, ne joissa on jotain vaaleanpunaisia kukkasia valkealla pohjalla tms. :) Mutta nämä " perussukkahousut" , siis nämä paksut pöksyt, eivät kyllä kovin tyttömäisiä ole. ;) Ja saahan niitä vaikka tummansinisinä, ne ovat niin kaukana tyttömäisestä kuin olla ja voi. :D Voisihan sitä sitten sanoa, että herran jestas, miten voit pitää housuja tytölläsi, nehän ovat poikien vaatteita tai jotain muuta yhtä älykästä... ;)

Vierailija

meillä on sisällä aika viileää, joten on sukkikset ja housut aina päällekkäin. Näin lämpimällä pidetään sellaisia ohuita ns. juhlasukkiksia, talvella sitten niitä paksumpia. Meillä on tyttö, mutta käyttäisin kyllä pojallakin, onhan niitä tummansinisinä, autokuvioiden kera ym.

Vierailija

käyttää myös sukkiksia. Ostin molemmille lapsille myös pitkät kalsarit kun tuntuu että sukkikset on niin pannaan julistettu mutta eivät suostu lapset niitä käyttämään kun tuntuvat kuulema housun alla pahalta ja lahkeet nousee ylös ja niitä pitää olla koko ajan vetämässä.

Vierailija

mutta kotioloissa - en kyllä viitsisi hoitotätejä rasittaa lasten edestakaisella pukemisella ja riisumisella ulkoilun yhteydessä (edellinen viestiketju) eli jos ei sukkikset jalassa voi olla sisällä, niin sit ei niitä kyllä tarvi edestakaisin pukea ja riisuakaan PISTE. Hoitotädeillä on muutakin tekemistä päivässä riittämiin!

Oma leikki-ikäseni käyttää kyllä kalsareita sukkiksia mieluummin, ne kun ovat joustavat eivätkä kiristä ihoa (makkarasukkikset YÖK!!!). Siksi toisksi ne kyllä kuivattavat ihoa ja siksi esikko ei voi niitä juuri muuten kuin mekkojen kanssa käyttääkään vaikka ovatkin puuvillaisia 100%.

Mutta eritoten taaperoilla sukkikset on oiva juttu ulkosalla, isommilla sit jo kalsarit pelittää hyvin. Ja meillä on kyllä aina sen verran olleet päällyhousut pitkät ja sukat kalsareitten päällä reilusti, ettei ole nilkka koskaan vilkkunut paljaana ulkosalla.

Vierailija

myös meidän pojalla oli punaiset ja oranssit sukkahousutkin 2-vuotiaana. Sitten jalkaterät kasvoi niin isoiksi, ettei niitä voinut enää pitää. Kalsarien lahkeet eivät nouse ylös, jos kalsarit ovat tarpeeksi pitkät, ja niitten päälle vetää huolellisesti pitkävartiset urheilusukat. Ohuet, löysävartiset puuvillasukat eivät kyllä toimi. Tästä huolellisesta pukemisesta aina muistutan miestäkin, kun hän vetäisi aina pojalle (ja itselleenkin) sukat niin että lahkeet jää ruttuun. Mutta kun ne lahkeet laittaa huolellisesti sukan varren alle, niin ei jää ruttuja painamaan, ja ovat paikallaan ihan iltaan asti. Koska kotonakin kalsareissa liikutaan, ostan pojalle mieluummin aukottomia (tyttöjen) pitkiksiä, ovat kivemman näköiset ja joustavammat. Itsekin muistan lapsuudesta, miten sukkikset oli aina makkaralla ja valuivat alaspäin. Kutittavat edelleen, en käytä sukkiksia kuin hameen kanssa.

Vierailija

Minäkin laitan 1v7kk pojalleni sukkahousut housujen alle kun mennään ulos! todella kätevät! ja kotonakin pitäisin jos olisi kylmät lattiat...

Enkä häpeä sitä yhtään!

vaan suosittelen kaikille ;)

Vierailija

Meillä on myös niin lämmin etten voisi kuvitellakaan pitäväni itsekään kaksia housuja sisällä.

Joten meillä on pelkät collegehousut ja sukat sisällä ja ulos lähdettäessä vedetään haalari tai tuulihousut sitten siihen päälle. Ulos lähtö sekkainen souvvi kolmen kanssa etten kyllä ylimääräisiä vaihtoja kaipaa.

Ite oon aina laittanut sukat collegehousujen päälle aika tarkkaan mutta päiväkodissa eivät oo laittaneet. eli nyt voi kyllä vähän pilkottaa. Toisaalta jos haalarin lahkeessa on kumilenksut niin eivät ne lahkeet mihinkään nouse.

Niin minä siis ihmettelen etteivätkö teen lapset pakahdu kuumuuteen niiden kaikkien housujen kanssa? yhdet housut ulkohousujen alla ymmärrän jos lämpöä on alle +10. Pakkasilla sit villahousut pienemmälle.

Vierailija

eikä tee heikkoakaan, koska hänen yltiö sovinisti isoisänsäkin kehtasi 70-luvulla kiskaista miesten sukkikset jalkaan.(oli joku nopea muotioikku, joka ei ottanut tuulta alleen)

Vierailija

Siihen asti oltiin pidetty lähinnä puolipotkareita alla. Ja meidän poitsulla, nyt 1v8kk, sukkikset on ihan ykköset, löytyy punaista ja sinistä, kukkia ja koiria sun muita kuvioita. Sen olen kyllä ikäväkseni huomannut, että pojille niitä harvemmin on tarjolla, ainakaan vastaavan kivoja kuviointeja mitä tytöille. Ja kuten kaikissa muissakin poikien vaatteissa, tummansininen-vaaleansininen linja on valtaväylä...

kätevät on! Ja pidetään varmaan niin kauan kun suostuu laittamaan jalkaansa! tässä vaiheessa tosin ei vielä kyselläkään sellaisia...

Vierailija

niin ainakin meidän perheessä. Sitä paitsi melkein 5 v poikamme laittaa mielummin sukkahousut kuin kalsarit, kun on joskus nilkka onnistunut tulemaan näkyviin kalsareilla ja sukilla. Poika on tosi tarkka pukeutumisen suhteen muutenkin. Ja viime joulun paras lahja oli 2 siniset sukkahousut.

Vierailija

Sukkikset on meilläkin käytössä poika 1,7 vee...eipä ole edes tullut mieleeni, että olisi jotenkin tyttöjen vaatteita???Mutta on todellakin niin käytännölliset ettei paremmasta väliä.Kaltsippareissa olisi juuri tuo nilkat paljaana-ongelma...Et ehkä sit isompana ei sukkiksille:)

Vierailija

Täksi talveksi olen ostanut pelkästään pitkiä kalsareita. Syynä se, että sukkiksista jää AINA jalkaterä pieneksi, kun sukkikset ovat muuten sopivan kokoiset. Eli poika joutuisi pitämään ylipitkiä sukkiksia, että varpaat mahtuu kunnolla jalkateriin. Mä itse tykkään enemmän pitkistä kalsareista kuin sukkiksista (siis itselläni), koska sukkikset kutittaa, kun on niin kiinni ihossa. En tiedä, kutittaako lapsella. Meillä ei ole kyllä koskaan ollut ongelmia pitkät kasarit + sukat -yhdistelmissä. Aina on sukat pysyneet kunnolla jalassa, eikä nilkat oo koskaan paljaina. Ehkä siksi, koska sukissa on tarpeeksi pitkät varret. Mielummin ostaisin silti sukkiksia, koska pitkät kalsarit ovat kalliimpia ja niiden kanssa pitää olla kasapäin sukkia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat