Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minka ikaiselle voi antaa jotain tuorepalasta kateen imeskeltavaksi ja mita se voisi olla?porkkanaa?irtoaako siita vauvan suuhun?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Kommentit (7)

Vierailija

mut Laatupaakarin maissinaksut on olleet meillä kova juttu. Poitsu nakertanut niitä 7 kk:sta lähtien. Olisin antanut jo aikaisemmin jos olisin niistä tiennyt (niitä saa ihan tavallisesta kaupasta). Lisäksi tarpeeksi isoja omenan paloja. Nekin on aika cool.

Vierailija

Se pysyi pikkukädessä ja oli kivaa pureskeltavaa. Siitä lähti suuhun sitä pehmeää osaa, mutta tarkoitus olikin, että vauva oppii nielemään myös palasia. Ikää ekan kurkkusuikaleen (siis noin kuudesosa kurkusta ja pitkä palanen) kanssa oli noin 2kk.

Vierailija

Oletko koskaan ottanut huomioon sellaista asiaa että KAIKKI maailman lapset eivät ole allergisia ja niitäkin (sinun mielestäsi poikkeuksia) on jotka eivät ole allergisia millekkään!

Minä itse en henk. koht elä allergioiden pelossa ja ties mitä allergioita noillakin on kun on välillä mitäkin punotusta ja ryyhkää millon missäkin, tekisin oman ja lapseni elämän hankalaksi kyttäämällä joka näpyn ja pohtimalla että mistä johtuu. Vakavat allergia reaktiot on sitten eri asia mutta on minusta ihan täysin normaalia ettei esim. vatsa kestä liikaa maitoa tai paprikaa, kuten isommalla pojallani on.

Eli ei nyt aleta jooko tunkemaan ihan oikeasti noita allergia hömpötyksiä joka ketjuun. Tämä on ensimmäinen kerta kun minulla keittää noiden sinun kommenttiesi takia, miksi pitää alkaa höpistä allergioista jos joku kysyy mitä popsittavaa voi vauvalle antaa?

Sinun näkökulmastasi maailman lapset voisivat syödä vaihdellen vuohenjuustoa tai kengurun lihaa, riippuen tietysti mikä rehu milloinkin kukkii=)!

Eli relaa vähän ja anna edes muiden lapsien syödä ja juoda mitä haluaa, vaikka omat muksusi ruokitkin miten haluat!

-Kiitos-

Vierailija

kuivattua ruisleipää, maissinaksuja (suosikki), omenaa, porkkanaa ja sitten pehmeistä eli syötävistä ja nieltävistä olen antanut keitettyä kukkakaalia, pehmeää leipää, banaania ja herneitä.

Periaatteessa kaikki mitä hetulaan työntää uppoaa=)

Vierailija

nuo pehmeät olen antanut pöydälle palasina ja poika opettelee niitä itse noukkimaan ihanalla koko kämmen otteellaan=) Herneet tuottaa vielä suuria vaikeuksia ja sitten hermostuu...täytyy vähän avittaa, mutta kyllä ikenissään nuljuttaa herneitä ja muita pieniä paloja, ja sitten nielaisee=)

Vierailija

allergiselle vauvalle juurekset ja vihannekset kokeillaan ensin keitetyinä ja vasta tämän jälkeen tuoreina. Porkkana ei ole hyvä vaihtoehto vähänkään allergiselle vauvalle ainakaan lehtipuiden ja pujon siitepölykausina, se aiheuttaa allergiaoireita kohtalisen helposti, joskaan ei niin helposti kuin sukulaisensa selleri ja palsternakka.Suussa pureskeltavasta juurespalasta irtoaa aina jonkinverran pintakerrosta suuhun vaikkei vauva sitä pystyisikään pureskelemaan.

Lanttua ja naurista ei käytetään lähes vuoden ikäisen vauvan ruokavaliossa vain keitettyinä kaataen ensimmäinen keitinvesi pois.

Kyssäkaalia voi myös käyttää tuoreena pureskeltavaksi. Aloitusikä riippuu taasen allergioista.

Juuresten allergeenit tuhoituvat helposti raastettaessa, joten raasteen ovat mahdollinen vaihtoehto juurespaloille. Hampaiden puhjetessa voi viljoille herkistymätön pureskella kuivia leipäpaloja.

Uusimmat

Suosituimmat