KULTAINEN 60-LUKU!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Joko meitä löytyy vauvapuolelle asti? Tulkaahan kertomaan kuulumisia

huhuilee Pääsky, joka aikoo lähteä nauttimaan löylyistä ja Valio, kohta 7 vk, joka tuhisee jo yöunillaan...

Kommentit (15)

Vierailija

Terve Pääsky ym!

Huomaattekos, minäkin löysin jo tälle puolelle!

Eiköhän ruveta pinoutumaan täällä nyt kun ollaan päästy hyvään vauhtiin tuolla odotuspuolella.

Eilen kirjoittelin pitkästä aikaa odotuspuolelle, olen ollut aika saamaton kirjoittelemaan...tuntuu että vauva vie kaiken ajan..ja samoin nämä kolme muuta...

Mutta jos nyt rupeaisi ahkerammin seurailemaan tapahtumia....

Ketäs muita 60-lukulaisia täältä löytyy??

Matura ja Juniori, kohta 2kk

Vierailija

kivaa kirjoitella tänne puolelle. vauvan kanssa katellaan kivaa kirjaa joka just saatiin vau-kirjakerhosta. takana väsyttävä yö, vauva luuli että aamu alkaa kello kaksi, siinä sitten kiikuttiin kuuteen asti ja torkahdeltiin siinä. lähdemme reissuun keskiviikkona, jännittää miten matka sujuu. ulkona pakkasen puolella, hyi että inhoan talven tuloa..

tuikku ja pikkuneiti 3kk ja 1 vko

Vierailija

Aamukirjoittaminen johtunee mun kohdalla siitä, että nukun kuin tukki jo puolen 10 aikaan...herätys oli Valiolla tänään kello 6, tosin kuuntelin sähläystä sängyssä 1½ tuntia, kai tuo ukkelikin välillä nukahti?

No, kannattaa varmaan suihkuilla, niin minäkin olisin tehnyt jos olisin asian muistanut. Ehken nyt ajattele moista riskiä enempää, kaipa olisimme jo oireita huomanneet, jos jotain olisi sattunut? Minä, jos kuka, olen ylivarovainen... Mies sanoikin silloin, kun pohdimme tämän iltatähden mahdollista syntymistä, jo ennen raskautta, että suurin syy, miksi hän EI haluaisi enää yhtään lasta (ja hän siis nimenomaan halusi tätä) on se, että niistä sitten isompana saa huolehtia ja murehtia, kun ne tuolla maailmalla heiluu...ei kuulema halua koiraakaan siksi, että ne on niin lyhytikäisiä ja sitten niitä pitää surra. No, olemme kyllä myös allergisia.

Olen huomannut kertiksillä, että Valion vaippa-alue on ihan punakka. Käytämme nykyään niitä ainoastaan kaupunkireissuilla. Tosin en ole tutkinut montako niitä siellä laatikossa on jäljellä ja luulen, että en taida lisää ostaa kun loppuvat...

Nyt pieni mies haluaa tissin kautta aamu-unille!

Kuulumisia odotellen....

Pääsky ja Valio

Vierailija

Meillä on näköjään päinvastainen rytmi kirjoittelussa: Sinä, Pääsky, kirjoitat aamulla, minä illalla. :) Mutta kyllähän tämä pino näinkin pinnalla pysyy...

Viime yönä vauva nukkui jo kokonaiset seitsemän tuntia heräämättä! Taisi mummujen viihdyttäminen ottaa voimille... Ja kyllä meilläkin normaalisti on kestovaipat, vaan kun neiti oli pissinyt kaikki harsot märiksi ja en ole vielä ihan sisäistänyt sääntöä, että joka päivä koneellinen valkoisia... Vähitellen ehkä opin. No, pakkokin oppia, oli tuo kertis hautonut vähän toisesta nivusesta ihoa rikki. Vauvalla on siis tosi hieno ja sileä iho -> siis herkkä... :P Talkkia vaan peliin... Ja voi kyllä olla, että kestovaippoja saa öisin vaihtaa ainakin kerran, kun nuo pissaamisen lahjat ovat neidolla melkoiset.

Ratkaisin tuon Calmette-pulman niin, että käytimme neidin sitten vain suihkussa. Ongelma siinä kylvetyksessä kai on, että märkivästä jäljestä voi tuberkuloosipöpö kulkeutua esim silmään tai hengityselimiin kylpyveden kautta. Suihkuttaa ymmärtääkseni saa... Ja todennäköisesti riski on kylvettäessäkin aika pieni. Jotta meillä suihkutellaan sitten niin kauan, kunnes tuo jälki paranee, kun en ole varma. Voit kutsua ihan vapaasti ylivarovaiseksi. Tunnustan syntini siinä suhteessa. ;) Meillä onneksi piikki laitettiin ihan kyselemättä pakaran puolelle niin, että mahdollinen arpi ei uikkarissakaan varmaan pahasti näy.

Minä varmaan saan sydänhalvauksen silkasta kauhusta, kun pikkuinen on kasvanut niin isoksi, että haluaa autoa ajella. Lupa tulee vain hyvällä ilmalla suljetulle alueella, johon hirvet ja muut autolijat eivät pääse, ja maksiminopeus on 30... ;) Ymmärrän huolesi esikoisen puolesta. Kauhiasti on luvassa huolehtimista tuon tyttelin kanssa tulevaisuudessa.

Minä olen kyllä ollut aika pettynyt, kun pikkuveli ei koko syyslomansa aikana tullut tervehtimään. :( Kyllä isoasiskoa pitäisi. Äiti ja isäkin kuitenkin kävivät kahteen kertaan. Pitää antaa sille palautetta. Muutenkin alkaa olla ihmisiä tosi ikävä, kun ei tosiaan ole pieneen aikaan tullut kyläiltyä ja sairaalareissun jälkeen ei vieraitakaan ole paljoakaan näkynyt. Asiaan vaikuttaa tietenkin tämä flunssa-aika... Jostain syystä meille ei kukaan flunssainen ole tällä hetkellä kovin innokas tulemaan.

Pikku haisuli alkaa taas metelöidä siihen malliin, että taitaa olla iltasyötön aika käsillä. Ehtisinköhän käydä oikein suihkussa ennen moisen velvollisuuden toimittamista? Jännitystä elämään... Yleensä en ehdi.

Mutta toivotaan, että muitakin kultaisia taas jaksaisi pinoutua seuraksemme... Nyt pitää vielä jännittää, josko se söpö pikkutyttö pääsisi jatkoon Idolsissa. :) Mukavata illanjatkoa!

-kirahvi ja Tupsukorva 4 vkoa 6 pvää-

Vierailija

Oletteko menossa ihan talvea pakoon kauemmaksi? Me vähän suunniteltiin jotain etelän reissua, mutta saa nyt nähdä...olen niin laiska lähtemään edes kauppaan. Asia hautuu.

Pääsky

Vierailija

Meilläkin vaihdettiin talvirenkaat ihan pikana, kun tuo esikoinen tarvitsee autoa tänään ja luvattiin jo räntää. Arvaa vaan, Kirahvi, miltä sitten tuntuu päästää Tupsukorva auton rattiin, pimeään hirvien sekaan...saa äidin (ja isänkin) ihan sekopäisyyden partaalle. Perjantaina kun tyttö lainasi sitä myös, hän ovella mennessään huuteli meidän sata kertaa tulleita ohjeita heipaksi takaisin...ja siis varsin varovainen neiti on ihan oikeasti!

Minäkin hämärästi muistelin niitä Calmette-ohjeita, mutta me nyt sitten kylvetty on jatkuvasti, kun unohdin koko asian. Siinä oli välillä sellanen pikkunen märkäpallero, mutta nyt se on taas vaan punainen. Olen vahtinut haukkana asiaa sairaalassa, kun tuolle yhdelle tytölle pistettiin se aika näkyvälle paikalle alareiteen ja tuli vielä iso arpi, niin seuraaville olen ohjeistanut lääkäriä pistämään mieluummin pakaran puolelle, bikinialueelle. Ovat totelleet (minäkö turhamainen?)!

Mahtavia unia teillä nukutaan, Kirahvi, Valion max taitaa olla 5½-6 tuntia! Ihanaa kun mies on viikon lomalla, voi täälläkin vaihdattaa vaippaa yöaikaan. Meillä on kestot yölläkin, mutta kun Valio nukahtaa nykyään (hetkellisesti?) jo klo 20, niin kyllä viideltä aamulla on jo varsin täynnä vaippa... Kummasti mun korvien väliä helpottaa se tietokin, että se en ole minä jonka on PAKKO nousta vaihtamaan, vaikka nousisinkin. Kahdella tissittelyllä ja yhdellä vaipanvaihdolla tuo nukkuu vieläkin, tosin jotain tuhinaa sieltä jo kuului.

Meidän paatti nousee tänään vesiltä, naureskelin just, että enpä astunut tänä kesänä jalallakaan koko purjeveneeseen, moottoriveneeseen kyllä. Ehkäpä ensi kesänä Valion kanssa, ei kyllä kuulosta älyttömän lupaavalta?

Mulla on lievä skolioosi nuoruuden Marimekon kassin peruja (toisella olalla,,)janyt on taas niskat niin jumissa, että pään kääntösäde alkaa kaventua. Täytynee tosiaan lähestyä sitä hierojaa, ennen täydellistä kriisiä. Osaan kyllä nostaa ja kantaa molemmilla käsillä, se on ollut tämän niskan kanssa pakko opetella.

Nyt TAAS pykkien kimppuun...

Mukavaa sunnuntaita kaiklle ja tulkaahan estradille kertomaan mitä kuuluu!

Pääsky ja Valio, 8vk ja 1 päivä päälle

Vierailija

Terve Matura ja muutkin!

Enpä muistanutkaan, että meillä nämä vauvat on niin samanikäiset..Valio on ensi viikolla 2 kk, 27.päivä. Tuolla koisii pihalla ja aika hyvin on mennyt, kahvin juonnin kun lopetin, niin loppui kiemurtelukin.

Täällä kotona ON hiljaista, kaipaan vähän aktiviteettia, mutta onneksi ensi viikolla perhe on lomalla. Vaikka olemmekin ihan kotosalla, on silti mukavaa saada seuraa. Suunnitelmissa oli reissu ystäväperheen luokse, mutta heillä osuikin muuta menoa ensi viikkoon, joten ei mennäkään. Valio ei ole vielä edes matkustanut autossa yhteenmenoon 30 km pitempään...

Ajattelin marraskuun harmauden katkaisemista ja jouluostosreissua Valion kanssa kaksin Tampereelle siskon luo, mutta täytyy nyt katsoa, kun se olisi kuitenkin tehtävä julkisilla, kun mies tarvitsee autoa noihin harrastuskuskauksiin.

Muiden kuulumisia kaipaillaan edelleen!

Pääsky

Vierailija

Minä kirjoittelin (kiukuttelin) kuulumisia tuonne odotus-puolelle, mutta jospa täälläkin vähitellen alkaisi pinoa tulla. Jotta nostanpa tällä.

Vierailija

Viime yönä menikin sitten nukkuminen vähän sekaisin... Hirmuiset ilmavaivat kiusasivat pikkuista ja uni tuli vasta kahden jälkeen, kun minä ja isukki olimme molemmat jo ihan sekopäisiä väsymyksestä. :P Nukkui kyllä sitten aamuyhdeksään melkein eli sen seitsemän tuntia taas. Miesparka joutui aamulla heräämään kuudelta töihin...

Jouduin tosin yöllä pyörtämään päätökseni ja laitoin vauvalle lopulta kertiksen, kun tuntui tuo kestovaipan kastuminen vain lisäävän raivoa... Jotta päivisin kestot, öisin kertikset... Ainakin toistaiseksi. Niin ja kauppa- ja kyläreissuilla kertikset, jos pidemmäksi ajaksi menemme.

Vauva tuntuu kyllä perineen vuorokausirytminsä minulta eli illalla kukutaan ja aamulla nukutaan.. Mitä nyt se yksi syömishetki ja vaipanvaihto on seitsemän tunnin unien jälkeen vaadittu. Sen jälkeen voi taas kuukahtaa. :) Minun normaalin elämäni kannalta tuo rytmi on vähän hankala, koska joudun ottamaan tarvitsemani lisäunet aamupäivällä ja siihen aikaan kuitenkin pitäisi syödä itse aamiaista ja peseytyä yms... Eli eipä ole toivoakaan ehtiä hoitaa juuri muuta kuin vauvaa. Odottelen jo innolla, josko tilaamani kantoliina saapuisi. Saisin ehkä vähän enemmän tehtyä jotain, nyt kaikki aika iltapäivisin menee vauva sylissä. :P

Eli täällä ei todellakaan ommella mitään. Hirveä hinku olisi tehdäkin välillä jotain ja vauva ihan oikeasti tarvitsisi lämpimiä fleecevaatteita. Kankaat olisi, aikaa ei. Ja hyväätarkoittavat ihmiset ihmettelevät, miksi en muka ehdi välillä edes itse syödä. Kai minä syödä ehtisinkin, mutta ruoanlaitto on ongelma. Ja loppujen lopuksi minulle on (turhamaisena ihmisenä) tärkeää sellainenkin asia, että saan huolehdittua hygieniastani. En voi sietää likaisia hiuksia... Joten säntään ennemmin suihkuun kuin jääkaapille. Elämä on valintoja ja puhtaushan on puoli ruokaa.

