Kokemuksia KOLPOSKOPIASTA?

Vierailija

Eli maanantaina on edessä kyseinen tutkimus ja kokemuksia siitä kaipailen? Kuinka kauan tutkimus kestää, onko epämiellyttävä/sattuuko ym. kokemukset tervetulleita!

Kommentit (12)

Vierailija

Tosi tyly ja kovakourainen gyne teki toimenpiteen ja otti koepaloja, ja sattui niin että itku pääsi. Minulle tehty myös mm. istukkanäytetutkimus ja synnyttänytkin olen ja näistä kolmesta muistelen kolposkopiaa vastenmielisimpänä. Mutta riippuu varmasti paljon toimenpiteen tekijästä. Minulla siis oli kondylooma ja kyseinen täti taisi olla sitä mieltä, että olin vastuuton seksihurjastelija (just joo, kaikkea muuta) ja " kostoksi" sitten kohteli minua tylysti ja oli kovakourainen.

Vierailija

Sillä sain jotakin tietoa otse toimenpiteestä, mutta kivempi olisi saada tietoa joltakin, kenelle se on henkilökohtaisesti tehty.

Kondylooma-epäilyä ei ole. Tarkoitus on katsoa, jos sen avulla löytyisi joitakin helposti vuotavia suonia kohdun suulta, ja joita voitaisiin sitten polttaa.

Vierailija

tehtiin se 7v. sitten. Kohdunsuulla oli solumuutoksia ja muistaakseni siinä otettiin kartionmallinen pala pois kohdunsuulta. Nyt en muista että sainko siinä samalla sitä kryo -hoitoa, eli kondyloomien poistamista jäädyttämällä. Ei se kyllä sattunut yhtään.

Vierailija

En tiedä miten tänäpäivänä tehdään?

Silloin mulle tehtiin puudutuksella. Menin " sekaisin" puudutuslääkkeestä, tunsin kipua ja itkin. Sattui. Eipä ollut mikään miellyttävä kokemus. Mutta niinkuin sanoin.....siitä on aikaa kohta 20v.

Ehkäpä tänäpäivänä tehdään toisin....." miellyttävämmällä" tavalla, en tiedä miten....

Vierailija

Jos suoraan sanon niin sattu niin saatanasti, se lääkäri tokaisi " kyl sä tän kestät ku oot synnyttänykkin" sain kyllä puudutuksen, muttei ainakaan mua auttanut.

Jäi traumat ja nykyisin jännitän kaikkia alapäätutkimuksia.

Vierailija

Penslaataan etikkaliuoksella jotta mahdolliset solumuutokset tulisi näkyviin.Multa otettiin myös koepala kohdunkaulan sisältä, ja sekään ei ollenkaan sattunut. Ei annettu mitään puudutusta. Kaikin puolin ok kokemus. Minulta ei löydetty mitään muutoksia, samalla otettiin uusi papa joka sitten olikin puhdas. Älä ole huolestunut äläkä pelkää. Jos jännittää niin on aina inhottavampi..

Silppuri

ehkä olette lukeneet tän myös muista ketjuista, mutta jos haluaa kuulla kokemuksen ni täs olis mun. Ei oikeen löydy tuoreempia ketjuja joten jätän tämän tähän! :)

Tänään tuli käytyä ja hoitaja selitti minulle ensim toimenpidettä yms. Niin kauan kun tulee verta on vältettävä kylpemistä ja seksiä. Joillakin loppuu päivässä ja joillakin 2-4pv. Kyse ei ole tosiaankaan viikoista.
Mutta itse toiminpide jännitti ihan hirveesti ja myös tuloksia.. Olin pelotellut itteni lukemalla täältä netistä kaikenlaista. En itse ottanut mitään buranaa ym ennen, aattelin et se kestää niin vähän aikaa (alle 10min) et kyl mä saakeli sen kestän. Itselläni on kyllä aika korkee kipukynnys (ainakin omasta mielestä :D)
Toimenpide alotettiin ja se levitin/spekula/ankka mikälie, niin sattui aika paljon ku se vaan survastiin nopealla voimalla sisään??! Sitten etikka, ja kyl se kirveli.. Ok, vielä ihan kestettävä. Seuraavaks koepalat.. Jeesus mitä ihmettä se tekee siel??- pyöri vaan päässä. Eka pala, auts. Toka pala, mmmmm pikkuauts. Viimenen, ja karjasin vaan siinä penkissä et ai ju*alauta! Huh huh, sit vielä kerättiin soluja ja lääkäri sano et useimmat pitää tätä kaikista epämiellyttävimpänä.. Apua älä sano noin kun meen vaan entistä enemmän paniikkiin. Jalat vaan tärrää telineellä, pylly nousee penkistä, tuskan hiki otalla. Ota ny äkkiä ennekun pökrään tähän.
Huuuuh viimeinkin loppusuora ja pahin ohi. Ottais nyt vaan sen levittimen pois!
Hetken makoilen siinä ja hyppään alas, verta tulee jonkin verran, ei pahasti.
Toimenpiteen jälkeen alapää tärräs jännästi n. Tunnin ajan.
Kipuilua ja kipristelyä tuntu n. 7h.
Onneks nyt se on ohi, ja nyt vaan jännitellään tuloksia. Kyl oon silti ylpee et menin ja hoidin asian pois alta, kun se että tuolla toosassa rupeis muhiin jotain vakavempaa.

Nyt lisään että toimenpiteestäni on nyt 4pv ja ainut huono mikä jäi niin spekula tosiaan runtastiin niin nopeasti ja voimalla että tossa toosan suulla on komeet haavat jotka on si aika helkutin kipeet. Että malttia lääkäreille siihen touhuun.

Mut kaikille tsemppiä toimenpiteeseen, muistakaa tosiaan et kipu todellakin on hyvin yksilöllistä!! Joitakin sattuu ja joitakin ei. Sitä ei voi yhtään etukäteen tietää. Jännitys saa kivun tuntumaan paljon pahemmalta. Jos löytyy lääkekaapista ni ehkä yhen lihasrelaksantin nappaaminen ei olis paha? (Tämä tietysti vain oma mielipide) :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat