Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää, onko unipussi tarpeeksi lämmin?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Tein vihdoinkin pari päivää sitten vauvalle fleecestä unipussin, mutta nyt olen epätietoinen sen suhteen, onko se riittävän lämmin! Itse nukun paksun, lämpimän peiton alla mieheni vieressä ja vauvaparka hytisee yksin ohuen fleecenläppänän sisällä pinnasängyssä...kö? Voinko jotenkin varmistaa, että vauvan on hyvä olla.

Viime yönä pidin vauvan ja unipussin päällä peittoa, mutta jossain vaiheessa yöllä kokeilin vauvan niskaa ja se tuntui hikiseltä - siis taisi olla kuuma.

Help!

Kommentit (2)

Vierailija

Minä olen molempien lasteni kohdalla luottanut siihen, että silloin, kun vauvan niska on lämmin muttei kuuma/hikinen on vauvalla sopivan lämmin.

Juuri kuten sinä olen kokeillut niskasta ja sen perusteella tiennyt listätä tai poistaa vaatteita tms.

Esikoisellani oli " aina" viileät kädet, muttei hän koskaan ole sairastanut " normaalia" enempää flunssa tms. Ja on ollut oikeastaan vain 1 sairas ja ikää nyt 7v.

Kakkonen on myös kuumakalle ja nukkuu yöpuvussa jossa on jalkaterät auki ja paljaat varpaat vilkkuu yöllä, kun peitto ei pysy päällä..

Luotan siihen, että niskasta tuntee vauvan kylmyyden/kuumuuden, ulkona ja sisälläkin...tietty on poikkeuksiakin, mutta näin meillä ;)

Vierailija

Juuri oikein teit, kun niskasta tarkistit. Monet äidit ovat vilukissoja (anopeista ja mummoista puhumattakaan), mukavampaa ja jopa terveellisempää on nukkua sopivan viileässä. Eli herää kysymys:mikä on sopivan viileä...? Eikun vauvaa niskavilloista kiinni taas, hellästi!

Uusimmat

Suosituimmat