Onko muita, jotka imettää koko ajan?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Mä varmaan kuulun siihen koulukuntaan, että--- imetä, tarjoa rinta jokaikiseen ininään. Tuntuu, että olen koko ajan sohvalla vauva sylissä. Ystävä, jolla lapsia ihmetteli miksi koko ajan imetän. Hän tarjoaa maitoa kerran kolmessa/neljässä tunnissa. Välit tekee muuta vauvan kanssa, esim leikkii, vaihtaa vaippaa, viihdyttää, hyssyttä, mutta rintaa tai pulloa vain tiettynä kellon aikana.

Tuntuu musta hullulta ajatukselta. VAi olenko ainoa, joka tarjoaa koko ajan rintaa? Näin tein esikoisenkin kanssa. Kiinnostaa tietää miten muut toimivat? Toisaalta elävänä tuttina oleminen väsyttää, etenkin kun on taaperokin hoidettavana.

Kommentit (7)

Vierailija

jotenkin se vaan on niin helppoa tökätä tissi suuhun jokaiseen ininään. Myös yliväsymys on meillä se että olis vaan tissillä kokoajan. Nyt oon yrittäny sitterissä hyssyttämistä välillä tissin sijaan että jäis vähän enemmän esikoiselle aikaa. Ja mielestäni vauva vielä syö aika vähän kerrallaan, joten ehkä olis paikallaan joku rytmi. Toisaalta taas ei..mutta siis tissillä poika on varmaan tunnin väleinsillon kun on hereillä, joskus useamminkin

Vierailija

koko ajan ja vauvalla oli iltaisin monen tunnin vatsanväänteitä ja itkuja. Kävimme erikoislääkärillä tarkistuttamassa, että onko kaikki kunnossa. Lääkäri kysyi heti, että miten usein imetän ja miten pitkään. Hän antoi neuvon jota olen noudattanut, että imetysvälejä kannattaa yrittää pidentää. Jos imettää koko ajan vauvan suolisto on " toiminnassa" koko ajan ja näin saattaa tulla helpommin myös vatsavaivoja. Meillä vatsavaivat vähenivät ja tällä hetkellä (vauva 4 1/2 kk) imetän päivällä n.3-4 tunnin välein ja se sopii myös vauvalle. Välillä on ollut tietenkin kasvupyrähdyksiin liittyviä tiheän imemisen kausia, jolloin tissi on maistunut useammin. Eli vauvan tarpeiden mukaan mennään...

Vierailija

ns. koko ajan, toki se vähenee iän myötä. Sitten kun kiinteät alkaa niin imetys vähenee. Vauvan imemisen tarve on suuri ja jos vauvalla ei ole tuttia niin sitten hän haluaa imeä rintaa. Ei siinä musta mitään pahaa ole vaikka rintaa tarjoaa muutenkin kun nälkään =) Kyllä vauva aikanaan oppii silti pois rinnalta.

Itse olen asiaa ajatellut niin että ei mulla nyt pienten lasten äitinä niin kauheasti ole tekemistä, ettenkö voisi toimia kuitenkin aika pientä osaa lapsen elämästä tuttina. Varsinkin itkusten vauvojen kanssa musta imetys on ollut ihanaa kun on melkeen ainoa hetki jollon voin esim rauhassa katsoa televisiota. Tietty sitten voi olla ongelmia jos esim isommat lapset on mustasukkasia tmv. Omaa aikaa ehdin saada sitten kun lapset kasvaa.

Vierailija

Jostain luin, että vauvat imee joko 4 kertaa tunnissa tai 4 tunnin välein. No meille sopii tuo eka. Yöt sentään menee noin 1,5 tunnin väliajoilla.

Vierailija

tissillä ja herää jois yrittää siirtää pois. On vissiin oppinut, että tissillä naatiskellaan ja nukutaan, välillä juodaan maitoa ja taas uinutaan lämpöisessä sylissä.

Vierailija

Mäkin olisin noilla linjoilla. Eli väsymyksestä huolimatta tuttina ja tissinä vauvalleni. Esikoinen luopui tissistä ilman ongelmia päälle vuoden ikäisenä, on iloinen ja tyytyväinen lapsi ja nukkuu kokonaisia öitä ilman pulloa, tissiä ja tuttia. Jotain olen tehnyt siis oikein....

Vierailija

Kun vauva on vasta reilun viikon ja pieni, pitää imettää aina ja maksimissaan pari tuntia väliä. Lisämaitoakin annettais, mutta omaankin maitoon meinaa silti hukkua, ja vauva ei edes huoli kuin tissistä. Esikoisesta imetin myös alati, mutta vauva oli toista kokokaliiperia ja tarvitsi silloin myös lisämaitoa sen lisäksi että roikkui tissillä koko aika.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat