Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Poikamme ei juo maitoa eikä kaakaota, ei syö viiliä, rahkaa, eikä juustoa. Jäätelöä tai jugurttia menee satunnaisesti hiukan. Kaikkea olen koittanut, ja olen jopa miettinyt että lopetanko antamasta mitään muuta juotavaa kuin maitoa. Ehkei nyt sentään kuitenkaan. Toivon että tämä on vain jokin ohimenevä vaihe. Mutta maitoa hän ei ole paljoa suostunut juomaan sitten yhden ikävuoden, jolloin lopetin imettämisen. Aiemmin maitoa oli helppo ujuttaa soseisiin ja puuroihin, mutta nykyään niitä menee enää vähän. Annan pojalle päivittäin kalssiumvalmistetta.

Kommentit (1)

Onko lapsesi koskaan syönyt maitotuotteita muuten kuin " piilotettuna" ? Mainitsit imettäneesi n. vuoden ikään, käytitkö koskaan maitopohjaisia vellejä tai korviketta ym.? Sopivatko ne lapsellesi?

Tuli vain mieleeni allergian mahdollisuus, koska oma tyttäreni on itse varsin tehokkaasti kieltäytynyt syömästä ruokia joille on allerginen. Joskus allergia on selvinnyt vasta myöhemmin koska tyttö ei suostunut syömään sen vertaa että olisi saanut selkeän allergisen reaktion. Esim. soijan kanssa kävi näin (ei syönyt tai sylki aina heti ulos suusta), vasta yli 2v ikäisenä selvisi, että todellakin on varsin allerginen (silloin söi sen verran että reagoi). Tyttäreni maitoallergia on nyt helpottamassa, mutta vieläkään ei suostu ottamaan kuin pari kulausta maitoa. Jogurttia ja juustoa kyllä syö jonkin verran. Maitoallergiahan ei välttämättä (varsinkaan isommilla lapsilla, yli 1v) ole " ehdoton" , lapsi saattaa sietää jonkin verran maitotuotteita ilman suurempia oireita. Ainakin omassa tuttavapiirissäni maitoallergiset (maitoallergiasta " parantuneet" ) lapset eivät yleensä suostu juomaan maitoa, vaikka muuten jo maitotuotteita voisivatkin käyttää.

Mutta oli allergiaa tai ei, eihän se maito mitenkään välttämätöntä lapsille ole. Kalkkitableteista saa kalkin ja muusta ruoasta muut kasvulle tarpeelliset aineet.

NN

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Uusimmat

Suosituimmat