Monelleko teistä on todella tärkeää, että kaikki tekevät asiat kuten te?

Vierailija

Hoitavat kotona tai vievät päiväkotiin tai vaikkapa perhepäivähoitajalle.

Antavat maidon tissistä tai sitten pullosta.

Käyttävät Reimateciä tai Alehallin tarjouspukua.

Siivoavat tai jättävät siivoamatta kuten te.

Laittavat ruuat alusta asti itse tai tarjoavat eineksiä juuri samoin kuin te.

Silittävät vaatteensa tai jättävät silittämättä.

Tekevät ylipäätään juuri samat valinnat elämässään kuin te.

Palstalla ei käydä asioista keskustelua vaan omia valintoja tyrkytetään ainoina oikeina vaihtoehtoina, joten ainoa tarkoitus lienee se, että kaikki halutaan käännyttää samalle kannalle.

Ystäväpiirini olisi aika tylsä, jos jokainen olisi samanlaisissa vaatteissa, samannimisine lapsineen samoissa lomakohteissa ja työpaikoissa kuin me. Keskustelutkin olisivat puistattavia;

-kyllä tissiruokinta on sitten tärkeää

-mm-m

-joo

-juu

-kyllä

-kyllä tämä opettajan homma on sitten kaiken yläpuolella

-mm-m

-joo

-juu

-kyllä

-päiväkoti on sitten ainoa oikea hoitopaikka

-mm-m

-joo

-juu

-kyllä

Kommentit (5)

Vierailija

Jokainen tekee itse omat ratkaisunsa, mikä jumala minä olen??

Ystäväpiirinikin on erilaisista ihmisistä koostuva.Musta olisi kamalan tylsää jos kaikki olisi samalaisia ja samaa mieltä kaikesta.

Vierailija

Itse yritän ottaa rennosti näiden lasten kanssa, en jaksa kouhottaa imettämisestä tai korvikkeesta, enkä miettiä kakkojen väriä tai koostumusta, enkä uhraa päiväkausia etsimällä yhteensopivia asusteita lasten toppahaalareihin jne. Kaikkein vähiten tuhlaan aikaani käännyttämällä muita toimimaan omalla tavallani. Ainoastaan saatan kehottaa ottamaan rennommin :)

Elämä todellakin olisi tylsää, jos kaikki olisivat toistensa kopioita.

Vierailija

Ja tarkoitus lienee todellakin vain käännyttää, ei keskustella.

Vastausten määrän perusteella ainakin.

Minua myös ärsyttää tämä yritys saada jokaisesta samanlaiseen palikkareikään mahtuvapalanen. Erilaisuus on rikkaus.

Vierailija

Minulle on aivan sama, miten ystäväni tai muut lähipiirin ihmiset hoitavat lapsensa, kunhan hoitavat eivätkä laiminlyö. Mielestäni esim. pulloruokinta, päiväkoti, alehallin puku, siivoamattomuus, einekset ym. yleisesti halveksitut valinnat eivät ole huonoa lastenhoitoa. Enemmän katson karsaasti lapsen psykologista laiminlyöntiä. Sitäkin on toisaalta vaikea määrittää.

Samankaltaisuutta odotan ystäviltäni kyllä monissa muissa asioissa. Kyllä kaikkein hedelmällisintä on keskustella sellaisen ihmisen kanssa, jolla on lapsia, joka on samassa ammatissa ja jolla on vieläpä sama elämänkatsomus kuin minulla itselläni. Mutta kyllä muunkin tyyppisiä henkilöitä kaveripiiriini mahtuu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat