Pakistanin maanjäristys kosketti meidän perhettä!

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Pakistanin maanjäristys pisti meidän perheessä mielentilan matalaksi. Kyseinen tapahtuma tietysti koskettaa minua, mutta ennen kaikkea se koskettaa Pakistanilaista miestäni. Hänellä ei ole tapana itkeä, mutta koskaan en ole nähnyt hänen itkevät niin paljon mitä nyt on itkenyt. Sydäntä särkee. Hän puhuu että voiku ois siellä auttamassa niitä ihmisiä. Hän kumminki yrittää auttaa niitä lähettämällä rahaa sinne. Hänen perheensä on kunnossa vaikka maa järisikin myös heidän luona.

Mä en tiedä miten mun pitäisi lohduttaa miestäni. En usko että minkälainen lohdutus tehoisi, suru on valtava. Se mitä Suomen uutisissa näytetää, on pieni määrä verrattuna siihen mitä mies lukee ja kuuntelee netistä omalla kielellään maanjäristyksen tapahtumista.

Mitä tekisitte minun tilanteessa? Mite tekisitte jos miehenne kotimaassa tapahtuisi jotain vastaavaa? Mä haluaisin auttaa ja lohduttaa häntä samalla kun yritän päästä ite siitä surusta eroon. Maailmalla on tapahtunut muutenki vaikka mitä kamalaa ja sitä saa pelätä että missä seuraavaks tapahtuu jotain tuhoisaa.

Mieli on apea ja normaalia arkielämä vaikeaa meidän perheessä tällähetkellä. = (

Onneksi hänen perheensä on kunnossa vaikka maa järisikin myös heidän luona.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Kyllä muslimimaissakin maksetaan veroa palkasta valtion " kuluihin" . Ei se ole haram.

Muslimimies on kyllä velvollinen menemään töihin ja elättämään perheensä omalla palkallaan. Mutta tilapäinen sosiaaliavustuksilla eläminen ei ole kiellettyä, jos se on johtuu tahattomasta työttömyydestä eikä vain lusmuilusta.

Minulla on muutaman kerran noussut karvat pystyyn kun jokunen muslimimies on sanonut syyksi työttömyyten ettei voi/halua tehdä töitä " vääräuskoiselle" ja nostaa palkkaa häneltä. Mutta hyvin kelpaa elellä " vääräuskoisten" verorahoilla. GRRRRRR, näen punaista tuollaisista kommenteista.

Vierailija

Sanot että että sosiaalituet ja -turva ovat syntiä, mutta kuitenkin sanot että miehesi on työtön ja pystyy lähettämään rahaa omaisilleen jotka ovat " rikkaita" ... Onko Pakistan oikeasti rikas maa, mistä rahat ja rikkaudet tulevat, ihan vain uteliasuuttani kyselen?

Vierailija

Jenni_äiti:

Lainaus:

Siis sossun rahathan ovat ihmisten maksamia verorahoja ja se verohan on haram. Siksi ei ole. Mutta eikö se Koraani sano (mun miehen sanojen mukaa) että köyhille pitää antaa rahaa siis ihan suoraan käteen. Jotain se selitti että 40 naapuria joka suuntaan tai jotain semmosta.

Ettei Jenni_äitin mies ota sitten verorahoistamme maksamia sossurahoja tai KELAn tms. rahoja, kun syntiä on..... Ai niin asutte Ruotsissa, mutta kaippa sielläkin työttömille jotain maksetaan?

Onkohan Suomessa ketään muslimia, joka nauttii veroeurojemme autuudesta? Ei varmaan, syntiä kun sen kuitenkin on. Vai onko vain verojen maksaminen syntiä? Siksi pimeitä duuneja?

Vierailija

Se, että Pakistanissa ei ole sosiaaliturvaa ei kuitenkaan tarkoita että se olisi kaikkien muslimien mielestä hyvä asia. Ärsyttää tollaset kommentit.

Vierailija

Oletteko asettuneet Suomeen asumaan vai edelleen Ruotsissa? Tosiaan Pakistanin tilanne on todella kurja. Köyhä maa joutuu kärsimään todella paljon. Toivottavasti apua ehtisi perille mahdollisimman paljon ennen talven tuloa.

Vierailija

Minua alkoi niin kovasti kiinnostaa tuo " vero on syntiä, haram" että kysyi asiasta omalta muslimimieheltäni (ei tosin Pakistanista kotoisin, mutta muslimimaasta jossa maksetaan veroja!). Joka oli kyllä täysin eri mieltä. Ei verot ole syntiä. Minkä hän synniksi mainitsi on pankkien lainoista perimä korko!

Lisäksi kuten sinun tästä ja monista aiemmista kirjoituksista saa semmoisen käsityksen että teidän perheenne elää aika lailla sosiaalitukien varassa (siis niillä toisten veroista maksamilla!) huomautti mieheni myös tähän että ei sinun muslimimiehelläsi ole oikeutta niitä ottaa vastaan " vääräuskoisilta" sen enempää kuin hän on itse niitä valmis maksamaankaan.

Vierailija

Nani-75 ruotsissa ollaa yhä.

Mies sano että heille on niin paljon tulossa apua että kaikki sitten varmasti pärjäisi, mutta ku auttajat eivät saa kuljetetuksi kaikkea apua perille ku apua tarvivat asuvat niin vaikeilla paikoilla. Vuorilla jne.

Eikä Pakistan ole köyhä maa, mutta sinne ei vaan oo perustettu sosiaaliturvaa koska se on syntiä. Eli sitten ne jotka ei saa töitä niin ovat köyhiä ku ei oo sossua mistä hakea apua. Ainostaa joku toimeentuleva kansalainen voi auttaa antamalla näillä köyhille rahaa. Mun miehen perhe kuuluu niihin rikkaisiin.

Vierailija

Kiitos kommenteistasi. Oli se Tsumi kans aivan kauheeta... nythän on ollut vaikka mitä katastrofeja.

Olisi hyvä mennä sinne paikan päälle mutta ku ei oo varaa yhtää mennä sinne edes miehen yksin. Sillä ku ei oo edes sitä työpaikkaa mistä ottaa vapaata. Muuten ihan hyvä idea.

Vierailija

on sitten tapahtunut ympariinsa. Me olimme keniassa ( Watamu' ssa missa ainut kenialainen kuoli, oli ranta missa mies kavi aamu uinnilla lasten kanssa, tsunami ei siis kuitenkaan saavuttanut keniaa siihen aikaan kun olisivat uimassa oleet mutta sama rantsu kuitenkin ) kun tsunami iski, lahdimme sina iltana kun tsunami saapui aamu yolla. Onhan nama huikeita juttuja!

Mutta kysymykseesi, mina ostaisin lentoliput paikanpaalle ja sit vaikka miehelle toista palkatonta lomaa ja sit mentas koko konkkaronkka katastrofipaikalle auttelemaan kykyjemme mukaan (oon aikoinani lahtenyt maailmalle jotta voisin tyoskennella afrikassa vapaaehtoistyossa )..... Tama kaiketi auttaisi sita ikavaa ja tuskaa mita mies kokee.

Voimia teille !

Vierailija

Pakistanin BKT per asukas on n. 2100 dollaria (vrt. USA 37 000 dollaria per capita vuonna 2003) joten ei se minusta kovin rikas maa ole. Korruptio on laajalle levinnyttä. Pakistan on myös melko velkaantunut maa.

Maanjäristyksessä kuoli kymmeniätuhansia ihmisiä. Se kosketti epäsuorasti meitäkin, kun mieheni veljen työkaveri menetti koko perheensä.

Vierailija

En huomannut Jenni äidin kirjoituksessa mitään provosoivaa...eikös hän vain kertonut, ettei Pakistanissa ole sosiaaliturvaa sillä se perustuu verovaroihin joka on haram. Jennin mies ei varmaankaan ole ollut laista päättämässä, kuten ei myöskään muut Suomen tai Ruotsin muslimit. Voisi taas vaihteeksi yrittää erottaa yksilöt uskonnosta. Minusta myös on kamalaa jos vauraassa (onko Pakistan oikeasti sitä?) maassa ei järjestetä toimivaa sosiaaliturvaa nojaten johonkin uskon tulkintaan. Mutten sen takia rupeaisi kyseenalaistamaan muslimeita, jotka toisaalla kuuluvat sosiaaliturvan piiriin ja pitävät itsensä hengissä sen turvin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat