Miksi Suomessa hoidetaan oiretta, ei tautia??

Vierailija

Mua ihmetyttää tää asia suuresti. Esim. diabeetikoille oikein suositellaan hiilihydraattipitoista ruokavaliota, vaikka se tekee sen, että pitää piikittää insuliinia ahkerasti.

Miksei mieluummin suositella vähähiilarista ruokavaliota ja vähempiä pistoksia?

Onko todella lääketeollisuus niin niskan päällä terveydenhuoltoasioissa?

Kommentit (14)

Vierailija

Jos ei runsaasti proteiinia. Diabeetikon ruokavalio on myös vähärasvaista, koska diabeetikoilla suurempi taipumus saada sydän- ja verisuonisairauksia.

Vierailija

Mulla vaan vielä ihottuman lisäksi oli elämää hankaloittamassa jatkuvat poskiontelotulehdukset ja astma/allergia. Oon saanut elämäni aikana varmaan 100 l erilaisia voiteita, antibioottikuureja meni 4 vuodessa vähintään ja valohoidot ym. on yhteiskunnan varoilla käyty. Kukaan ei koskaan halunnut kaivautua pintaa syvemmälle ja tutkia mistä ne jatkuvat poskiontelontulehdukset tulee (leikkaus kyllä niiden takia tehtiin) ja mistä iho menee rikki.

Nyt oon ollut jo kohta 15 kk oireeton, ei ihottumaa, eikä poskiontelontulehduksia ja myös astmalääkkeitä tarvitsen vain satunnaisesti. Itse olen parannuskeinoni löytänyt. Kaikilla ei vaan välttämättä riitä aikaa ja kykyä itse etsiä tietoa ja kokeilla vaihtoehtoja.

Vierailija

oireiden hoitamista olisi rajoittaa niitä hiilihydraatteja, taudin hoitamista se, että syödään terveellisesti ja annetaan insuliinia riittävästi

asiat ei oo niin yksinkertaisia

t:lääkäri

Vierailija

JA diabeetikkojen mukaan homma toimii. Eiköhän jokainen diabeetikko itse osaa kokeilla sopivan ruokavalion. Pahinta on pomppiva verensokeri.

Vierailija

Jossain vaiheessa minun piti sivellä iholleni viittä eri voidetta kaksi kertaa päivässä, joka vartalonosalle oli omansa. Kukaan ei missään vaiheessa pyrkinyt selvittämään, mistä ihottuma johtuu, ja rahaa voiteisiin meni sentään tuhansia silloisia markkoja.

Nyt olen oireeton, koska itse aikuistuttuani selvitin mistä ihottumat johtuvat ja miten saan pidettyä ne kurissa ilman voiteita tai lääkkeitä. Itse täällä pitää hoitaa sairautensa, lääkärit hoitavat vain oireita.

Vierailija

Se oli vain esimerkki. Vaikka edelleen oon sitä mieltä, että hiilari kuin hiilari, se pistää just sen verensokerin pomppimaan.

Mutta yleisesti: Suomessa määrätään ihan hirveesti lääkkeitä, kun sen sijaan voisi keskittyä selvittämään mistä tauti johtuu ja hoitamaan sen aiheuttajan pois. Sen sijaan useimmat saa reseptin kouraan ja apteekkiin.

Tämä mättää Suomessa, mun mielestä.

Vierailija

Joo, onkohan se ihan oikeesti niin. Että siis lääkefirmathan pääosin kustantaa lekureita " koulutusreissuille" jne ja sitten sen mukaan hoidetaan potilaita.

Kuullostaa kamalalta, mutta pistää kyllä nää monet jutut epäilyttämään.

Vierailija

Kai se on tullut tavaksi, että koululääketiede hoitaa oireita. Jotenkin se vain kuuluu asiaan, kun se on tätä modernia tiedettä. Ei osata muuta kuin lievittää oireita lääkkeillä ja/tai leikata ihmisiä.

Olen itse kyllä miettinyt, että pitäisi hoitaa oireiden syitä. Valitettavasti lääkärit eivät hallitse tätä. Aika usein annetaan vain särkylääkkeitä tai vastaavaa, vaikka esim. elämäntavoilla tai perinteisillä keinoilla olisi parempi vaikutus sairauden hoitoon ja koko ihmisen vointiin. Uskon esimerkiksi ruokavalion vaikutuksiin, osteopaatteihin, jäsenkorjaajiin ja joihinkin muihin " vaihtoehtoisen lääketieteen" hoitoihin. Samalla kyllä uskon myös (useimpiin) lääkkeisiin ja uskon, että monet leikkaukset ovat välttämätömiä.

Vierailija

Esim. Ruisleipää, pitää verensokerin tasasena pidempään. Ei kukaan ranskanleipää ja pullaa niille suosittelekkaan, vaan terveellinen ruokavalio, RASVOJEN LAATU TÄRKEEMPÄÄ

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat