Mitä ja miten 2,5-vuotiaalle kerrotaan siteistä ja kuukautisista?

Vierailija

Siis kun en tod pääse vessaan ilman että se jossakin vaiheessa siihen pyörähtää. Ja kaupassa kysyy mikä tämä on sidepaketista.

Miten nämä hommat hoidetaan?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

ja kotona kun nyt tietty on juossut vessaan just sillon (ja ei,en laita ovea lukkoon...) niin oon sanonut et naisilla tulee verta joskus ja äiti käyttää siihen näitä siteitä.

Poika sanoo niitä äidin vaipoiksi..hmm... :)

Vierailija

Ton tarkempaan ei musta tarvi selitellä. Vähän vanhemmalle voi selostaa tarkemmin.

Itse selostin juuri juurta jaksaen koko kuukautissysteemin 6v ja 8v tytöilleni.

Vierailija

Sinä kykenet parempaan kuin minä. Sinun lapsesi ovat parempiluonteisia ja paremmin kasvattuja kuin minun. Tämä lähtee varmasti erinomaisesta luonteestasi. Ja tietysti teidän geeneistänne. Minä olen varmasti tehnyt lapseni vahingossa tai ajattelematta. Minun olisi pitänyt ajatella näitäKIN asioita jo enne kuin epäkelpo mieheni siemenensä minuun laski. Olisi pitänyt muuten miestäkin varoittaa, että täydellisiäkin löytyy, minä en ole sellainen. Jos minun seisomaan opetteleva lapseni kaatuisi ja löisi päänsä ja jopa kuolisi sillä aikaa kun minä olen vessassa, olisi kaatuminen varmasti minun vikani. Siis sen vika, etten minä saatanan tyhmä hylkiö paska ihminen tajunnut, että lapsi aikoo juuri tällä siteenvaihtokerralla kuolla. Vittu MÄ OOOOOON ÄÄÄLIÖ luuseri. Kuka haluaa mun lapset?????? Kai tämä on pätevä syy huostaanotolle?

Vierailija

Mulla on todella utelias ja vilkas melk. 3 v. tyttö ja vauva. Lapsia ei voi jättää samaan tilaan, koska hän saattaa esim. ratsastaa pikkusisarellaan tms. " hauskaa" . Lisäksi vauva nousee pystyyn, ja joudun häntä valvomaan koko ajan, koska hän ei osaa turvallisesti laskeutua. En voi ajoittaa siteen vaihtoa niin, että pääsin vaikka unien aikaan käymään vessassa yksin. Tämä siksi, että verta saattaa tulvahtaa yllättävissä tilanteissa liikaa...

Ihan tosi. Olisiko minun pitänyt

1) olla tekemättä näin pienellä ikäerolla lapsia

2) hankki vuodot lopettava horminikierukka

3) käyttää kuukuppia

4) riskeerata ja antaa siarusten olla kahdestaan vessakäynnin ajan?

Siksikin haluaisin selittää lapselleni jotain, koska minulle ei ole koskaan - ei ikinä - selitetty kuukautisista tai sukupuolielämästä mitään. Haluaisin välttää tämän virheen.

Huono äiti mikä huono äiti - teki miten tahansa. Kiitos.

ap

Vierailija

ymmärtää tosi paljon, ja eipä kai siitä mitään haittaa ole jos kertoo niin kuin asia on. En tosiaan halua kuitata asiaa " aikuisten jutuilla" silloinhan tyttö voi ajatella että siinä on jotain hävettävää tai äiti on kipeä tai ihan mitä vaan.

Vierailija

" se on äidin vaippa" , varsinkin jos yrittää samanaikaisesti kouluttaa lasta potalle tyyliin " isot tytöt ei käytä vaippoja" ;-)

Vierailija

Näin minäkin kaikessa epätäydellisyydessäni sen ajattelin. halusin vain jakaa kokemuksia jne. Mullekaan ei koskaan puhuttu mitään kuukautisista tms. Olen yrittänyt tehdä nämäkin asiat mahd. normaaleiksi lapsille. Mutta silti mietin esim. sitä, pelottaakohan veri n. 3-vuotiasta. jne.

ap

Vierailija

Poika siihen, että voiks sit joka kuukausi syntyy lapsi?!? Vastasin ettei ja keskustelu loppu siihen, vastaukset kaikkiin haluamiin kysymyksiin sai ja oli tyytyväinen. Nyt poika 7 ja tietää mikä on kuukautiset ym. eikä tarvi olla hämillään kun asioista puhutaan ' avoimesti' . Tietenkin ikäiselleen sensuroiden.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat