mihin järestöön / yhteisöön aktiivinen äiti lapsineen voi purkaa energiansa.

Vierailija

Olen kolmekymppinen aikaisemmin aika aktiivisesti vapaaehtois- ja aluetoimintaan ja harrastuksiin osallistunut nainen, ja nyt minusta on tullut äiti. Haluaisin jatkaa aktiivista elämää, mutta en halua enkä voi laittaa lapsiani hoitoon omien menojeni vuoksi. Harmittaa, ettei pääkaupunkiseudulta tunnu löytyvän järestöä tai toimintaa johon olisin varauksetta tervetullut lapsieni kanssa.

Oma intohimoni on liikunta ( myös lastenliikunta ), musiikki ( kuoro- ja lasten muskarit ),ulkoilu/retkeily, mutta olen valmis kokeilemaan vaikka mitä. Hullun hauskoja ideoitakin. Olisin myös valmis uhraamaan aikaani yhteisenhyvän eteen. Uuden asuinalueemme vapaaehtoisvoimin toimiva liikuntaseura onkin hyödyntänyt energiaani pestaamalla lasenliikunnanvetäjäksi, mutta kun olisin halukas oasllistumaan seuran toimintaan ja kehittämiseen laajemmin ( hallitustasolla ) niin en ole tervetullut kokoontumisiin lasten kanssa.

Alkujaan Vaaka Ry kuulosti ihanteeliisesta järjestöltä, mutta liittyttyä siihen enimmäisiä listakeskusteluja oli ns äitien hemmottelupäivän ja riteilyn järjestäminen. Selvästikin moni kotiäiti kaipaa ja haluaa omia menoja ilman lapsia. Minä en halua, enkä voi työyksinhuoltjana noivain lapsista irrottautuakaan. Toisaalta näitä äitien hetkiä ja hemmotteluita, olisi tarjolla omassa tuttavapiirissä , muissa järjetöissä, yksityisissä kylpylöissä, kuntosaleilla.. siis vaikka missä, mutta mihin voisin osallistua täysipainoisesti lasteni kanssa.

Ideota kaivataan !!

Kommentit (11)

Vierailija

jos pitää suunnitella jotakin järjestön toimintaa aikuisten kesken, niin eihän siitä käytännössä mitään tule, jos kymmenelläkin aikuisella on lapset mukana, 20-50 lasta. kaikillahan se sama oikeus sitten tulisi olla. Tapahtumat sun muut on tietty asia erikseen.

Vierailija

Haluat johonkin harrastukseen, jonka suunnittelu/kehitys/tms/kokouksiin saa ottaa lapset mukaan???

Koko perheen harrastuksia kyllä löytyy, mutta kai se on ihan ko. yhdistyksen toimijoista kiinni ja lapsista, että miten tervetulleita lapset ovat aikuisten kokouksiin.

Olen itse Vaakan jäsen (en yhtään aktiivi, pikemminkin kannatusjäsen) ja minusta sinne saa ottaa lapset kyllä mukaan kaikkiin kokouksiin ja juttuihin. Tuo risteily mistä mainitsit oli varmaan koko Vaakan ekoja juttjja, jotka oli suunnattu vaan aikuisille.

Vierailija

Nythän etsin paikkaa, missä lahtökohatsiena oletusena olisi, että suunnitelut voidaan hoitaa vaikka lapsia olisikin ympärillä useampi. Aikaa ja vaivaa , suvaitsevuutta ja keksiliäisyyttä se varmasti vaatii, muttei kai sentään mahdotonta ( ?? ).

Vierailija:

Lainaus:

jos pitää suunnitella jotakin järjestön toimintaa aikuisten kesken, niin eihän siitä käytännössä mitään tule, jos kymmenelläkin aikuisella on lapset mukana, 20-50 lasta. kaikillahan se sama oikeus sitten tulisi olla. Tapahtumat sun muut on tietty asia erikseen.

Vierailija

MLL perhekerhoissa, siellä vietetään aikaa lasten kanssa ja siten parannetaan ja tehdään ohjelmaa sinne perhekahvilaan. Sitten on kaikenlaisia äiti-lapsi piiriä missä toimitaan lasten kanssa

Vierailija

Taisin sitten liittyä yhditykseen harmilliseen sumaa.Heti kuin tuli sellainen ole ettei tämäkään ole siitä mitä haen.

Ja sitten tuo toinenseikka. Juuri kokoperheen juttuja näyttää löytyvän , mutta kuin yritin ilmotautua perheliikuntaan äiti + 2 lasta, niin eipäs onnistunut. Olisi pitänyt olla kaksi aikuista kahdelle lapselle : (. Sama oli muskareissa ja perheuinnissa. Meidän perheessä aktiiveja ovat vain minä ja muksut, mutta en ole yksinhuoltaja joten nuo yksinhuoltajien toiminnat ( joihin luonnollisesti lapset ovat tervetulleita ja joissa lapsille on usein järjestetty omaa ohjelmaa ) eivät ole minua varten. Täytyy vilkaista tuota pienperhelinkkiä, että onko sekin vain yksinhuoltajille.

Koko perheen harrastuksia kyllä löytyy,

Tuo risteily mistä mainitsit oli varmaan koko Vaakan ekoja juttjja, jotka oli suunnattu vaan aikuisille.

[/quote]

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat