En voi sille mitään, että mua ärsyttää tuttavani valinta!!

Vierailija

Pitkälle kouluja käynyt akateeminen -> päivääkään ei oo tehnyt alan hommia, vaan on alkanut pykätä kersoja ja ollut jo vuosia kotona. Ihan vaan elelee miehen rahoilla. Mies maksaa asuntoa, autoa yms. kun tämä pikkurouva hääräilee kotona mukuloitten kanssa onnellisena. Ainoat uutiset mitä sillä on, on tyyliä " No nyt tyttö teki kakat pottaan" ja " Tein tänään omenapiirakkaa" . Kehtaa vielä sanoa, ettei halua töihin ollenkaan, ettei häntä kiinnosta työelämä kun tämä arki lasten kanssa on " niin paljon palkitsevampaa" .

Tällaisiako maistereita Suomi tarvitsee? Tämänkö takia Suomi kouluttaa kalliilla rahalla naisia, että ne voivat sitten elää pikkurouvan elämää kyökin perukoilla? Tällaista " tasa-arvoa" en ymmärrä, en todellakaan. Miksi joillakin ei oo lainkaan yhteiskunnallista velvollisuudentuntoa?

Sivut

Kommentit (84)

Vierailija

Ystävästä ei ole kyse, tuttava on parempi sana. Ja toisekseen olen itse opiskellut korkeakoulututkinnon, ja olen kyllä ollut jo pitkään arvostetussa ammatissa. Ihanaa, kun saan täällä anonyymina tuulettaa joskus todellisia mielipiteitäni asioista! ap

Vierailija

KÄyttäisit ap tuonkin energian johonkin hyödylliseen, sinäkin. Jos koulutus on näin järjestetty ettei siinä vaadita mitään takuita työelämään siirtymisestä, miksi se sinulle on tuollainen herne? Mikä sinä olet määrittelemään toisen ihmisen puolesta hänen elämänkaartaan ja elämisensä oikeutusta? Kantaasi olet oikeutettu, pännii pännii. Ja toivottavasti tuttavasi pääsee sinusta eroon, on kammottavaa jos on tuollainen lähipiirissä kuin sinä.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Tehkää palvelus, jos tiedätte, että jäätte kotiin, älkää ainakaan maisterin papereita hankkiko. Säästyy rahat muuhunkin.

Vierailija

" kaksi naismaisteria, yhteiskunta satsannut heihin molempiin saman koulutuksen

toinen jää heti työelämästä ja tekee 4 lasta, uusia veronmaksajia

toinen ei saa kuin pätkätöitä ja uskaltaa tehdä 1 lapsen 35 v. vanhana

kumpi parempi yhteiskunnan naisjäsen?"

Elä sinä vaan yhteiskunnalle, minä elän itselleni ja perheelleni. Kumpi nainen on onnellisempi?

Vierailija

Niitä ennätän kyllä vielä tekemään kunhan lapset kasvavat. Nyt haluan nauttia kiireettömyydstä ja pienistä lapsistani! En todellakaan koe olevani hellan ja nyrkin välissä, tämä on ikioma valintani, ja ikioma elämäni josta nautin parhaalla mahdollisella tavalla.

Ihmettelen jos tämä yhteiskunta kaatuu siihen ettei saa työpanostani muutamaan vuoteen.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Olen ollut valmistumiseni jälkeen 9 vuotta kotona. 11 vuotta olen ollut päätoiminen äiti. Olen opiskellut oman itseni takia, en yhteiskunnan. Olen erittäin motivoitunut äiti ja kasvatan älykkäitä ja pystyviä lapsia. Akateemisena ihmisenä onnistuin tosiaankin saamaan sen akateemisen ja älykkään miehen jolla on hyvät geenit juuri minun lapsilleni. Ja sellaisen joka pystyy elättämään minut ja lapset. Omaksi huvikseni teen hyvinkin paljon ilmaista vapaaehtoistyötä, tietenkin omilla ja perheeni ehdoilla. En näe mitään syytä sitoa itseäni jonkun työn kahleisiin. Olen vapaa ihminen ja elän omaksi hyväkseni. Siinä sivussa tuotan taatusti hyötyä myös yhteiskunnalle, mutta se ei ole minun ongelmani eikä vastuullani minkälaista hyötyä tuotan.

Vierailija

Mutta EN ymmärrä sitä, että muija kouluttaa itseään vuosia yhteiskunnan rahoilla, maisteriksi asti. Sitten kun tosipaikka ja työhöm siirtymisen aika tulee, työnteko ei kiinnosta pätkääkään, vaan jäädään kotiäidiksi nyrkin ja hellan väliin. Ja vielä elvistellään sillä, ettei sitä työtä sitten kiinnostakaan tehdä! Eikö vähempi koulutus olisi sitten riittänyt? Minä ainakin tunnen yhteiskunnallista vastuuta siitä, että jos kouluttaudun veronmaksajien rahoittaman opintotuen turvin arvostettuun ammattiin, annan sitten myöhemmin panokseni TEKEMÄLLÄ sitä työtä ja maksamalla veroja. Ei minua kortistoon tai kotikeittiöön ole koulutettu!

Vierailija

Suomessa ei todellakaan ole siinä määrin pelkkiä kotiäitejä, että tämä olisi yhteiskunnallisesti suuri ongelma. Suurempia löytyy. Paljon.

Suurin osa kotiäideistä menee kyllä töihin kotiäitiysvaiheen jälkeen. Jos taas ei mene, se ei ole muiden ongelma kuin miehen, joka hänet joutuu elättämään.

Vierailija

Vierailija:

Lainaus:

Suurin osa kotiäideistä menee kyllä töihin kotiäitiysvaiheen jälkeen. Jos taas ei mene, se ei ole muiden ongelma kuin miehen, joka hänet joutuu elättämään.

joka hänet joutuu elättämään. Ja joka, kuten sanoitkin, voi lähteä kävelemään mikäli tilanne ei häntä miellytä. Eivät nämä ihmiset yhteiskuntaa kaada.

Vierailija

veisi sen vähempää " verorahoja" kuin maisteritutkinto. Ja sitä paitsi ihmisten mieli muuttuu ajan ja elämäntilanteen myötä. Ei kukaan voi varmaksi sanoa etukäteen haluaako olla kotona vai töissä sitten kun niitä omia lapsia on. Kotiäidit tekevät kaikkein arvokkainta työntä tulevaisuuden kansalaisten eteen.

Vierailija

Mulle ei yövälvominen todellakaan sovi.

Lainauskin vielä unohtui, lisään sen ja lähden nukkumaan.

Vierailija:

Lainaus:

Näiden kotiäitien avioliitot sitten kestävät ikuisesti?

Sehän hyvä, ettei ole pelko perseessä siitä, että elättäjä lähtee kävelemään ja kotiäitiys loppuu siihen paikkaan...

Edellinen.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat