Kuinka moni teistä perheineen olisi valmis muuttamaan ulkomaille?

Vierailija

Mä olisin mut mies ei...

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Lähtisin USA:an heti, jos saisin töitä ja työluvan. Se ei vain taida onnistua tällä alalla (opettaja). Eikä miestä voi nyt " ottaa" mukaan, joten toivoton haave.

Vierailija

Asuttu reilut 4 vuotta Jenkeissä ja lapsen syntymän takia tultiin Suomeen.

Mulla itsellä on pysyvä oleskelulupa Amerikkaan ja mies on amerikan kansalainen joten muutto sinne takaisin ei ole ongelma.

Täällä Suomessa ollaan oltu nyt kolmisen vuotta ja takaisin haluamme. Mä itse parturi-kampaajana saan koska vaan sieltä töitä ja mies omalta alalta joten muutto ei pelota.

Tänne jäävät vain omat vanhemmat kaipaamaan lapsenlastaan,hekin tosin ovat kohta jo eläkeiässä, joten voivat viettää aikaa rapakon takana niin paljon kuin haluavat.

Vierailija

Vaikka kaikki meni hyvin jne, mutta silti en lähtisi kohta uudestaan.

Pieni lapsemme ikävöi valtavasti isovanhempia ja Suomen kotia. Myös tavaroiden pakkaaminen on yks oma ruljanssinsa.

Mutta suosíttelen silti teille ulkomaille lähtöä jotka ette siellä vielä ole asuneet. Kokemus kasvaattaa, rikastutta ja ihastuttaa sekä vihastuttaa.

Vierailija

EU-maasta kyse, jonne halajan ja molemmat varmaan saisivat töitä. Hän tietokonealalla ja minä matkailualalla ja kielistä löytyy niin hällä ku mullakin...Lapsikin vasta niin pieni et ehittäis takasin ennen ku kouluun menis!

Ei se niin vaikeeta ole, eihän? Tiedän itsekin kun olen kerran ulkomailla asunut. Nyt kyseessä olisi kuitenkin toinen maa...

Vierailija

Täytyis olla säästöjä, että pystyisi lähtemään, kun kohdemaassa ei ole työpaikkaa odottamassa. Ystäviä ja sukulaisia kyllä.:)

Korkeintaan pariksi vuodeksi kerrallaan kuitenkin lähtisin.

Vierailija

Asumme kylläkin pysyvästi ja tyytyväisinä ns. " kolmannessa maassa" , eli maassa joka ei ole niin minun eikä miehenikään alkuperäinen kotimaa. Olemme asuneet miehen kotimaassa, ja sinne voisimme kyllä joskus palatakin, taikka vaihtoehtoisesti voisimme muuttaa jonnekin aivan uuteen maahan. Tuskin kuitenkaan lähivuosina tullaan muuttamaan, kun ollaan juuri taas vasta asetuttu uuteen kotiin.

Vierailija

Vuodenalusta taas uusi maa ja kieli. Lapset ovat iältään 1-6 luokkalaisia Suomessa. Lähes ummikkoina tällä kertaa aloittavat uudessa koulussa. Tulevassa kaupungissa ei ole opetusta englannin-, sakan- tai suomenkielellä. Koko perhe opiskellaan uuttakieltä, niin että ainakin alkuun päästään... paikanpäällä sitten opetellaan lisää. Matkailu avartaa ja lapset ainakin tykkäävät saada taas uusia kavereita ja uusia kokemuksia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat