Toinen/kolmas nimi Niilalle

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

ollaan nyt todennäköisesti päätetty, että lapsemme saa nimeksi Niila. Olen yleensä kahden nimen kannattaja, mutta nyt haluaisinkin yhdistää Niilaan Martti-nimen. Miten se onnistuisi sujuvasti? Alunperin Niilan koko nimen piti olla Niila Benjami(n), mutta sopisiko nimeksi Niila Martti Benjami(n)? Vai unohdanko Martin suosiolla?

Antakaa ihmeessä myös uusia parempia vaihtoehtoja, myös sellaisia saa antaa, missä ei ole Marttia ollenkaan...

Kiitos kaikille avusta jo etukäteen =)

Kommentit (12)

Vierailija

Martti on komea nimi, älkää ihmeessä siitä luopuko! Itse laittaisin sen ennemmin ihan etu/kutsumanimeksi kuin Niilan, joka on minun makuuni vähän ponneton ja liian pehmeän miehen nimeksi.

Mutta soinnillisesti ja nimiyhdistelmänä Niila Martti Benjamin toimii oikein hyvin, samoin kuin Martti Niila Benjaminkin... :o)

En muuten ymmärrä sitä miksi monet kokevat Benjaminin ulkomaalaisen kuuloiseksi nimeksi? Sehän on meidän maassa kalenterinimikin!

Vierailija

Ja Benjamin ännän kanssa siksi, että se tuntuu jotenkin täydemmältä ja tasapainoisemmalta tässä yhdistelmässä. Myös Niila Benjamin on hyvä, mutta Martti sopii loistavasti tuohon väliin.

Vierailija

Niila Martti Samuel

Niila Martti Aukusti

Niila (Martti) Benjami on mielestäni ihana nimi. Itse tykkään yleensä kahdesta nimestä, mutta makuasiahan se tietysti on. Jos Martti nimen haluaa laittaa, niin kyllä se mielestäni tuonne väliin sopii.

Entäs:

Niila Johannes

Niila Jeremias

Niila Anttoni

Niila Joosua

Niila Nestori

Niila Oliver

Vierailija

Minustakaan Benjamin on tässä se nimi joka ei sovi joukkoon " ulkomaalaisuutensa" takia. Niilan ja Martin sen sijaan pitäisin, sillä ne ovat enemmän samaa maata. Vaikka jättäisittekin Martin pois, Niilan kanssa sopisi silti suomalaisempi toinen nimi.

Miten olisi

Niila Martti Perttuli

Niila Martti Akseli

Niila Martti August

Niila Martti Jaakkima

Niila Martti Juhana

Niila Martti Jousia

Niila Martti Olavi

Niila Martti Taavetti

Niila Martti Vihtori

(tai nämä kaikki ilman Marttia)

Vierailija

Ja kyllä minusta Niila Martti Benjaminkin on ihan kiva, mutta ajattelin, että jos olet kahden nimen kannalla niin Niila Martin sointuisi kivasti!!

muutama muukin vielä:

Niila Martti Mikael

Niila Martti Anselmi

Niila Martti Nikolas

Niila Martti Ernesti

Niila Martti Topias

Niila Martti Ossian

Niila Martti Valdemar

Niila Martti Verneri

Niila Martti Artturi

Niila Martti Alarik

Vierailija

Minä luopuisin kokonaan Benjamin- nimestä ja valitsisin sen tilalle jonkun " suomalaisemman" nimen, joka sopisi paremmin Niilan ja Martin kanssa.

Niila Martti Matias

Niila Martti Aapeli

Niila Martti Henrikki

Niila Martti Eemeli

Martti on ihan hieno nimi ja se sopii hyvin tuon Niilan kanssa, mutta jos päättäisitte valita vain kaksi nimeä, niin silloinkin valitsisin Niilan kaveriksi jonkun muun kuin Banjaminin.

Vierailija

... ja varsinkin Kertturuutille: niin kuin jo mainitsin, itsekin pidän kahdesta nimestä enemmän kuin kolmesta ja Kertturuut ehdotti Niila Marttia, luulin että tuo nimi töksähtää hiukan, mutta nyt kun joku toinenkin rohkeni sitä kannattaa, ei se tunnu enää yhtään niin töksähtävältä...

En kyllä vieläkään hylkää tuota Benjaminia, kun itse olen siihen jostain syystä tykästynyt ja se sopii myös sukunimemme kanssa erinomaisesti. Onneksi on vielä vähän aikaa miettiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat