Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täällä varmasti joku osaa sanoa...

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ei koske ihan yhteis- eikä yksinhuoltajuutta, mutta läheltä liippaa. Eli miten ero haetaan ihan käytännössä? Viedäänkö hakupaperi maistraattiin vai käräjäoikeuteen? Entä millainen hakupaperin pitää olla? Onko joku valmis kaavake, mikä täytetään vai tehdäänkö muodoltaan vapaa " minä tiina tonttu haluan avioeron tommi tontusta" -hakemus?

Kommentit (4)

Vierailija

Vapaamuotoinen hakemus tyyliin, minä Tiina Tonttu, sotu, haluan että meidät, Tommi Tonttu, sotu, tuomitaan puolen vuoden harkinta-ajan jälkeen avioeroon.

Yhteystiedot (osoite+puh.no), paikka, aika ja puumerkki.

Mikäli haet eroa yksin mainitset hakemuksessasi että haen avioeroa yksin.

Hakemus postiin paikalliseen käräjäoikeuteen.

Sitten eikun odottelemaan.

Raskas päätös, onnea ja voimia matkaan.

T.:Harri

Vierailija

Sain sen paikalliselta käräjäoikeudelta, mutta käsittääkseni saa myös lastenvalvojalta tai maistraatista.

Siihen vaan molempien allekirjoitus jos homma sovussa, jos ei niin sit vaan oma. Ja toivomukset lasten huollosta ja omaisuuden jaosta. Maksaa muistaakseni 60e. Minä pistin lappuun kylmästi, että mies maksaa ja maksoikin.. Sit se pitää toimittaa käräjäoikeudelle ja sieltä tulee sit postia molemmille ja lasku myöskin.

Onnea matkaan :)

Vierailija

Ymmärtääkseni mitään valmista kaavaketta asiaan ei tarvita. Minä aikoinani faksasin paperin perille, tätä nykyä sähköpostinkin pitäisi kelvata. Netistä löytyy useita asiakirjamalleja, joita käyttää. Tärkeintä on se, että tarvittavat tiedot löytyy esim. näin: (alla oleva mallina jollain sivulla)

Tampereen käräjäoikeus

Kelloportinkatu 5 A

33100 Tampere

TAMPEREEN KÄRÄJÄOIKEUDELLE

ASIA Avioerohakemus, I ¿vaihe

HAKIJAT Liisa Maija Hietala (000000-0000), Tampere

Mäkikatu 1 A, 33100 Tampere

Puh. (03) 000 0000

Jukka Pekka Hietala (000000-0000), Tampere

Mäkikatu 1 A, 33100 Tampere

GSM 0400-000 000

HAKEMUS Pyydämme, että meidät tuomitaan avioeroon harkinta-ajan jälkeen.

Alaikäisten lastemme huollosta, tapaamisoikeudesta ja elatuksesta sovitaan erikseen.

PAIKKA JA AIKA Tampereella 15.5.2001

_________________ ________________

Liisa Hietala Jukka Hietala

Uusimmat

Suosituimmat