Sitä minä en ymmärrä, miten muka pienten vauvojen vanhemmat pystyvät harjoittamaan seksiä. Ei silti, että alapään kunto edelleenkään moiseen houkuttelisi, mutta meillä kun neiti menee puolenyön aikaa tutimaan, ja sitä ennen mussuttaa ruokaa koko illan, en minä ainakaan keksi, milloin seksiä ehtisi harrastaa. Yöllä kun on kuitenkin jo niin väsynyt, että kuukahtaa, kun pääsee vaaka-asentoon. No, ehkä sitten muutaman vuoden kuluttua moinenkin palaa osaksi elämää. ;)

Ei äitinikään tuosta calmette-rokotuskohdan hoitamisesta mitään muistanut. Eli ihan tyynesti ja ongelmitta on veljenikin kylvetetty näppylän kanssa. :) Ei se riski noin normaalisti paranevan näpyn kanssa suuri liene.

Mutta menepä vilkaisemaan, mikä vaihteeksi jälkikasvua kiukuttaa. Luultavasti ilmavaivat. Lopetin jo Disflatylin antamisen toistaiseksi, kun tuntui lähinnä pahentavan tilannetta... Vauvalta tulee ihan uskomattomia röyhtäisyjä. Tänäänkin tuli niin miehekäs sarja, että neiti säikähti itsekin ja pillahti itkuun. :( Voivoi...

Mutta mukavaa viikon alkua!

-kirahvi ja Tupsukorva 5 vkoa-

Vierailija

eipä mennä kovin kauas, ruotsinmaalle siskon synttäreille.toivottavasti ei mene sofian rytmit sekasin, täytyy yrittää olla tarkkana sen suhteen.

palailen viikon päästä taas kertoilemaan kuulumisia. aurinkoista syksyn jatkoa toivottavat

tuikku ja sofia

Vierailija

Kirjoittelin jo taas vanhasta tottumuksesta tuonne odotus-puolelle, mutta pikapinoutuminen siten tännekin... Mummuja tuli pari tänään moikattua ja neito nukkui oikein somasti automatkat ja käyttäytyi mummuja kohtaan oikein nätisti ja kohteliaasti. haisi tosin melko pahalle, muu´tta minkäs teet, kun kakkaa ei ole taas parin päivään näkynyt. (No, illalla tuli iskälle yllätyspaketti sitten.)

Huomista lumisadetta jo jännityksellä odottelen, siis tuleeko moista vai eikö... Talvirenkaat lienee joka tapauksessa syytä vaihtaa autoon.

Neidin calmette-rokotuskohta on alkanut punoitella. Mitenkäs sen hoito-ohje menikään, muistaako kukaan? Eli, kun se (mahdollisesti) tulehtuu, saako suihkutella? Kylvyssähän ei märkimisvaiheen aikana saanut käydä... Kai..? Tämähän minulle kerrottiin sairaalassa, mutta arvatkaapa vaan, muistanko mitään. :P

Mutta nyt makkariin katsomaan, josko tissi kelpaisi. Viime yönä neiti nukkui peräti 7 tuntia lähes putkeen. Isi vaihtoi neljän aikaan nopeasti vaipan ja neiti nukahti heti sen jälkeen uudelleen! Toivotaan, että moinen toistuu tänäkin yönä.

Mukavata lepoaikaa, kultaiset!

-kirahvi ja Tupsukorva 4vkoa ja 5 pvää-

Vierailija

Eli moi Pääsky! Kuulumiset voit vielä lukea odotuspuoleleta, mutta kokeilen, millaista on täällä kirjoittaa. :) Ja minuakin kyllä kiinnostaisi kuulla mahdollisesti tänne jo aiemmin siirtyneiden 60-lukulaisten kuulumisia...

-kirahvi ja neiti Tupsukorva 3 vkoa ja 4 pvää -

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat