Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kenelläkään tunnetta että lapsi " vihaa" äitiä??

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Heippa hei, meillä on 4kk vanha vauveli ja iso sisko joka on 1v 9kk ja olen ihan surun murtama kun isompi ei selvästi tykkää enään äidistä... no juu ehkä kuiteskin tykkää, mutta välillä tuntuu että ei.. Meillä tyttö puhuu sujuvasti ja ilmaisee monta kertaa päivässä että äiti pois, äiti ei saa koskea minuun, äiti ei saa nukuttaa minua, äiti ei saa suukkoa, en rakasta äitiä, rakastan isiä.. ja kun yritän mennä nukuttaankin iltasin jos en satu imettämään.. niin huutaa että äiti pois isi tänne minun viereen. Oon aatellut että olen niin kiinni vauvassa että johtuu siitä tämä äidin hyljintä ja menee ohi jossain vaiheessa, mutta kylläpä tuntuu silti pahalta :( onko muilla vastaavia kokemuksia jolla on näin pieni tyttö tai poika ja sitten vauva??

Kommentit (8)

Vierailija

Minusta tuo kertoo enemmänkin hyvin kehittyneestä sosiaalisesta kognitiosta kuin kommunikaatiohäiriöstä. Kommunikaatiohäiriöstä voisi kertoa, jos lapsi ei osaisi tulkita oman käyttäytymisensä suhdetta äidin reaktioon.

Vierailija

Äskön olin nukuttumassa vauvaa ja iskä nukutti isompaa tyttöä niin tyttö tokaisi yht äkkiä, että iskä mene hommiin ja kun iskä sanoi että ei tarvitse nyt mennä niin tyttö sanoi iskä mene syömään.. mieheni kysyi että miksi, niin siihen tyttö sanoi, että sitten minä pääsen äidin viereen nukkumaan :) joo kai se on jaksottaista noi kuka saa nukuttaa ym jutut, eikä niin vakavia mutta eilen tuntui vaan jotenkin pahalta ja hormonit on varmaan synnytyksen jälkeen vielä " sekaisin" niin yli herkistyy välillä... ja ihan vaan sinulle xcxc että vähän jouduin repeemään naurusta kun luin sun kommenttia :)) ei meillä tosiaankaan tyttö joudu katselemaan äidin pelokasta ilmettä :) naurattaa vieläkin sun juttusi. Ok hauskaa lauantai iltaa kaikille!

Vierailija

Ei todellakaan, vaan tämä kuuluu samaan sarjaan kun MINÄ ITE-vaihekin!

Lapsi ihan yhtä hyvin voi hokea MINÄ ITE! Äiti Ei isi EI! Se on vaan vaihe, eikä johdu huonosta isistä eikä huonosta äidistä.

Vierailija

" X ei tyttää äitistä, X tyttää isistä" , " äiti pois" jne. Kyllähän se kurjalta tuntui, mutta aika äkkiä meni ohitse. Nyt roikutaankin sitten äidissä. Edelleen saattaa kyllä joskus sanoa " ei tyttää äitistä" , kun selvästi huomaa, että se harmittaa minua. Siihen päälle tulee sitten tarkkaavainen katse ja ilkikurinen nauru, jos poika huomaa, että reagoin asiaan :)

Vierailija

Eli Serena on nyt 2v8kk joskus keväällä tyttö valitsi isin, että Isi pukee, äiti pois jne. En ollut moisesta moksiskaan, sitten kesällä kun meille tuli au-pair, nii se vaihtu niin että äiti pukee, syöttää jne. Ja au-pairille joka asiassa tyttö huuti EI EI EI!!! Se harmitti hirveesti mua...Luulen että lapsi on mielestään niin " mahtava" että yrittää vaan pompottaa ketä saa pompotettua, ite en ole loukkaantunut moisesta, olen lapsen äiti ja lapsen pitää kestää se että äiti pukee, vaikka isi olisikin " kivempi" , tiedän että lapsi rakastaa mua.Kun olen ottanut ohjat käsiini, niin tyttö on tottunut siihen että äiti määrää, vastaan sanominen ja karkuun juoksentelu kuuluu uhmaikään, mutta esim. kun mummo antaa tytölle kaikessa periks, eikä kiellä, nii tyttöpä komenteeleekin mummoa.Eli ei kannata moisesta olla moksiskaan, se on vaan ohimenevä vaihe ja vanhemmat määrää, ei lapsi.

Vierailija

ja vielä tuonne aiempaan kun sanoin että se harmitti hirveesti mua, niin harmitti sen au-pairin puolesta, koska se ei osannut sitten suhtautua lapseen, kun oikeesti moisesta ei tarvitse välittää.

Uusimmat

Suosituimmat