Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset eivät hae ammattiapua jos sitä tarvitsevat?

Vierailija

On todella raskasta olla läheinen sellaisille, joiden elämässä on ollut suruja ja kovia koitoksia ja he vain koettavat jaksaa. SItten sairastelevat fyysisesti kun henkinen puoli on aivan loppu ja eivät vain halua mennä henkilääkärille. MIKSI? On kohtuutonta kuormittaa läheisiä kun ne asiat ovat sellaisia että ammattiauttajaa tarvittaisiin!!

Kommentit (7)

Vierailija

1) Lähimmäiset ovat olemassa osittain juuri siksi, että he auttavat. Jos joku kokee vaikeuksissa olevan auttamisen vaivalloiseksi, kannattaa hänen mennä itseensä ja miettiä, miksi ei halua nähdä vaivaa lähimmäisensä vuoksi. On melkoinen vieraantumisen mitta, että omainen passitetaan mieluummin ventovieraalle ammattiauttajalle.

2) Ammattiapua on huonosti saatavilla. Mielisairauksista kärsiviä passitetaan kotihoitoon = heitteille. Pitää kärsiä jo erittäin vaikeasta psykoosista, että pääsee osastohoitoon.

3) Kun on tarpeeksi sairas, ei itse tajua tarvitsevansa apua.

4) Nekin, jotka tunnistavat olevansa sairaita, yrittävät ensin omin/lähipiirin avuin, koska avun hakemista pidetään nolona ja mielisairauksia karsastetaan yhteiskunnassa.

Vierailija

soitin neuvolaan. täti ei halunnut kuunnella vaan antoi psykologin numeron. soittelin 2 päivää tuloksetta. sitten en enää jaksanut.

Vierailija

Minäkin olen päättänyt pärjät itse vaikka mitä tapahtuisi sen jälkeen kun monen vuoden valvomisen jälkeen, monien lääkärireissujen, neuvolakäyntien, sairaalakäyntien, ym. avunpyyntöjen jälkeen en saanut muuta apua kuin " yritä pärjä" .

Uusimmat

Suosituimmat